Päihteet ja vanhemmuus -teemaviikot 9.-20.11.2020

Päihdelinkissä vietetään jälleen marraskuussa vanhemmuuden teemaviikkoja (vk 46-47) teemalla “Päihteet ja vanhemmuus - Rohkeutta puhua!”.

Teemaviikkojen aikana Päihdelinkin veratistukifoorumin Me Vähentäjät ja Kotikanava -palstoilla vierailee Ensi- ja turvakotien liiton lapsilähtöisen päihdetyön asiantuntijoita sekä vertaiskeskustelijoita. He kommentovat ja avaavat keskusteluja, ja heiltä voi kysyä perheeseen ja päihteisiin liittyviä arkarruttavia asioita nimettömästi.

Aiheita voi olla esimerkiksi

• päihteet ja vanhemmuus,
  • lastensuojelulliset kysymykset,
  • puolison päihteiden käyttö lapsiperheessä
  • perhekuntoutus jne.

Keskusteluun voi osallistua joko Me Vähentäjät tai Kotikanava -palstoilla, tai kysymyksen voi jättää myös lomakkeen kautta. Tällöin Päihdelinkin työntekijä välittää kysymyksen palstalle, josta vastauksen voi käydä lukemassa.

Rohkaisemme kysymään ja keskustelemaan vaikeistakin asioista! Tervetuloa mukaan.

Hei,

Olen Mia ja olen mukana seuraavan kahden viikon ajan vanhemmuuden teemaviikoilla lapsilähtöisen päihdetyön ammattilaisena. Minulta voi kysyä esim. omaan tai läheisen tilanteeseen liittyviä kysymyksiä tai keskustella omista lapsuudenkokemuksista ja siitä miten ne vaikuttavat vanhemmuuteen nykypäivänä. MInun lisäksi meitä on täällä muitakin ammattilaisia, jotka työskentelevät matalan kynnyksen palveluissa Pidä kiinni -hoitojärjestelmässä eri puolilla Suomea.

Vastaamme mielellämme monenlaisiin raskauteen, lapsiin, vanhemmuuteen ja päihteisiin liittyviin kysymyksiin tässä keskusteluketjussa, joten ei muuta kuin rohkeasti kirjoittamaan! Kysymyksiä voi tosiaan laittaa myös lomakkeen kautta, jolloin Päihdelinkin työntekijä välittää kysymyksen palstalle, josta vastauksen voi käydä lukemassa.