Päiväkirjani

Hei Venkku,
Painiskelin juuri saman ongelman kanssa tipattoman jälkeen. Perjantaita odotti liikaa ja viikollakin teki mieli.
Ratkaisin ahdistusta aiheuttavan ongelmani laittamalla laskurin päälle. Jatkan siis vielä nollalinjalla, tuntuu jotenkin paljon paremmalta. Ei tarvi pohtia ja kiehnätä alkoholi ajatusten ympärillä.
Jatkan tätä rataa kunnes tulee tarpeeksi hyvä syy korkata. Mikä se tarpeeksi hyvä syy sitten on, en tiedä. Pieni lomakin edessä, tällä hetkellä ei ole minkäänlaisia himoja tuhlata vapaa-aikaani ryyppäämikseen, eikä varsinkaan krapulaan.

Samaa täällä, venkku. :smiley: viikolla pari kertaa käbäs mielessä viinilasit rankan duunipäivän jälkeen. Viikonlopussa mulla on se “onni ja autuus”, että oon lenssussa, niin taitaa väkisin tulla vähän selvempi vkl. Tai sit teen jotain kuumia juomia… :unamused: kova luotto itseensä taas.

hei kamut, tsemppiä teille tavoitteissanne! Myskimalva, toi laskurin pitäminen toimii suotuisasti. olen sen joskus itsekin huomannut sekä kokenut.
joku taika siinä(kin) on kun se lisää motivaatiota. hyvä Myski ja muut!

Joo mulla on vähän sellainen kaikki tai ei mitään-asenne. Ei mitään=tipaton, kaikki=pe,la,ke,su,ma… :laughing: On vaikea pysyä suunnitelmassa. Mutta nyt mulla on taas uus suunnitelma maaliskuulle. Määrien vähentäminen tai ainakin viikkomäärän, eli voisin kokeilla tuota Juhanin taktiikkaa juoda vain pe. Ja jos la sorrun niin ehkä se ei ole maailmanloppu, mutta lähtökohtaisesti joisin vaan pe. Tämä vkl on vielä helmikuuta niin saan juoda molempina päivinä. Äh, minkä ahdistuksen tästäkin saa päälle. Siis ite juominen, minkä pitäis helpottaa oloa, niin ahdistaa kun ei tiiä montako jois ymym… Helpompaa ois vaan olla miettimättä.tai juomatta. Mutta kun en pysty kuitenkaan lopettamaan. Välillä on kyllä sellaisia vaiheita että aattelen että voisin lopettaa juomisen ihan kokonaan. Mihin sitä myrkkyä tarvii, ei yhtään mihinkään ja kaikenlisäks se vie hirveästi voimavaroja. :neutral_face:

Itekkin oon miettiny tuota laskurin päälle laittoa, mutta sitten joutuisin kuitenkin olla nollaamassa sitä koko ajan. Mutta ehkä joku päivä se voisi toimia, ei ihan nyt. :unamused:

Terve venkku!

Tänään lauantaina viikon saldo 4 x 0.5 litraa keskaria juotu. Mukavasti meni meidän yövieraan kanssa. Nyt haastan sut tipattomaan sunnuntaihin!

t. Juhani

Messissä!
Vedetään samalla koko viikko nollilla.
Katsellaan hiihtoja.
Mukavaa sunnuntaita.

Jos siis ymmärsin niin vedetään tämän sunnuntain lisäksi arkipäivät ja ensi viikonloppukin nollilla? Onnistuu, mutta kyllä perjantaihinkin asti on hyvä saavutus, jos joku muukin lähtee messiin! Hyvät sunnuntait kaikille!

t. Juhani

Tänään selvänä onnistuu. Ens pe asti koitan ja sitten jos joisin vaan pe,enkä la niin kuin tällä viikolla.

Arkipäivien lisäksi sunnuntai on hyvä päivä pitää tipattomana. Perjantain ja lauantain alkoholin käytön jälkeen on pitkänä sunnuntaipäivänä houkutus tasoitella. Useimmilla on maanantaiaamuna töitä tai opiskelua ja on skarpimpana jos sunnuntai on ollut tipaton. No onhan perjantaikin arkipäivä ja olisi pitänyt kirjoittaa työpäivää edeltävät päivät.

t. Juhani

Moikka. Mun helmikuu on ollut kosteampi luin odotin, ja eilisen kännin jälkeen sanoin miehelle, että ensi viikonloppuna EI juoda. Että mä olen nyt mukana tässä teidän nollaviikkosuunnitelmassa :slight_smile:

Minäkin lähen mukaan nollaviikkoon! kurinpalautusta ettei tää homma mene liian löperöksi. Kumman paljon näitä viikonloppuvapaita taas laitettu mulle listoille ja kun joka vapaalla ei saa juoda niin sehän tarkoittaa ens viikonloppuna nollalinjaa.

Tuliko retkahdus :question: Vaimo osti mulle muutaman pienen tölkin ALKOHOLITONTA olutta. Join yhden ja luin tölkin kyljestä; alkoholiton olut. Alc til < 0.5 %. Kyllä aikaisemmin juomissani alkoholittomissa on lukenut 00.0 %.

No ei noussut hattuun eikä juomahimo herännyt :mrgreen: Paljon tsemppiä viikkoraitistelijoille!

t. Juhani

Juhani, oliko se jotain eri merkkiä kuin mitä ennen olet ostanut? Minäkin oon aatellut ettei alkoholittomissa oluissa olisi tippaakaan alkoholia. Mutta tuo on toki ihan minimäärä, tuskin se mitään haittaa.

Ostin viimeksi joskus varmaan 10 vuotta sitten alkoholitonta olutta, kun yritin “lopettaa”. No, ei sitä vaihetta kauan kestänyt kun palasin taas normi oluen pariin. Hassua ajatella että olen vääntänyt tän saman riippuvuuden kanssa yli kymmenen vuotta. Muistan kun aikoinaan muutin ekaan omaan kämppään ja aattelin että ehkä hetken aikaa juon kun oon kerrankin vapaa tekemään mitä itse haluan ja sitten lopetan myöhemmin, kun ei tarvinnut juoda salaa kuten vielä kotikotona asuessa. Ajattelin kuitenkin jo silloin jossain vaiheessa lopettavani. Tähän hommaan on mennyt aivan liian monta vuotta ja määrät sen kun kasvaneet. Tosin olen lopettanut väkevien juomisen tietoisesti joitakin vuosia sitten. Heräsin varmaan siihen kun join pari skumppapulloa ja olutta päälle yhdessä illassa. Ja aika hurjia määriä oli muutenkin…Että toisaalta nykyinen juomiseni ei ole niin humaltumishakuista kuin aikaisempi. Ja oluesta tulee ihan kiva känni, ei liian paha, ei liian nopea vaan voi tissutella rauhassa ja tuijottaa telkkaa monta tuntia. Tosi jännän kuulosta kyllä. :laughing:

Huumorilla kirjoitin ton viestini. Tämä < 0.5 % oli Lidlistä ostettu saksalainen Finkbräu. Ihan hyvän makuinen. Tiedä sitten voisiko jonkun vuosia raittiina olleen raskaan sarjan alkoholistin juomahimot herätä henkiin näin pienestä määrästä alkoholia? Mutta ei muuta kuin jatketaan raitista viikkoa!

t. Juhani

Selvinkin päin sattuu ja tapahtuu. Puraisin eilen nukkumaan mennessä myslissä olevaa mantelia niin että etuhammas katkesi! Sain hammaslääkärin ajan huomiseksi. Onneksi ei säre mutta olen kuin merirosvo! Tipaton jatkuu!

t. Juhani

Ei ole tarkoitus varastaa päiväkirjaasi. Mulla on omakin ketju, mutta kirjoittelen tähän kun meillä on tämä minitipaton.

t. Juhani

Juhani, ei mua haittaa että tähän kirjoittelet. Tein vaan tämmösen “oman ketjun” kun muillakin oli, mutta sama kai se mihin kirjoittaa. :smiley:
Ja ohoh tuo sun hammas, taisit aika lujaa puraista? :open_mouth: Kerro sitten mitä hammaslääkäri sanoi.

Nyt on taas jo keskiviikko,nopeeta menny tää viikko. Mä sitten perjantaina taas korkkaan, mutta nyt koitan kovasti etten lauantaina joisi ollenkaan. Saan jo nyt jonkumoisen ahistuksen tästä päälle kun mietin asiaa. Olen miettinyt eri kanteilta, jos kuitenkin muutaman jois, ehkä illalla, mutta sitten voisi tulla houkutus että lähden hakemaan vielä lisää…Parempi olisi nollalinjalla, en halua edes mitään putkia enää. Sitten pitäisi osata ostaa oikea määrä pe, ettei jää yli. Huoh,sanokaa nyt mulle että et juo lauantaina! Yksi päivä kyllä riittää.

Ja sitten ei Venkku juoda. Porukan diili, mulla täällä samat pohdinnat. Elämän katoavaisuus niin koskettaa tällä hetkellä, helppo olisi upottaa kaikki ajatukset. Mutta nyt pidämme tiukasti korkin tiukasti kiinni, ei anneta periksi.

Jos mäkin yrittäisin juoda vaan yhtenä päivänä tällä viikolla… jos sä juot venkku perjantaina niin mä varaan sen lauantain :smiley: :smiley:

Kiitos Ulpukka! Mä en juo lauantaina! Ja sovitaan Huilinki niin, hyvä diili! :smiley: