Päihteilijän terveydentila

Joo kyllä se ensimmäinen pöpiläkeikka kyllä kamala oli. Olin siinä 19 vuoden kieppeillä,tuntu jo että kaikki on ohi. 1994 tais olla. Nyt on jo kauan viime sairaalakeikasta. Hoitohenkilökunnan mielestä ihmisellähän menee hienosti kun ei ole sairaalassa. No ei se nyt ihan niinkään ole, varsinkin jos masennusta on. Youtubessa muuten tarinoi Aimo Mattila niminen entinen psykiatrinen hoitaja joka sairastuikin itse. Ronskia huumoriakin on, taitaa vaan nykyään olla edesmennyt. Kuulopuhetta mutta kuulemma joku lääkäri on sanonut että jos lääkkeellä ei ole sivuvaikutuksia niin ei sillä parantavaa vaikutustakaan ole. Muuten Leponexin pakkausselosteessa yhtenä haittavaikutuksena on äkillinen, selittämätön kuolema. En kyllä muuta väestöryhmää tiedä kuin mielenterveysongelmaiset jotka tällaisia lääkkeitä joutuu käyttään, missä sivuvaikutukset voi olla mitä vaan. Ei usein päättäjät vaadi parannuksia mieleltään sairaiden oloihin.

Toden totta.

Akatisia eli levottomat jalat RLS (Restless Leg Syndrome) on leptien ehkä ikävin ja tuskallisin sivuvaikutus. Ennen lääkärit ei tiedostanut sitä vaan oletti että tila (jatkuva liikkumisen tarve) johtuu itse sairaudesta eikä lääkityksestä, joten annosta lisättiin. Nykyyän moni lekuri on oppinut tiputtamaan annosta ja määrämään Ipsatolia joka on vanha Parkinson lääke tai bentsoja ja beettasalpaajia jotka lieventävät tilaa.

Vinkki: jos jotain neuroleptiä täytyy syödä niin itselläni on toiminut Peratsin ilman sivuvaikutuksia. Tiedän että monet ihmiset kauhistuu jo pelkästä nimestä mutta oikeasti se ei ole niin paha mitä keskustelupalstoilla kirjoitetaan. Ei mitään zombi meininkiä ainakaan 4-6 mg annostuksella.

Periaatteessa mun kannattaa olla työtön. Pelkät lääkekustannukset olisi muuten pakko maksaa omasta pussista mitkä nousee yli 300 euroon per/kk. Siihen päälle vielä röökit, kaljat ja vuokra niin ei jäisi paljon käteen mahdollisesta palkasta. Kuntouttavaa työtoimintaa olen aina välttänyt, kävin tustumassa semmoisella espoolaisella pajalla missä työttömät kunnosteli fillarinkumeja tai oli pesulassa 10 euron ( plus dösälippu palkalla). Joo ei kiitos mä heti masennuin kun näin sen paikan.

Kerran yks tyyppi jonka kanssa istuskelin baarissa pari tuntia sanoi sen jälkeen kun olin hieman avautunut hänelle illan mittaan ja sanoin että minulla on pitkä historia päihteiden ja masennuksen kanssa. Hän sanoi että tee meille kaikille palvelus ja tapa itsesi tossa on junarata vieressä ja lähti pöydästä. Vaikka se oli täysin tuntematon henkilö, niin se kirpaisi vähän.

Mites sulla on nykyään mennyt? Ei varmasti enään harhaäänet kutsu sinun nimeä, Leponex aloituksen jälkeen. Lepteillä on usein suurempi hyöty kun haitta. Vaikka olen solvanut lekureita jo kolmen vuoden ajan niin psykiatrit ovat usein humanisteja ja pyrkivät toimimaan eettisesti oikein potilaan kannalta. He ovat vannoneet sen lääkärivalassa.

Kyllä niin ärsyttää aina kun lukee näitä “ei mun kannata töitä tehdä” juttuja. Silloin ajattelen että meillä on aika vääristynyt sosiaaliturva. Kyllä se pitäisi olla niin että joka kynnelle kykenevä kokisi työn teon järkevämmäksi kuin kotona tukien laskemisen. Olen sivusta seurannut kuinka tällainen työnvieroksojuja sukupolvi kasvatettiin ja ihan hävettää olla samaa sukua.

En tarkoita että kakkien pitää alistua markkinalakien kilpailukeskeiseen oravanpyörään mutta ei voi myöskään ajatella että joku muu maksaa ne sun verovaroilla kustannettavat terveyspalvelut. Oli ne sitten mieleen tai ruumiseen kohdistuvia.

T. n 3700 euroa / kk veroa maksava

Kyl mä joudun heti koronan jälkeen jonkinlaiseen toimintaan esim. vuoden työpestiin palkkatuella. Jos kieltäydyn niin työttömyysturvaa tietysti leikataan.

Aikamoinen ääliö tuo tyyppi :confused: Yks syy lisää miksi toooooosi harvoin nykyään käyn baareissa yms.

Mä en koskaan sanoisi tommoista kenellekään ihmisielle, etenkin kun tulee omatunnon tuskat jos hän oikeasti tekee sen. Baareissa en ole enään myöskään käynyt yli seitsemään vuoteen.

Mutta toisaalta tommoset tyypit ei edes tiedä mikä omatunto on.

Tavallaan ymmärrän hiljaisuuden. Itse olen popsinut bentsoja ja juonut viinaa, silloin tulee sosiaaliseksi ja kaipaa juttuseuraa. Emmäkään jaksaisi vastailla selvinpäin jonkun sekakäyttäjän höpinöihin. Mun naisystävä sanoi että ensi viikko on ratkaiseva, joko olet selvinpäin koko viikon tai hän jättää mut lopullisesti.

Hienoa. Mutta jos saisit olla joku eläin niin mikä se voisi olla? Itse haluaisin olla kissa.

Terve! Itse olisin albatrossi. Pitkiä matkoja meren yllä vain liitäisin. No nyt en ole ainakaan niin pahasti aineissa että luulisin lentäväni. 2 viikkoa ilman temestaa, 20 mg tenoxia vielä menee,joskus siitäkin vain puolikas. Se onkin viimeinen bentso, nyt täytyy varovasti lopetella. Joo kyllä mun mielestä ylpeä saa työnteosta olla mutta turha kuvitella koko Suomea kannattelevansa. Työnteon pitäisi mielestäni vajaakuntoisellekin oikeus. Pitäis olla tarjolla töitä mistä saisi oikean palkan ilman että joka päivä 10 h. Mut hyvä homma että tällaista mietin, ennen ajattelin vain mistä sais rahaa keppariin

Albatrossi on majesteettinen mutta hyvin uhanalainen lintu. Olen horoskoopilta Leijona niin ehkä haulaisin olla semmoinen sittenkin.

Miksi bentsoista täytyisi kokonaan luopua? Tasaisella annoksella ne ainakin itselläni poistaa masennusta ja tulen aktiiviseksi. Olin kaksi vuotta töissä niiden avulla.

Huono taas. Eilen oli selväpäivä. Mutta ei se se ole kovinkaan mukavaa kun puolet mun viesteistä poistetaan aina. Tuntuu siltä kuin tulisin raiskatuksi joka kerta.

Terve! En ole sääntöjä lukenut, täytyy vilkaista millä perustein kirjoituksia poistetaan. Olen bentsojen ainakin säännöllistä käyttöä lopettelemassa, olen kuullut puhuttavan bentso typeryydestä, olen joka päivä ottanut varmaan jo 10 vuotta. Viinakin lopulta alkaa hämärtää järjenjuoksua, nyt olen kyllä jo suht koht hyvin toipunu. Päivä kerrallaan elelen. On mulla Temestaakin avaamaton paketti, säästelen sen pahanpäivän varalle, jos tulee niin huono olo että tulee mieleen että parempi olisi olla jossain psykiatrian osastolla. Mulla on pillerigiljotiini, tenoxinkin saa neljään osaan. Ja kun vähentää niin ne tuntuvatkin jossain, ei tarvi kourakaupalla ottaa. Mutta oon tyytyväinen kun en kauheassa koukussa kiemurtele

Itse asiassa se on nyt mennyt siihen pisteseen etten uskalla enään kertoa tunteistani tällä foorumilla.

Terve Sokeritautinen.
Olisi reilua aloittaa oma viestiketju ja kirjoittaa jorinoitaan sinne. En tiedä, miksi olet ominut tämän minun ketjuni, jonka oli tarkoitus käsitellä ihan muita juttuja kuin sinun esittämiäsi pohdintoja.