Tervetuloa sinne. Mä en ole vielä uskaltanut kurkata mun omaa sähköpostia koska epäilen että se on nyt täynnä tappouhkauksia ja muuta spämmiä.
nythän tämä on hyvin ajankohtainen kysymys kun pitäisi hakea KORONAROKOTUS. toki osa päihdeongelman kanssa painivista hakee sen kiltisti, mutta osa joko kapinoi yhteiskuntaa vastaan eikä sen takia tottele, ja osa on oman elämänsä tartuntatautien ylilääkäreitä ja ovat selvittäneet intternetistä, että rokotteita ei oo testattu tarpeeks, niistä ei oo apua, rokote on vaarallisempi kun itse tauti, ja kuka mitäkin.
päihdeongelmainen, miksi ET hae koronarokotetta?
^ Enpä osaa kysymykseesi vastata, kun päihdeongelmaisena olen molemmat koronapiikit ottanut ihan ajallaan ja ongelmitta. Samoin teki päihdeongelmainen mieheni. Myös ne tutut päihdeongelmaiset, joiden kanssa olen asiasta puhunut, ovat käyneet rokotuksella. Ainut henkilökohtaisesti tuntemani ihminen, joka ei ole rokotusta ottanut, on eräs vanha sukulaisukko, mutta häntä eivät yleensäkään koske mitkään yleiset säännöt, normit ja suositukset. Ei ole päihdeongelmainen. Tämä otantani on toki hyvin suppea.
Eivätköhän rokotteesta kieltäytyjät ole melko heterogeenistä sakkia, joilla on omat, erilaiset syynsä jättää piikki ottamatta. Osa on tietenkin näitä QAnon- ym. salaliittohörhöjä. Osa pelkää uudenaikaisten, nopeasti kehitettyjen mrna-rokotteiden haittavaikutuksia, vaikkeivat muutoin olisi mitenkään erityisen auktoriteettivastaisia tai karsastaisi länsimaista koululääketiedettä. Jollain syynä voi olla vain perkeleellinen piikkikammo. Joku ei vain jaksa vaivautua, koska ei pidä koronaa itselleen vaarallisena tautina ja näin ollen rokotusta tarpeellisena.
Onko päihdeongelmaisissa sitten erityinen piikki rokotteesta kieltäytymisessä? En ole ainakaan kuullut tällaisesta. Olen lukenut, että nihkeimmin koronarokotuksia ottavat nuoret aikuiset ja maahanmuuttajat. Myöskään se tietty jengi Pohjanmaalta ei varmaan tätäkään rokotusta ota, kun eivät ota muitakaan rokotuksia. Hopeavedellä vain hoitelevat vaivojaan. Päihdeongelma ei tietenkään sulje pois sitä, etteikö ihminen voi olla myös nuori aikuinen, maahanmuuttaja, pohjalainen tai salaliittohörhö samassa paketissa, mutta korreloiko nimenomaan päihdeongelma rokotekielteisyyden kanssa. Enpä tiedä.
Toki rokotus voi jäädä ottamatta, jos A) on niin tutkalla kaiket päivät, ettei edes omaa nimeään muista tai B) on niin huonossa hapessa, ettei pääse raahautumaan rokotusmestaan. Varsin hyvin päihdeongelmaiset noin yleensä kuitenkin pääsevät terveydenhuollon palveluihin liikkumaan.
En vuosikausiin ole enää ollut missään tekemisissä minkään kunnon vetureiden kanssa, mutta luullakseni kaikki käyttävät kaverini ovat piikit ottaneet. Yksi vanha duunikaveri spämmää kovalla volyymilla somessa kaikkea rokotevastaista settiä, mutta kyseisellä naisella ymmärtääkseni puhkesi synnytyksen seurauksena jotain mt-ongelmia ja jutut muutenkin erikoisia. Duunin kautta tulee oltua tekemisissä usean venäläisen ja virolaisen kanssa. Näistä ei kukaan ole ottanut, muutenkin pitävät koko hommaa täytenä vitsinä. Hyvin vähän siis tullut mitään kielteisesti suhtautuvia vastaan