Päivän fiilis

Osallistuin syksyllä Selvä suunta ryhmään ja siellä oli ketju “Päivän fiilis”. Tammikuun loppu lähestyy ja ketju katoaa. Ajattelin, että sellainen ketju voisi kuitenkin olla hyvä olemassa, sana vapaa. En oikein tiennyt mihin ryhmään sen pistää pystyyn mutta ehkä sillä ei ole väliä, kaikki on kuitenkin tervetulleita.

Täällä päivän fiilis on vähän apea. Läheisillä terveyshuolia ja onhan niitä itsellänikin. Samaan aikaan etsin edelleen sitä oikeaa tapaa elämänmuutokseen. Ei pelkästään alkoholin kanssa vaan muuttuvien perhekuvioiden ja työn kanssa. Minun aktiivisuuteni on täällä kausittaista, niin taitaa olla monella muullakin.

Harmi, että sulla on apea fiilis, mutta tää ketju on kiva idea. Mulla on tänään tosi hyvä fiilis: kolmas selvä viikko alkaa ja elämässä tuntuu just nyt kaikki olevan kunnossa.

Kiva juttu Hippuli, että tulit mukaan ketjuun ja tosi mukava kuulla, että sinulla on kaikki kunnossa.

Minun päivä on mennyt miettiessä miten iäkäs äiti tulisi hoitaa inhimillisesti viimeiset viikot/kuukaudet/kuka tietää vaikka vuodet ja pärjätä siinä samalla itse. Hän haluaa olla kotona mutta omatoimisuus on isän kuoleman jälkeen täysin stop, kotihoito on järjestetty kyllä. Minä asun eri maassa. Sisareni asuu äidin lähellä mutta on päättänyt, että ei auta.

Kiva ajatus avata päivän fiilis -ketju tännekin!
Harmi kuulla, että sulla on tuollaisia huolia nyt päällä - epäilemättä eivät auta vähentely-yrityksissä.

Mulla on tänään yllättävän hyvä fiilis. Alkon ote on alkanut hellittää, suhteemme ei ole yhtä raadollinen kuin viime vuoden lopulla jolloin valoa ei ollut näkyvillä. Olen saanut nyt pari kuukautta pidettyä juomista aisoissa niin, että ei ole tullut ylilyöntejä ja suurin osa päivistä on raittiita. Eli opetellut juomaan kuten joskus 20 vuotta sitten, maksimissaan kerran viikossa tai kahdessa ja suhteellisen kohtuudella silloinkin. Verrattuna aiempaan jokapäiväiseen juopotteluun tämä on iso parannus, joskaan en voi väittää että olisi käynyt helposti tai että tämän asian kanssa ei saisi jossain määrin taistella päivittäin. Harjoitukset jatkuvat. Olen iloinen jos saan pidettyä itseni aisoissa tähän tapaan. Jos en, tiedän miten asian tola on, ja mikä on väistämätöntä siinä vaiheessa. Nyt en sitä vielä murehdi vaan nautin pienestä hengähdystauosta jonka tämä raju vähentäminen on minussa aikaansaanut.

Päivän fiilis on hyvä. Olin oikein mukavalla reissulla 3 päivää. Join yhden annoksen alkoholia kun unohdin että olen tipattomalla. Töihinpaluu tänään yövuoroon tietenkin vähän ärsyttää. Viiniä tekisi pikkuisen mieli mutta elämä on nyt niin hektistä että en ehdi juoda enkä halua jaksamistani hukata juomisella.

Todella kiva kuulla onnistuneesta vähentämisestäsi Parmesaani!

Minulla oli eilen hyvä päivä, tein asioita jotka tuovat minulle iloa ja se sai ajatukset irti ikävämmistä asioista. Tänään on ollut sitten taas paluu todellisuuteen. Päivä kerrallaan.

Tammikuu on jo takana, aika tuntuu kuluvan kovalla vauhdilla. Tammikuu ei ollut minulla sellainen kuin olisin sen toivonut olevan mutta ensi viikolla lähden taas reissuun ja etätöihin perheen luokse ja uskon sen kohentavan mielialaa. Työt, vapaa-aika ja murheet on yleensä paremmassa suhteessa kuin yksin niitä mielessä pyöritellessä. Töiden suhteen minun pitäisi tehdä isoja päätöksiä eikä mikään tunnu “oikealta” ratkaisulta.

Eikä helmikuu mennyt yhtään sen hitaammin kuin tammikuu! Viime viikot olen ollut ilman viiniä, se on tuntunut mukavalta. Tällä viikolla tulee 7 vuoden työprojekti päätökseen. Yksi pitkähkö elämänvaihe jää lopullisesti taakse. Olo on haikea mutta myös toiveikas.