Nyt sun täytyy enään keksiä joku teema/aihe/nettisivut tuon chatin ympärille missä voitte sitten yhdessä halukkaiden kanssa vaikka keskustella jostain kiinnostavasta aiheesta
kannel vois harkita uudeks harrastukseks maastopyöräilyä jos tykkäät liikkua liikunnallisesti luonnossa
Laitetaan idea korvan taakse vaikka luonnossa liikun ehkä mieluiten kävellen tai juosten. Tällä hetkellä menee jo 10kilometrin juoksulenkki ilman ongelmia useasti viikossa ja peruskuntoa ollaan nostamassa…
Melomista olen myös ajatellut (useasti lajia kokeillut ja ryhmän kanssa jopa ihan koski olosuhteissa isommalla paatilla) koska siinä pääsee jotenkin ihan eri tavalla lähelle sitä luontoa.
ittellä vois olla raitistuttua tavote päijänneajo.
ja siihen on ihan todellisuus pohja, koska ajoin nuorempana kun en juonu ihan SM-tasolla motocrossia. mutta viina sotki nekin kuviot.
Taas mennään valoa kohti!
Nyt selvisi ammattilaisten avustuksella miksi juuri Kanteleen vakava masennus ei tee potilaasta täysin toimintakyvytöntä ja miksi lukuisat masennustestit/muut analyysit ovat näyttäneet vääristynyttä tulosta.
Masennukseni on ikäänkuin alitajunnassani ja tietoisuuteni ulkopuolella sekä täten vaikuttaa sieltä käsin vahvasti. Kun käytän lääkekannabista niin se muodostaa jonkinlaisen “seinämän” tämän alitajunnan ja tavallisen tajunnan välille jonka seurauksena hupsista vaan olenkin täysin terve Vakava masennus vedetään tavallaan pois jalkojeni alta ja tipahdan terveenä Kanteleena mukaan peliin.
Nyt tarkoituksena on terapian avulla luoda siltoja masentuneen perspektiivistä terveen suuntaan jolloin rehun käyttö vähenee ja jopa loppuu kokonaan. Eli tavallaan pyritään saamaan aikaan tila jossa se alitajunta/tiedostamattomat jutut eivät enään ohjaisi käyttäytymistä ja tunnetiloja vaan olo pysyisi hyvänä jatkuvasti ilman mitään kikkakolmosia.
Sellaista se on se “kannabisnarkkarin” elämä
Ps. Olen kuulemma aikaisemmin jopa saanut myytyä itsellenikin sen idean, että olen päihdeongelmainen (käytinhän niitä myrkkyjä tosi väärin ja useampaakin eri sorttia) mutta se olikin vain huonoa tiedostamatonta käytöstä ja ajatteluvirhe eikä mitään päihdeongelmia ole tavallisesta näkökulmasta katsottuna koskaan ollutkaan. Kaikkee sitä voi olla olemassa mutta tämä selittää ihan loogisesti sen miksi kipeänä tuoppi olutta saa miehen juomaan kuin seinähullu mutta terveenä olen kokoajan itse ohjaimissa ja kohtuukäyttö (jota en tosin juuri nyt harrasta) on ihan itsestäänselvyys.
Mäkin olen aivan toimintakykyinen silloin kun käytän seronilia, eikä taatusti tule masennustestistä täysiä pinnoja. Eikä mun totta maar tule mieleenkään käyttää alkoholia tai jotain mömmöä.
Joo, mäkin sanoisin pollalleni jos mä voisin vaikuttaa masennukseeni, että äläpäs nyt ole masentunut ollenkaan ja viuhahdus masennus on poisa.
Hurlum hei ja huonoa tiedostamatonta käytöstä ja ajatteluvirhe!
Kyllä mun päihdeongelma on ainakin tullut käyttämällä päihteitä. Ja ihan tietoisesti olen alkanut päihteitä käyttämään sen takia kun muutkin ryyppäs ja se oli niin coolia, vaikka se Rio ja Tintto maistuikin oksettavan paskalle. Kyl se meidän porukalla oli aivan taattua tietoista huonoa käytöstä.
Juuri näin ja voi sitä näköjään alkoholia väärinkäyttää muustakin syystä kuin vain siksi, että olisi alkoholisti. F10.2 (alkoholiriippuvuus/alkoholismi) ei siis ollut juuri Kanteleen kohdalla kyseessä vaan F10.1 jolle on nyt löytynyt selkeä syy. Lisäksi esim. bentso ja lyrica-riippuvuus on ollut iatrogeenista eli väärästä hoidosta johtuvaa ja siitäkin on nyt lääkärinlausunto olemassa. fi.wikipedia.org/wiki/Iatrogeeninen
[i]
"F10.1 Alkoholin haitallinen käyttö
Haitallisen alkoholinkäytön yleiset kriteerit:
- haitta voi olla ruumiillinen tai mielenterveydellinen
- diagnoosin asettamisen edellytyksenä on käyttäjälle aiheutunut todellinen mielenterveyden tai ruumiillisen terveyden vaurio (esimerkiksi alkoholin runsaasta käytöstä johtunut masennusjakso)
- sosiaaliset, paheksuttavat tai kulttuuriin sopimattomat negatiivisiin sosiaalisiin seuraamuksiin kuten pidätyksiin tai aviollisiin ristiriitoihin johtaneet häiriöt eivät sinänsä ole haitallista käyttöä
-äkillinen päihtymystila (F10.0) tai krapula eivät sinänsä ole tässä tarkoitettuja haitalliseen käyttöön liittyviä terveyden vaurioita.
Diagnostiset kriteerit:
A. Selvä näyttö siitä, että alkoholi on aiheuttanut tai oleellisesti myötävaikuttanut ruumiillisen tai psyykkisen haitan mukaan lukien heikentynyt arvostelukyky, häiriintynyt käyttäytyminen, joka voi johtaa kyvyttömyyteen ihmissuhteissa tai aiheuttaa haitallisia seuraamuksia niissä.
B. Haitan luonne on selvästi todettavissa ja määriteltävissä.
C. Alkoholin käyttöä on kestänyt vähintään kuukauden ajan tai sitä on tapahtunut toistuvasti 12 kuukauden aikana.
D. Häiriö ei täytä minkään muun alkoholiin liittyvän samaan aikaan esiintyvän mielenterveyden tai käyttäytymisen häiriön kriteeriä (poikkeuksena äkillinen alkoholipäihtymys F10.0).
Haitallista käyttöä ei pidä diagnostisoida, jos todetaan riippuvuusoireyhtymä (F10.2), psykoottinen häiriö (F10.5) tai muu määritelty päihteisiin tai alkoholiin liittyvä häiriö (paitsi F10.0)."
[/i]
Ps. Sinällään on hassua, että kaikesta huolimatta juuri pääasiallinen psykiatrinen erikoislääkäri joka vastaa lääkehoidostani on määrännyt minulle Diapamia ja Dormicumia (joita ei ole tarvinnut napostella) sairauteni oireisiin (ei siis varsinaisesti siihen sairauteen) jos kunnon lääke loppuu ja hän toimii tismalleen oikein.
Tulipa luettua vielä uudemmankin kerran tämä kirja:
Mielestäni ehdottomasti parasta kuvausta alkoholistin mielenmaisemasta mitä on koskaan tullut vastaan! Suosittelen vahvasti kaikille ongelmaisille ja ongelmansa jo kuriin saaneille.
Katkolla 12 kertaa ollut Kalle, 48, alkoholismistaan: ”Olin totaalisen kyllästynyt valehteluun, salailuun ja selittelyyn”
iltasanomat.fi/terveys/art-2 … 63449.html
Olemmeko ihmisiä, vai käveleviä diagnooseja?
Ilmeistä on, että joillekin diagnoosista muodostuu identiteetti. Diagnoosia voi sitten lääkitä eri tavoin. Ihminen alkaa hahmottaa omaa elämäänsä ja itseään vain diagnoosin läpi.
Mitä jos välillä oltaisiin vain ihmisiä, eikä vain F10-koodi se ja se.
[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori] “Tämän viestin lähetti Valtio-mies, joka on hylkäyslistallasi. Paina TÄSTÄ nähdäksesi kyseisen viestin.” ja en muuten varmana paina
[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]
No nythän tässä kävi niin, että ketjun aloittaja yrittää ignorata ihan plinkin omalla tekniikalla tiettyä nimimerkkiä mutta modet avustavat kirjoituksien pääsyn eetteriin heliseen kera
Lainattuun viestiin voisin sanoa, että varmasti joillekin muodostuu diagnoosistaan tietynlainen identiteetti (jolla voi olla nähdäkseni sekä hyviä, että huonoja puolia riippuen taudin kuvasta) mutta ei ainakaan Kanteleen kohdalle, pikemminkin päinvastoin… Aikaisempi vakava masennus on jo saanut raamit ja nyt mennään ihan eri valossa eteenpäin sekä varsinkin ylöspäin ihan ihmisenä! Aikaisemmin touhu oli kyllä jotain zombeihin viittaavaa, myönnettäköön :mrgreen:
Moro, mää taas kauhiasti ihmettelen mitä asiattomuuksia moderaattori on viestistäni poistanut?
Siinä tokaisin erään nimimerkin epäjohdonmukaisuudesta aivan äskettäin kijoitetuissa teksteissä toki eri ketjuissa. Nimimerkki tässä ketjussa tuo julki krokotiilinkyyneleiden kera tämän seikan, että ollaan diagnoosien sijasta aivan ihmisiä vain. Toisessa ketjussa taas vallitsevan hegemonian arvostelu tuottaa välittömästi diagnoosin paranoidinen skitsofreenikko tai rajatilapersoonallisuushäiriöstä kärsivä jne. - Mä en ymmärrä lainkaan tätä plinkin linjaa tai oikeistaan linjattomuutta, koska tietty nimimerkki saa suoltaa aivan mitä hyvänsä kunhan lipoo kieli ruskeana kylliksi syvältä vallitsevaa linjastoa. Aiwan kuin Pohjois-Koreassa!

Nimimerkki tässä ketjussa tuo julki krokotiilinkyyneleiden kera tämän seikan, että ollaan diagnoosien sijasta aivan ihmisiä vain. Toisessa ketjussa taas vallitsevan hegemonian arvostelu tuottaa välittömästi diagnoosin paranoidinen skitsofreenikko tai rajatilapersoonallisuushäiriöstä kärsivä jne. - Mä en ymmärrä lainkaan tätä plinkin linjaa tai oikeistaan linjattomuutta, koska tietty nimimerkki saa suoltaa aivan mitä hyvänsä kunhan lipoo kieli ruskeana kylliksi syvältä vallitsevaa linjastoa. Aiwan kuin Pohjois-Koreassa!
Eiköhän tämä kyseinen provoilija tiedä ihan tismalleen mitä tekee Mutta, että useita nimimerkkejä vuosien varrella ja tuhansia viestejä… Aika sitkeätä menoa kaikenkaikkiaan kuitenkin mielestäni, pointsit siitä!

Aikaisempi vakava masennus on jo saanut raamit ja nyt mennään ihan eri valossa eteenpäin sekä varsinkin ylöspäin ihan ihmisenä!
“Myönnetty kuntoutus
Psykoterapia
Ajalle 1.8.2016 - 31.7.2017
Toteutusmuoto on yksilöterapia”-kela
Näin sitä “kannabisnarkkaria” kuntoutetaan näköjään vielä toinenkin vuosi putkeen kahdesti viikossa tai kerran tupla-ajalla. Kumma juttu, että sitä riippuvuutta ei vaan näytä esiintyvän lainkaan vaan ihan muunlaisia solmuja
Ei auta muuta kuin pistää Johtavalle ylilääkärille taas viestiä, laittaa napit korville ja lähteä lenkille! Taskuun ja kroppaan voidaan lyödä vielä erilaista anturia mukaan, että saadaan informaatio lähetettyä vaikka hoitavalle psykiatrille salamana ettei laiskotella vaan peli on käynnissä ja tulevaisuus on täällä jo
Tarkenee
youtube.com/watch?v=WPi7N42Opzo
Nyt johtava ylilääkäri kysyy, että sopiiko kopioida Kanteleen paperit ja laittaa ne psykiatrille, että hommat saataisiin eteenpäin…
…Taitaa tosissaan aika hyvin sopia ja kuulostaa oikealta taholta kun ei se oikea osoite sitten ollutkaan päihdepuolen hoito…
Onko Kannel siis sittenkin tosiaan vakavasti mielenterveysongelmainen joka on lääkityksensä vuoksi mystisesti terve (vaikea masennus siis täydessä remissiotilassa simsalabim!) eikä lainkaan päihdeongelmainen/riippuvainen tai muu häiriöinen vaikka hitsaa aamusta iltaan kannabishuumetta ja on ollut kipeänä koukussa muutamaankin eri kemikaaliin etanolin lisäksi?
Julkisenpuolen alueeni kokenein psykiatri/oikeuspsykiatri ei halunnut tehdä viimeksi kanssani “poliittista itsemurhaa” ja siirtyi kädet pesten eläkkeelle…(viimeiset sanat taisi olla, että “mene jo siitä” vaikka sinällään hyvässä hengessä asioita käsittelimmekin). Saa nähdä millainen on nyt kohtelu kun potilaalla onkin ne purkit jo ja montaa eri sorttia aina imperiumin säteilytetyistä kukista siihen priimaan?
Askarruttaa kovin se, että voisiko kohtelu tosiaan viimein olla asiallista ja alkaako jo pikkuhiljaa mahdollisesti tarjeta?

Ketjussa tullaan käsittelemään toipuneen alkoholistin matkaa absoluuttista raittiutta ja traumamasennuksesta toipumista kohden erikoislääkäreiden ja psykoterapian tukemana.
Tässähän kävi nyt näköjään sillä tavalla, että Kanteleen henkilökohtainen kuusivuotinen saaga on päätöksessään täällä Me Lopettajat palstalla. Viinapiru tosiaan teloitettiin lopullisesti ja hävitettiin tyystin tästä todellisuudesta sekä vakava masennuskin saatiin täyteen remissioon eli kävi vissiin paremmin kuin hyvin.
Suosittelen vahvasti kelle tahansa alkoholistille lohari.net/ sivustoa raittiuden aikaansaamiseksi sitten kun kaikki mahdolliset keinot on käytetty aina katkoista, hoitopaikoista, aa-klubeista/killoista sun muusta vertaistuesta, psykiatreista/terapeuteista ja tropeista läpi.
Ps. Mode voi lukita ketjun…
Foliohattuja jaossa
Terveiset täältä Germaniasta!

Foliohattuja jaossa
Terveiset täältä Germaniasta!
Niin se maa/sijaintikin vaihtuu kuin lennosta…
Foliohattu on aina tarpeellinen kapistus kun tuntuu, että ollaan liian diipeissä
Suosin itse myös tälläistä hyvin yksinkertaista ja nopeasti muotoiltavaa mallia…
Moro SoiKannel. Olen tätä ketjua itsekseni lueskellut sen enempää kommentoimatta mutta nyt ajattelin tähän hieman omia ajatuksianikin jakaa. Jos asiat tosiaan ovat noin niinkun kerrot niin hieno homma ja vaikka eivät olisikaan niin ovat jokatapauksessa selkeästi paremmin kuin ovat joskus olleet. Sillä ei sinänsä ole väliä, millä keinolla. Ei täällä ole kenelläkään varaa alkaa tyylipisteitä jakelemaan. Jos ihminen voi paremmin kun ennen niin silloin se on niin ja se on tärkeintä. Kiitoksia vaan aktiivisesta kirjottelusta ja tuesta aiemmin . Nyt kuitenkin kerron mitä minä näen näiden tekstien läpi. Voin nähdä väärin mutta voit oman harkinnan mukaan jättää tämän näkökulman huomiotta tai huomioida jos se yhtään kolahtaa.
Koska olet helvetin älykäs niin tiedät varmasti psykologian käsitteen defenssit ja mitä niillä tarkoitetaan. Yksi defensseistä on älyllistäminen ja se on minun mielestä sinulla korostunut sellaisiin mittasuhteisiin, ettet pysty kuoriutumaan sieltä ulos. Tiedät kaikesta kaiken ja olet perehtynyt kaikkeen (ja sen huomaa, että olet oikeasti, koska useat asiat mitä kerrot ovat sinänsä faktaa). Tiedät F-diagnoosikoodit, aivoissa sijaitsevien reseptorien nimet, miten mikäkin aine vaikuttaa. Vakuutat tiedoillasi ammattilaisetkin. Koska arvostat tiedettä ja “kylmää faktaa” sekä korkealle koulutettuja lääkäreitä niin en rupea väittelemään samalla tavalla kun suurin osa tässä ketjussa. Sen sijaan yllytän sinua miettimään asioita toiselta kannalta mihin olet tottunut.
Yksi tieteen osa-alue on psykologia, joka tutkii ihmisen käyttäytymistä. Tiedätkö miksi sellainen osa-alue on olemassa? Tiedät varmaan, mutta vastaan silti itse. Se on olemassa siksi, että vaikka neurotieteet oppisivat joka ikisen aivojen reseptorin, kertomaan miten mikäkin aine vaikuttaa ja lääketiede pystyisi nimeämään joka ainoan asian diagnoosinumerolla niin millään näistä löydöistä ei pystytä pohjimmiltaan selvittämään sitä, miksi ihmiset tekevät tiettyjä asioita. Siksi on psykologiat, psykoterapiat ym muut vastaavat. Ja niiden tuottama apu, ei johdu siitä, että ne tarjoavat “kylmää faktatietoa” asiasta vaan auttavat ihmistä ymmärtämään ITSEÄÄN ja TUNTEITAAN sekä syitä niiden taustalla. Tätä kautta voi myös ihmisen käytös ja ratkaisukeinot omiin asioihin muuttua blaablaa. Myös vertaistukiryhmät toimivat usein tällä tavalla “terapeuttisena” ympäristönä, jos ihminen itse kokee ne sellaisena, johon taas vaikuttaa monta asiaa.
Kysynkin sinulta nyt, että koska olet viimeksi miettinyt sitä, mitä tunnet, koska minusta tuntuu ettet salli tai uskalla antaa itsesi sitä tehdä. On vain "remissiossa oleva vakava traumamasennus tai vaihtoehtoisesti “infernaalinen ahdistus” Mutta mikä on tunne ja olo kaiken psykiatrian, lääketieteen, biokemian, lääkeaineiden, traumamasennuksen alla. Mikä on niin vaikeaa, että joudut turvautumaan korkeaan älykkyyteesi ja sen tuottamiin puolustusmekanismeihin taukoamatta, sekä johonkin aineeseen, mikä se sitten onkaan?
Itse epäilen osaavani tunnistaa tuon puolustuskeinon, koska se on vahvin suojamuurini itsellänikin kun tunnen jotakin epämiellyttävää tai pelottavaa. Siksi on tullut itsekkin opiskelemalla, lukemalla, tietoa hakemalla tullut yritettyä ratkaista omia olotiloja ja ongelmia. Tietyt ongelmat ovat olleetkin näin ratkaistavissa, syvimmät ongelmat ei. Ne on pitänyt ymmärtää toisella tavalla, läpielää, kokea. Ja sitä en ole yksin kyennyt tekemään. Tietoa ja näkökulmiakin on tosin mukavasti tarttunut sivussa.
Itse olen ollut jo pitkän aikaa vahvasti sitä mieltä, että päihderiippuvuudessa ei ole pohjimmiltaan kyse päihteistä, alkoholismissa ei alkoholista eikä peliaddiktiossa nettipokerista. Ne ovat vain pakkomielteisiä kohteita koska ihminen tarvitsee niitä johonkin. Koska ihminen “tarvitsee” niitä syvästi niin siksi addiktioista eroon pääsemiseen auttaakaan harvemmin moralisointi, valistus, tiedon antaminen, haitoilla peloitteleminen tai niiden kokeminen. Toki usein jotain pitää tapahtua, ennenkuin ihminen herää että “hei, nyt on ihan oikeasti ongelma”, mutta mielestäni on aika naiivia ja ihmistä aliarvioivaa yrittää raitistaa esim. roskalaatikossa asuvaa alkoholistia saattamalla tälle tietoa alkoholismista ja sen seurauksista. Jos ihminen on juomisen seurauksena menettänyt jo kaiken niin kyllä hän sen tietää. Siksi en enää lähesty aihetta tuosta näkökulmasta.
Koska tykkäät opiskella uutta ja imeä itseesi tietoa ja oletan että sulla myös lontoon murre taittuu niin suosittelen lukemaan tämän kirjan, koska se on mielestäni parasta mitä koskaan olen addiktioista (niin alkoholismista, huumeista kuin esim.pelaamisesta) lukenut
amazon.com/Heart-Addiction- … 0060958030
Ehkä voit katsoa kannabistakin tuon jälkeen eri kantilta. Enkä tarkoita ainetta itsessään tai sen vaikutuksia vaan sitä, miksi Kannel on yrittänyt viimeiset 5 vuotta saada reseptiä. Ja vaikka jatkaisit samalla meiningillä niin tärkeintä on kuitenkin että voit eri tavalla kuin vuosia sitten. Tsemiä o/