Päihteet, sukupuoli ja seksuaaliväkivalta

Minusta tämä ei oikein sopinut vähentäjiin eikä lopettajiin, koska ei varsinaisesti koske alkoholin lopettamista, vaikka sivuaa sitä, muttei olohuoneeseenkaan, koska siellä näytti olevan jotain kepeitä keskusteluita tyyliin, mikä on kenenkin lempiruoka ja keskustellaan vain k:lla alkavin sanoin.

Epäilen olevani autisminkirjolla. Sanotaan etteivät autistit yleensä ymmärrä kielikuvia ja sananlaskuja, mutta minä ymmärrän ja viljelen niitä omissakin puheissani. Moni on kehunut minua kielellisesti lahjakkaaksi, mukaan lukien ammatinvalintapsykologi. Kaikkea en kumminkaan ihmisten puheissa aina ymmärrä.

Yksi asia, mikä on vaivannut vuosia, on kun olen lukenut jostain aa:n teksteistä, että naisten olisi parempi käydä naisten ryhmissä, koska kaikesta ei ehkä ole mukava puhua miesten kuullen: “Jos nainen kertoo tulleensa seksuaalisesti hyväksikäytetyksi, se kuulostaa miesten korviin samalta, kuin joku mies kertoisi kymmenen miehen raiskanneen häntä perseeseen” siinä sanottiin.

En ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan? Voiko joku selittää?

Eli siis kuulostaako siis miesten mielestä naisen kokema seksuaaliväkivalta raaemmalta, kuin miehen kokema?

Koska jos kymmenen miestä raiskaa anukseen, riippumatta siitä, onko uhri nainen vai mies, lapsi tai aikuinen, niin sehän on raaka joukkoraiskaus ja tekstin nainen taas puhuu joutumisesta seksuaalisesti hyväksikäytetyksi, mikä voi vaikka tarkoittaa, että ihan sovussa harrastetaan seksiä, mutta toiselle osapuolelle annetaan ymmärtää, että on kyse rakkaudesta ja kiintymyksestä, vaikkei olekaan?

Vai mistä on kysymys? Onko siis miesten vaikea kuulla naisen kohtaamasta seksuaaliväkivallasta, koska he ovat tehneet tai voisivat tehdä sitä itsekin? Ja mies taas ei tuo miesporukassa esiin kokemaansa seksuaaliväkivaltaa koska se on niin kova häpeä? Joten naisen läsnäolo aa-kokouksessa on vaikeaa, koska hän saattaa vaikka tuollaisestakin puhua?