Päihderiippuvaisen sanakirja

V***taa sen verta paljon nää ihmeelliset selitykset, että oli pakko aloittaa tälläinen ketju. Nämä päihderiippuvaiset kun ovat mestareita tuossa valheiden sepittelyssä. Jonkinlainen sanakirja kääntämään nämä kummallisuudet on siis tarpeen. Olen itse eroamassa, mutta en nyt jaksa siitä enempää tässä sanoa.

tälläistä meillä tänään:

Päideriippuvainen: Voisin viedä lapset huomenna metsäretkelle ja paistamaan makkaraa.
Käännös: Minulla on huomenna apteekkipäivä ja kuvittelen, että pameissa on mukavampi retkeillä

Pr: Käyn nyt siellä kaupassa
K: Käyn nyt siellä apteekissa

Pr: En edes syönyt kuin viimeiset kaksi. Olin loput velkaa kaverille
K: Vaihdoin pamit johonkin vielä mukavampaan.

Pr: Käyn nyt siellä työkkärissä katselemassa niitä kurssipaikkoja ym. (ja tänäänhän on siis la)
Pr: Ai niin. No voi ei oon jo junassa. Tuun sit kohta.
K: Käyn kaverilla hakemassa jotain paskaa ja yritän keksiä jonkun säälittävän selityksen menolleni.

Näitä riittää vaikka kuinka. :imp: Jatkoa odotellaan

PR sanoo: Käyn lukemassa päivän lehdet.
Tarkoittaa: Juon siinä muutaman/5 tuoppia/vedän täyden sarjan.

PR: Käyn kaupassa.
T: Juon 2 tuoppia ja pikkumaistissa ajelen kotiin.

PR: Pakko käydä ostamassa tupakkaa.
T: Juon 2 tuoppia ja pikkumaistissa ajelen kotiin.

PR: En voi tulla lehtiä lukemasta vielä, pitää hoidella asioita.
T: Asioiden hoitaminen on kaljan juontia ja velkojenmaksua. Muut ajat sitten tehdään sitä velkaa.

PR:lta pyydetään rahaa ruokakauppaan. PH: Sanoo ettei ole.
T: Kakskymppinen löytyy, jolla saa 3 tuoppia ja itselleen tupakka-askin. Kotiin tullessaan kaivelee viimeiset ruuat naamaansa. Ja sammuu istualteen takki päällä sohvalle.

PR: Tulen klo 18 bussilla. Grillataan sitten jookos. Myöhästyy asioiden hoitamisen takia. Lupaa tulla tuntia myöhemmin.
T: Tulee umikännissä kaverin kyydillä kun kotona on grillattavat kuivunut grilliin ja lapset ovat jo nukkumassa.

PR: Sä olet tollainen laiska väsynyt laama, josta ei ole mihinkään. Ettei huvita kuunnella mäkätystä.
T: toivottavasti akka ei menetä lopullisesti hermojaan, tajuaa tehneestä taas väärin. Hyökkäys on paras puolustus.

PR: Vähennän juomista, haluan pitää susta huolta, hoidetaan asiat kuntoon. Rakastan sua.
T: Akka ilmoitti lähtevänsä, PR panikoi: kuka tekisi ruokaa ja hakisi baarista. Rakastan itseäni ja alkoa.