Kyselit venkku mun hampaastani. Etuhammas siis katkesi toissailtana kun mysliä ahmiessani puraisin mantelia. Kyseessä ylähammas. Hammaslääkäri sanoi että kun mulla on epäsymmetrinen etupurenta niin on syntynyt vääntömomentti. Puuttuva puolikas hammasta rakennettiin muovipaikasta, vaikka jostain kruunusta olisi tullut vahvempi. Täytyy varoa puremasta etuhampailla kovaa.
Mutta viikon loppukiri tipatonta / vähentelyä lähestyy! Paljon tsemppiä kaikille!
Tsemppiä vähennysviikon kääntyessä loppua kohti! Siis sunnuntaihin asti kuka tipattomalla, kuka yhden illan taktiikalla. Mulla näyttää lupaavalta! Entä muilla?
Äh, nyt ärsyttää ja pahasti! Työkaveri sai eilen töiden jälkeen houkuteltua mut oluille. Join varmaan viisi tuoppia, kun aika myöhään meni. Mulla on tänään vapaapäivä, en mä muuten olisi juonut. Mulla kun tulee niin helposti krapula. Nyt äsken vasta heräsin. Et ei hyvin täällä suju, tänään aion varmaan kuitenkin juoda koska pe, enkä osaa olla juomatta. Se huomisen lupasin olla juomatta, tulen huomenna siis raportoimaan taas, etten varmasti sorru!
Venkku, en aio sanoa, että älä juo tänään. Se on ihan oma asiasi. Mutta mieti miksi juot. Se, että sanot “koska pe, enkä osaa olla juomatta” on vaan tekosyy. Totta kai osaat jos haluat. Juot perjantaina koska siitä on tullut sinulle tapa ja haluat juoda. Älä ulkoista syytä vaan mieti aina haluatko vai et ennen kuin aloitat ja juot vasta sitten kun haluat. Pystyithän olemaan juomatta tiistaina, ei perjantai sen kummempi ole jos niin haluat. Sinulla on valinta.
Muista kuitenkin, että lauantai on varattu Huilinkille ja minulle
Join viimeksi viime viikon keskiviikkona. Kyllä tässä kahden viikon tauko näyttää tulevan. En tykkää käydä Alkossa, Tallinnasta lasti sitten taas kunhan sinne tästä jaksaa vääntäytyä. Eihän siinäkään loppupeleissä hirveästi säästä ja olen miettinyt että paljonko se lisää juomistani kun on komero täynnä tavaraa Kyllä se ehkä vähän lisää. Pidempää taukoa on helpompi pitää kun juomaa ei ole käden ulottuvilla koko ajan.
Tallinnassa on sitten kyllä se, että sieltä saa juomia joita Suomesta ei saa ollenkaan, jos on perehtynyt johonkin juomatyyppiin. Portviineissä sekä brittisiidereissä hintaerot ovat vielä aikamoisia. Graham’sin Late Bottled Vintage portviinipullo Tallinnassa 14e, Suomessa 24e.
Terveisiä metsästä,
Raivaussahan kanssa hommissa.
Täällä ollaan vielä mukana viikon tipattomalla.
Päivän toinen lämmin ateria nassuun, loimutin lehtipihvejä ja kaivoin nuotion pohjalta muutaman perunan. Salaattia.
Aurinko paistaa. Ihana hankikanto.
Tekee työn helpoksi.
Illalla tulee vaikea paikka, kun ennen näiden hommien jälkeen rentouttanut lihaksiston alkoholilla.
Menen pitkän kaavan kautta saunaan, jos se sillä…
Huomenta!
Täällä pysytty tipattomalla. On sulla Myskimalva upea duuni! Omaa metsääsikö harvennat vai työskenteletkö palkollisena? No kunto pysynee ainakin hyvänä! Paljon tsemppiä kaikille loppukiriin!
Isäni metsää raivailen, maksan takaisin kun antoi mulle ruokaa kun olin pieni.
Jos tätä meidän pientä viikkotipatonta ei olisi ollut, olisin juonut muutaman viskipaukun eilen rentoutukseksi. Sattuu.
Vielä muutama hetki valoisaa notskilla odotellen ja sitten saha laulamaan lintujen kanssa kilpaa.
oih, Myskis on kuin suoraan talviromanttisesta elokuvakohtauksesta. onko sulla semmoinen perinteinen kahvipannu kepin nokassa?
ja nou nou viskille. hyvä Myskis! ja Juhani myös ja muut!
Krapulaa pukkaa kunnolla eilisestä juomisesta, varmaan se torstai vaikuttaa myös kun tuli kaksi pv juotua. Onneksi ei juuri nyt edes tee mieli juoda, niin on helpompi pysyä tänään kuivilla. Varauduin myös ostamalla herkkuja.
Vilma sulla oli hyviä pointteja, valinnastahan periaatteessa tässä on kyse. Mutta mun riippuvuus on vahva. Tuntuu välillä niinkuin mulla ei olisi sitä valinnanvapautta ollenkaan, vaan riippuvuus valitsee mun puolesta. Kamppailu on jotain niin suurta, etten aina jaksa sitä. Siksi annan periksi ja juon. Toisaalta mulla oli tää suunnitelma maaliskuulle, että saan juoda pe, joten senkin takia tulee juotua vaikka to sorruinkin. No, pienin askelin eteenpäin. Mulle on jo iso juttu, etten juo tänään. Toivottavasti ei iske illemmalla himo.
Juhani, hyvä että sait hampaan korjattua. Hyvin sullakin menee ja muilla, Myski, Boheemi, hyvin pystyitte olla juomatta. Tsemppiä vielä viikonloppuun!
Tsemppiviesti etenkin ketjun omistajalle venkulle! Se on hyvä asia jos krapulassa ei alkoholi maistu. Krapularyypyistä lähtee helposti kierre päälle! Huomenna pikku projektimme viimeinen päivä!
Miesten 50 km hiihto ohi enkä korkannut kylmiössä toista viikkoa olleita keskareita joten uskallan julistaa tämän sunnuntain tipattomaksi.
Ovatko muut olleet tyytyväisiä tähän nenänvalkaisuviikkoon? Vaikka monellehan tällainen on jo ihan rutiinia! Itse otan seuraavan kerran perjantain saunaillassa vähän keskaria. Tsemppiä kaikille jatkossa tämä ilta mukaan lukien!
Mulla alkaa olla takki aika tyhjä, jo kolmena päivänä 9 tai 10 tuntia metsässä.
Vielä huomenna takaisin.
Saldo tulee olemaan 38 h.
Tiistai vapaa, joten otan pienet rentouttavat viskit huomen illalla.
Mukava pieni tipaton, kiitos kanssa kulkijoille.
Äh mun kädet ei edes pysty näpyttelemään kunnolla tätä tekstiä…
Mitähän ihmettä tapahtui mun “juon vain perjantaina” - suunnitelmalle. join eilen, join toissapäivänä. Kaikki lähti ressistä. Kun sain maanantaina kuulla että tiistaina olis töissä yksi vähän ressaavampi asia, mikä muille tuskin oli ressaava yhtään, eikä mullekkaa lopulta ollut, mutta mieleni taas keksi että nyt taistele tai pakene, tai jotain sellaista. Voi että ärsyttää tämä mun ressaaminen. mutta siis ressiin hain muutaman oluen maanantaina ja eilen sitten piti palkita itseni päivän päätteeksi. hyvä tässä on se että ainakin tunnistan nykyään minkä takia sorrun. Ja onneksi tästä ei jää putki päälle, viime vuonna olis ihan varmasti jääny. Täytyy vaan miettiä positiivisesti että tänne kirjoittaminen, vertaistuki, tipaton tammikuu, kaikki on auttanut mua eteenpäin tällä vähentämisen tiellä, enkä aio luovuttaa vaikka takapakkia tulee.
juuri näin, venkku. uutta yritystä kehiin vaikkei hyssyttelyyn olekaan aihetta. et pysynyt tavoitteissasi tällä kertaa, mutta seuraavakin kerta tulee jonka saatat hyvinkin, jopa todennäköisesti, handlata. tipattomassa tammikuussa on erinomaista se, että siitä jää muistijälki mikä kannustaa. ei se kokemus juomarilta hevillä unohdu ja sitä kannattaakin muistella.
no mutta, halusin vaan tulla moikkaamaan että tsemppiä sinne!
Kiitos tsempeistä. Melkeen meinasin tänäänkin sortua Onneksi en, on se jännä miten myös nämä kerrat jää muistiin, että kun kerran sortuu arkena, niin yhtäkkiä onkin helppo sortua ennen perjantaita. Mutta Sylvia kuten sanoit, niin se tipaton on vielä hyvässä muistissa ja tiiän että myös tämä ilta kun selätin sortumisen, niin jää mieleen positiivisena. Huomenna sitten saan juoda.
Kummasti ne morkkikset ja rapulat unohtuu, kun viikonloppu lähestyy… tiedän tunteen, ja tunnen koko ajan… mutta tosi hyvä kun sinnittelit, se on 1 päivä enemmän selvinpäin.
Mulla tää viikko menny tissutellessa, ja kirjoittaminen tänne jääny vähemmälle, olen käynyt lukemassa kyllä välillä muiden juttuja. Nyt oon niin totaalisen kyllästynyt alkoholiin että aion olla tänään selvänä vaikka kuinka ois perjantai. Itseasiassa oon kypsytelly tämmöstä ajatusta että aion olla koko maaliskuun loppuun asti juomatta. Ja se alkaa nyt! Mä näköjään tarvin todellisen KYLLÄSTYMISEN omaan juomiseen ja tähän kaikkeen ressiin mitä alkoholiin liittyy, tää on samankaltainen “pohja” kuin mulla tuli viime vuoden lopulla, kun päätin alottaa tipattoman. Ja ihme kyllä, tää ajatus ei edes tunnu nyt yhtään vaikealta. Pari viikkoa selvänä tulee tekemään hyvää! Tokihan sitä voi ens viikolla olla jo toista mieltä, mutta mulla on sellanen draivi nyt päällä että yritetään. Laitan nyt ton laskurin päälle motivaattoriksi. Näkyykö muilla muuten puhelimella tuo laskuri, mulla ei! Täytyy koneella kirjoittaa enempi että näkyy.