Päiväkirjani kohti elämäniloa

Toivottavasti toi ulkomaanmatka motivoi säästämään ja olemaan pelaamatta! Koita miettiä niitä rahoja niin, että mitä niillä vois saada jos ei käytä nyt. Esim. ”Tällä vitosella saisin jo jonkun virkistävän jäätelön/smoothien etelän helteessä”

Tsemppiä!!

https://pennikerrallaan.blogspot.com/?m=1

Lipsahdin pelaamaan pelikoneella käteistä rahaa. Kyllä harmittaa vieläkin. Ei auta. Ei auta kuin mennä eteenpäin. Ja joo kyllähän se motivoi ulkomaan reissu jonkin verran. Kohti tavoitetta vain.

Huomenna testataan, kun saan viikon käyttörahan. En aio pelata latiakaan. Ostan heti tärkeän bussilipun ja ruokaa riittävästi. Se on suunnitelmani. Minä aion olla vapaa rahapeleistä.

Kirjoitan nyt lisää, kun on olo, että tekstiä syntyy.

Haluaisin käydä kesällä kahdella eri festareilla. Katselin lipun hintoja tänään. Kovin kallista touhua, mutta mieluummin kulutan rahaa niihin, kun rahapeleihin. Ja saahan niistä festareilla käynneistä varmaankin positiivisia muistoja. Toisin kuin rahapelien pelaamisesta. En ole oikeastaan koskaan ollut edes festareilla.

Olisihan se mukavaa edes kun kesällä olisi rahaa ostaa jäätelötötterö tai ylipäätään tärkeisiin asioihin, kuten ihan vaan ruokaan.

Huomenna tosiaan tulee viikon käyttöraha tililleni. Siitä pitää ostaa bussilippu sekä ruokaa. Ja jäädä säästöön myös. Kova testi, mutta onneksi on ohjelmaa siihen aikaan kun raha tulee. Illemmalla sitä sitten testataan. Olen suunnitellut, että urheilen, jos pelipiru istahtaa olkapäälleni.

Pienin askelin eteenpäin. Uusi päivä on uusi mahdollisuus. Valoa ja voimaa uuteen alkavaan viikkoonne!

Bussilippu ostettu sekä ruokaa kaappeihin. Lanttiakaan en ole laittanut rahapeleihin.

Eilen tuli vahva varma olo, että nyt menen lähimmälle kioskille pelaamaan. Puin ulkovaatteet päälle ja kävelin otto-automaatille ja nostin käteistä 20€. Kävelin siitä kohti kioskia muutaman askeleen ja pysähdyin. Menin kuitenkin ruokakauppaan ja kulutin 5€ tuosta rahasta hyödylliseen. Ja ohitin kaupassa myös pelikoneet. Tuli tuon jälkeen tyytyväinen olo itseensä.
Toki kun tuota käteistä on ollut olisin voinut myöhemmin pelata lisää, mutta olen kuluttanut sitä rahaa pääasiassa herkkuihin eilen illalla ja tänään. Joten tällä hetkellä käteistä ei ole enää paljoa, joten periaatteessa pelaamisen mahdollisuuksia ei ole.

7 päivää, eli viikon olen ollut pelaamatta. Olen tyytyväinen tästä saavutuksesta. Kohti 8 päivää. Päivä kerrallaan.

Se minkä teit oli varmasti tietynlainen erävoitto, siitäs sai pelit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

1 viikko pelaamatta rahapelejä juuri pian. Ei ole ollut yhtään rahapeli haluja, kun olen koko viikon ollut melko kiireinen. Toki johtunee myös siitä, että en juurikaan ole ollut yksin. Sunnuntaista perjantaihin varmaankin enemmän yksin oloa. Pitäisi saada päiviini enemmän sisältöä. Pitänee pohtia ja luoda aktiviteettejä. Kohti toista pelitöntä viikkoa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Pelattu, pelattu ja pelattu. Hävitty, hävitty ja hävitty. Paha olla, paha olla ja paha olla. Ei tule uni, koska olen rahapelannut kaikki rahani.

Tässä vaiheessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin suunta ylöspäin. Olen monia kertoja luvannut itselleni, että lopetan rahapelit loppuelämän ajaksi. Aina retkahtanut. Nyt minä lupaan, että yritän. Yritän elää hetkessä. Ajatella positiivisesti ja muistaa että kaikilla päätöksillä ja teoilla on merkitystä tulevaisuuteen. En lupaa, että olisin viikon pelaamatta. Lupaan vain yrittää tehdä parempia valintoja hetkessä, jossa elän.

Olen vielä nuori ja niin sanotusti elämä edessä. En halua 15 vuoden päästä olla yhä peliveloissa, pelata rahapelejä ja tuntea samaa vihaa itseäni kohtaan sen vuoksi, että en yrittänyt tosissani.

Tänään aion niin sanotusti muuttaa elämän suunnan. Aion vielä toukokuun aikana olla todella aktiivinen täällä, jonka jälkeen pidän kesän taukoa. Jatkan a-klinikalla käyntejä. Olen luonut itselleni viikko-ohjelman, josta aion pitää kiinni. Minulla on mielestäni joihinkin asioihin eräänlainen asennoitumis “vamma”. Niihin teen myös muutoksen.

Tästä se alkaa. Nyt.

Enkä näe yhtään syytä miksi ei voisi alkaa… Siis se järkevämpi elämä… ota kaikki apu vastaan mitä tarjotaan ja muista päivittää tilannettasi tänne. Vaikka niihin ei aina vastata niin se on varmaa että todella moni niitä lukee mm. minä.

1 päivä pelaamatta rahapelejä kohta.
Vappupäivänä pelasin viimeksi. Hävittyäni noin 10€ minulle ei tullut minkäänlaisia tunteita, joita yleensä tulee. Olen varmaan jotenkin turtunut rahapelien pelaamiseen. Luulisin. Enpä tiedä.

Tänään 2 päivää ilman rahapelejä. Perjantaina pelasin ilmaisrahaa, ei pelihaluja. Toimin vaan robottimaisesti. Tänään en pelaa. Tänään olen vahva.

Keskiviikkona rahapelasin. Sotkin asiani niin pahasti, että tässä ongelmassani on nyt kärsijänä myös ihmisiä, joita en edes tunne. Valitettavasti en voi / halua kertoa mitä tein, koska paljastuisi kuka olen tai vähintään se, että missä asun. Ei ole rahapelit olleet mielessä. Lähinnä oksettanut minä itse ja vihannut itseäni paljon. Tästä ei ole kuin suunta ylöspäin!

Haluaisin:
-olla velaton
-hoitaa raha-asioita itse
-Omistusasunnon
-Olla työelämässä
-olla rehellinen
-lopettaa käteisen varastelun
-päästä eroon rahapeleistä
-matkustaa ulkomaille ja Suomen Lappiin
-olla onnellinen
-saada rauhan ja tyyneyttä sisälleni
-osata olla miettimättä liikaa rahaa

Ainoa mihin pystyn elämässä

  • pelata rahapelejä
    -varastelemaan käteistä
    -valehtelemaan
    -pilaamaan talouteni

Minä en jaksa enää, en edes yrittää.
Olen hakenut apua useista tahoista ja sitä en ole saanut.

Minä olen rahapelejä pelannut. Varastanut ja valehdellut. Minä en enää yritä. Venco kiittää, kuittaa ja poistuu täältä vertaistuesta. Lopullisesti.

Luettelo noista tavoitteista ei ole utopiaa. Ainoa vaan että et pysty tällä hetkellä toteuttamaan, koska olet peliriippuvainen.
Kovasti se meitä kaikkia täällä olevia mietityttää että miten tästä kaikesta voisi selvitä ja niinkuin olet varmaan huomannut, ei ole olemassa yksittäistä taikatemppua, jolla voisi onnistua.
Usein täältä voi lukea, sen tyylisesti että tänään oli helppo päivä… Se ilmoitetaan muille koska, silloin tuntee onnistumisen iloa, jota haluaa jakaa myös muille. Mutta jotta koko totuus olisi esillä, niiden helppojen hetkien takana on vaikeita päiviä, tuskaisia öitä ja raastavia hetkiä… Ne on ne hetket, jolloin pitää olla todellakin vahva… Pelipiru on armoton…
Taistele päivä kerrallaan, yksi päivä kerrallaan… Sano aamulla äänen että tänään en pelaa… Koko päivä on kuitenkin viritetty ansioilla, jotka on viritetty sitä varten että pelaisit, etu on kuitenkin sinun puolella, koska tiedät että sinun päiväsi on ansoitettu… On paljon helpompi väistellä, kun tietää… Muista! Yksi päivä kerrallaan… Älä palkitse itseäsi pelaamattomuudesta, mielesi antaa ne palkinnot pyytämättä… Voimia!!

Höpöhöpö- juttuja Vencoseni! Tää on nyt sitä pohjaa. Et oo ainut, tiedän ettei se lohduta, mut kyl sä pystyt. Vaiks olisit nyt mitä menny tekemään ni sä silti vielä elät, et oo linnassa, läheiset ei oo kuollu, et nää nälänhätää. Mä näin toissayönä unta että mul oli kauheet pelihimot yhtäkkiä ja ne ei vaan lähteneet pois ja revin tukkaa päästäni et mikä mua vaivaa ja halusin vaan pelaamaan. Jos tekee oikee pahaa, ni kriisipuhelin on oikea paikka soittaa. Lähetän täältä sulle hirveesti haleja!!

Ehkä olen täysin väärässä, mutta pakko se on kysyä.
Oletko aikaisemmin Venco kirjoittanut nimimerkillä wylpperi? Tarinasi kuulostaa nimittäin tosi tutulta, varsinkin sun viimeisimmän viestisi viimeinen lause.
Älä anna periksi!! Jos et selviää yksin, hae ammattiapua, hae niin paljon apua mitä ikinä tarvitset. Pääasia on se, ettet enää pelaa. On vaikea neuvoa mikä toimii, koska me ihmiset ollaan vaan niin erilaisia. Joku selviää tahdonvoimalla, ja joku muu tarvitsee enemmän apua. Yritä ainakin tehdä pelaamisesta mahdollisimman hankalaa.
Kovasti tsemppiä :exclamation:

Huomasin Venco että olet taas jonkin aikaa kirjoitellut peluurin puolella. Miten menee?
Kieltämättä huomaan saman yhdennäköisyyden kuin Koodarikin…

Joo-o. Venco, joka kirjoittaa on sama nimimerkki kuin wylpperi. Syy miksi en kirjoita enää wylpperi nimimerkillä on se, että minut ymmärrettiin aivan väärin. En ollut itsemurhaa edes ajatuksen tasolla ajattelemassa. Ja toisekseen en muista salasanaa nimimerkkiin.

Tässä se menee ja siinä ne tärkeimmät.

Tuntuu, että minut ymmärretään aina väärin.

Pelitön päivä nro 1

Veikkauksen tiliin liitetty pankkikortti, johon esto pelata pelikoneita 1.8.2020 asti.
Käteisen nosto raja on 0€.
Pankin avainlukulista säilössä sukulaisella.
Ymmärtääkseni ainoa keino rahapelejä pelata on ostaa arpoja. Sille tielle en lähde.

Parisen kuukautta niin teen kotimaan lomamatkan. Matkakulut ovat ehkä 700€, vaikka en reissussa edes viikkoa, joten ei varaa rahapelejä pelata.

En kirjoita täällä aktiivisesti, mutta haluan olla yhä täälläkin, jotenkin läsnä.