PÄIHDELINKIN AMMATTILAISET AUTTAKAA!!!

RAY:n pelikoneista pääsee irti.
Kirjoittaja Kokki Pena » 21.9.2010 23:17:37

Heippa pelikone ongelmaiset!
Mullahan on tuo kova RAY:n pelikone ongelma, ja myöskin toimiva ehdotus miten niistä pääsee eroon varmasti.
Meidän on saatava ajettua asia niin, että ne laitetaan toimimaan niin että ne saa vain avattua tuolla RAY:n myöntämällä “pelikortilla” jonka on helppo pyytää sulkea tai kieltää RAY:tä myöntämästä sitä itselleen.
Tätä korttiahan ei myönnettäisiin ollenkaan alaikäisille henkilöille.
Tämä vaatii tuolla eduskunnassa tehdyn rahapelilainsäädännön muuttamisen niin, että tuo RAY vaaditaan laittaman nuo kaikki pelikoneensa toimimaan niin, että ne toimivat vain tuollaisella kortilla.
Nythän lähestyvät vaalit ja nuo edustajat mielellään lupavat toteuttaa kansalaisten toivomia asioita.
Minusta tämä peliongelma on juuri mihin heidän olisi puututtava ehdottomasti.
Lehdissäkin on viime aikoina puhuttu kovasti varsinkin tuosta nuorison peliongelmista, mutta kyllä se on yhtä kova meillä eläkeläisillä. Niin menee helposti tuo eläke alas siitä pienestä kolikkoreästä, ja sitten kuukauden lopussa kurkistelee pussiinsa, että onko varaa kunnon ruokaan.
Kysynkin nyt teiltä ystävät löytyykö porukastamme niin arvovaltaista henkilöä, tai sitten joltain sellaista tuttua henkilöä joka saisi ajettua asiaa niin, että tuo idea menisi todella läpi tuolla eduskunnassa ja RAY joutuisi ottamaan lusikan kauniseen käteen, ja ajatella meitä peliongelmaisiakin vähän?
Terveisin; Kokki Pena
Kokki Pena
Miedosti panostava jäsen

kun teillä on sitä luppoaikaa niin NYT VOITTE ALKAA SINNIKKÄÄSTI AJAMAAN TÄTÄ ASIAA ETEENPÄIN KUN TIEDÄTTE rayn JÄRJESTELMÄN JA KONTAKTIT, ONHAN SE TEIDÄN PALKAN MAKSAJA? VEIKKAUSKORTILLA VAIKKA VILAUTTAA ENNEN KUIN PÄÄSEE PELAAMAAN JA TÄYSIKÄISYYSKIN ON VARMISTETTU!!! KOKKI PENAN AJATUS ON TEHOKKUUDESSAAN ILMIÖMÄINEN!!! ME ONGELMAPELAAJAT SAATAISIIN TÄSTÄ MALLISTA VIIMEIN SE TARVITTAVA APU JA SUUREN SUURI HELPOTUS VÄISTELLESSÄMME PELEJÄ TUOLLA KYLILLÄ.

JA KUN TIEDETÄÄN ETTÄ RAY.N VOITOISTA N.90% TULEE KOLIKKOPELEISTÄ. TÄSTÄ LAKIALOITE MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI!!!

KIITOS

KIRJOITAN ISOLLA KOSKA TÄMÄ OLISI YKSI MULLISTAVIMMISTA TEOISTA PELIONGELMAN
KITKEMISEKSII SUOMESTA!

KAIKKIIN KONEISIIN KORTTI AUTOMAATTI JA NOPEA HENKILÖLLISYYS TARKISTUS VEIKKAUS TAI JOLLAIN
MUULLA KORTILLA, KÄVISI YHTÄ HELPOSTI KUIN ETUKORTIN LUKEMINEN!

JA SIIHEN HALUTESSAAN VOI OTTAA SEN HENK KOHT PELIRAJOITUKSEN/JÄÄDYTTÄMISEN X AJALLE.

ULKOMAALAISILLE TURISTEILLE JOKIN PIKAKORTTIJÄRJESTELMÄ JOKA OLISI HELPPO HOITAA.

KYSYMYS ON NYT SIITÄ ETTÄ HALUAAKO RAHA AUTOMAATTI YHDISTYS OLLA VIIMEIN SANOJENSA MITTAINEN

VASTUULLISUUDESTA!!!

OTTAKAA HYVÄT IHMISET KANTAA, EI ENÄÄ PUHETTA VAAN ALETAAN TEKOIHIN!

KYSYMYS KUULUUKIN:

HALUAAKO RAY AUTTAA PELIHIMON VÄHENTÄMISESSÄ/POISKITKEMISESSÄ VAI

MENEEKÖ RAHAN AHNEUS KAIKEN EDELLE?!?

JUTTELIN PELINHOITAJAN KANS TAASEN TÄYSPOTISSA JA KUULIN ETTÄ JOKAISEEN KONEESEEN TULEE
KORTTIPÄÄTE JOTEN TOTEUTUS TULISI OLEMAAN HELPPO JA PITKÄLLÄ JUOKSULLA KAIKILLE HYVÄ
RATKAISU. ON SE KUMMA JOS TÄTÄ KÄYTÄNTÖMALLIA EI SAA AJETTUA LÄPI. NYT TARVISI VAAN
JOTENKIN TÄMÄ TOIMINTAMALLI KAIKKIEN NÄHTÄVILLE! LÄHETIN JO EHDOTUKSEN ILTA LEHDELLE
JOTTA HALUAISIVATKO TEHDÄ JUTUN TÄSTÄ ERITTÄIN AJANKOHTAISESTA AIHEESTA ELI PELIHIMO,
PIKAVIPPIHELVETTI JA KAIKKI AHDISTUS, ERAKOITUMINEN, MASENNUS JA ELÄMÄN HALUN MENETTÄMINEN
JNE.

EHDOTUKSIA JA IDEOITA OTETAAN VASTAAN. ON AIKA NOSTAA KISSA PÖYDÄLLE JA PISTÄÄ PYÖRÄT
PYÖRIMÄÄN.

HYVÄ JANI!! :slight_smile: :exclamation: :exclamation: :sunglasses: :sunglasses:

Asiaa…! :smiley:

KAKSI FAKTAA AIHEESTA:

1.RAY MUOKKAA KAIKKI KONEET KORTILLA TOIMIVIKSI

1. RAY ON KEHITTÄNYT UUDEN ASIAKASKORTIN

NYT ON VAIN SAATAVA MAHDOLLISIMMAN PALJON KESKUSTELUA JA ESIINTULOA ETTÄ

SAADAAN KOKKI PENAN IDEA LÄPI!!!

ELI ENSIN ASIAKAS KORTTI PELIKONEESEEN JA VASTA SITTEN PÄÄSEE PELAAMAAN.

TÄMÄN ASIAKASKORTIN VOI SITTEN JÄÄDYTTÄÄ VAIKKA PÄIVÄKSI, VIIKOKSI, KUUKAUDEKSI

TAI VUODEKSI.

VOI RAJOITTAA HELPOSTI JOS KOKEE ONGELMAKSI.

BAARIINKAAN EI TARVISI PELIONGELMAISEN MENNÄ PELONSEKAISIN TUNTEIN KOSKA TUNNETUSTI

HUMALASSA RETKAHTAMINEN JA TILIN TYHJÄKSI PELAAMINEN ONNISTUU IHAN HUOMAAMATTAAN

JA LIIAN HELPOSTI.

MINÄ TOTISESTI TOIVON ETTÄ SAISIN JOITAKIN ROHKEITA PELUREITA MUKAAN TÄHÄN TAISTELUUN :exclamation:

-OLKOON VOIMA KANSSANNE-

Idea hyvä ja helppo toteuttaa.

Valitettavasti taitaa olla toinen suuntaus eli pelaaminen tehdään mahdollisimman helpoksi kaikkien maksutapojen avulla ja tuskin anonyyminä pelaamista voidaan lopettaa. Lisäksi se, että ilmeisesti valtio pikkuhiljaa alkaa ottamaan RAY:n tuottoja omaan pohjattomaan kassaansa tietänee sitä että RAY:sta tehdään entistä ahneempi koneisto.

Lisäksi korttipelaamisen maksimitappiorajaa on aina helppo korottaa, mikäli vaikuttaa, että tuotot tipahtavat.

Hei kaikki keskustelijat!

Haluaisin tuoda tässä keskusteluun erään näkökulman, jonka itse omalla kohdallani olen todennut olevan kuitenkin tärkein kaiken muun ohessa, peliongelmasta eroon pyrkimisessä.
Miten tämä järjestely toteutuessaan, tulisi poistamaan näistä ongelmista kärsivän ihmisen varsinaisen ongelman ytimen, pelihimon?
Oman kokemukseni mukaan, on paneuduttava syihin, miksi ihminen pakenee omaa elämää ongelmapelaamiseen, ei niinkään olosuhteiden muuttamiseen. Tämä ongelma ei mielestäni ole kiinni siitä, onko meillä joka putiikin ohessa pelikone, kuin se, olisiko tarpeen alkaa oikeasti pohtimaan sitä, mitä noiden ihmisten tunne-elämässä on sellaista, että nuo ihmiset ovat valmiita tuhoamaan kaiken, saadakseen hetkeksi unohtaa kaiken.

Kaikki keinot ovat tietysti hyviä ja käyttökelpoisia ehkäistessä uusien ongelmapelaajien syntymistä, mutta toisaalta ongelma mahtaa olla paljon syvemmällä, kuin pelkästään pelien tarjoajan tai niiden tarjonnan säätelyllä voidaan olettaa.

Tämä on siis omakohtainen kokemukseni. Olen saanut elää peliongelmasta erossa, päivän kerrallaan kohta viiden vuoden ajan, samalla koko ajan vertaistukea apuna käyttäen prosessoida perimmäisiä syitä siihen, miksi minusta tuli ongelmapelaaja. Tänään minulle ei ole ongelma siinä, vaikka pelikoneita olisi joka kadunkulmassa, kunhan pidän itseni siinä jamassa, ettei niin koneet, kuin muutkaan pelit aiheuta minussa tunnetta, että tuossapa olisi oiva keino paeta itseäni. Tänään en halua paeta ja olen valmis mihin tahansa, ettei minulla ole tuota tunnetta huomennakaan, joten sen vuoksi olen käynyt ja käyn säännöllisesti GA-ryhmässä.

Yksi tärkeimmistä opeista, joita olen kuluneiden vuosien aikana saanut, on se, että pyrkiessäni muuttamaan elämääni, tulee varautua siihen, ettei vuosikymmenien aikana tapahtuneita negatiivisia kieroutumia muuteta yhdessä yössä. Jos näin tapahtuisi, samalla tavalla tuo muutos positiiviseen, olisi jo seuraavana yönä mahdollisesti muuttumassa takaisin. Pitkäjänteisellä työllä, askel kerrallaan tapahtuvat muutokset sensijaan, vaikuttaisivat olevan huomattavasti paljon pidemmälle kestäviä.

Maailmasta voidaan rakentaa parempaa, yksi asia kerrallaan. Silti on hyvä muistaa se, ettei ihmisen tunne-elämää muokattaessa, tarpeen on varautua pidempikestoiseen vaivaamiseen.

tiedän että tämä missio on lähestulkoon mahdoton mutta yritän silti :imp:

ray on panostanut miljoonia luodakseen illuusion vastuullisesta toiminnasta ja rehellisyydestä.

pomot, päättäjät ja valvojat sattuu olemaan kaikki kuin samaa perhettä joten he ovat

ns diplomaatteja joilla on koskemattomuus oikeus ja lisäksi ovat saaneet pidettyä monopoli-

asemansa :confused: koko kansa kumartaa rayta hyväntahdon lähettiläänä. ongelmapelaajien määrä

on kuulemma vähentynyt joten se tarkoittaa sitä että meidän ongelmapelaajien selkänahasta

on saatu revittyä vieläkin suurempiä summia kun aikaisemmin. meitä ei olisi varaa menettää

kun ahneudessaan haluavat tehdä joka vuosi uuden tuotto ennätyksen!

rayn tuotot paisuu ja ongelmapelaajien määrä on laskenut. jokainen tehkööt omat päätelmänsä.

surullista.

ihmiset ei vain ymmärrä vakavaa peliongelmaa. en minäkään varmaan ymmärtäisi.

luokittelen pelaamista huumeeksi, sitä se on. huume annos on saatava, maksoi mitä maksoi ja

annokset isonee kaikilla. on erilaisia huumeita: heti pärähtäviä ja pidempikestoisia. aloitin ensin

miedommilla huumeilla, 50pennin pajatso, hedelmä pelit, pokeri automaatti siitä sitten kovempiin

aineisiin veikkaus sun muut. ajan kuluessa huomasikin olevansa pohjalla kun oli pakko vetää jo

nettipokeria melkein tappavilla annoksilla :exclamation: olin niin heikko että käytin kaikkia näitä huumehia

sekasin aina kun mahdollista, ei kertakaikkiaan pysty sanomaan ei kun on vähänkin rahaa taskun

pohjalla! ja päräyttävät olot saa joka paikasta!!! toivoin aikoinaan että meidän vieroitus

lääke olisi ollut tuo naltreksoni mutta siinä on vissiin liikaa haittavaikutuksia. ja kallista ku kerpele!

me pelihuumeenkäyttäjät kuulutaan siihen alimpaan kastiin suomenmaassa joille ei myötätuntoa heru.

meinasi toivonkipinä sammua eilen lopullisesti kun minulle oli varattu sossu aika ja toiveikkaana menin

että saisin viimein ymmärrystä osakseen mutta ei ei. liiton raha on alla ja sossutäti jutteli tietokoneelle

eikä paskan välittäny että tosissaan yritän tästä helvetistä pyristellä kuiville. ei ei. täti murskasi viimeisetkin

itsetunnon rippeet ja tunsin olevani kuin raihnainen kulkukoira jota katsotaan inhoten. niin, rehellisyys

on toinen asia mitä ei tueta, mutta yksi asia on varma. kun viimeinkin olen siitä helvetillisestä

valehtelukierteestä päässy irti ja ollu jonkin aikaa jopa itselle rehellinen niin se on yksi asia mistä en tule

luopumaan! rehellisyydestä sakotetaan täällä suomenmaassa mutta voipahan aina pysyä sanojensa takana.

riittää kun se edes hieman helpottaa tätä muutenkin raskasta elämää, muutamalle eläkeläiselle pari

ruuatonta päivää vähemmän. ja vaikka muutaman nuoren kohtalo muuttuu paremmaksi kun ei sitä

ensikontaktia peleihin ota niin nuorena. ja vaikka edes muutamalle se antaa sen alkusysäyksen,

tai edes muutamalle se tuo oikeat avaimet irtaantua pelihimosta helpommin.

kun edes muutama ihminen voisi kävellä rauhassa tuolla pelikonehelvetissä. kun edes muutama

ihminen huomaa että se “yksi maitopurkki” ei maksa sitä viittäkymppiä:)

aikoinaa exä pisti minut ostamaan kyliltä yhtä voipakettia. tilipäivä oli ollut edellisenä päivänä ja

laitoin mielestäni varmaan pitkävedon sinkkukohteelle 1300euroa ja tilille jäi aikalailla tasan 300

euroa. pistäydyin peliautomaatilla että pelaan hilut taskuista, vaihdoin kympin, vaihdoin 50kymppiä

parissa tunnissa olin peeaa ja jouduin menemään lopulta kotiin ilman sitä voipakettia. eipä siinä

enään selittelyt auttanut. kauan se minua kyllä ymmärsi, liiankin kauan. joutui kärsimään minun

takia helvetin paljon.

Kovasti paljon samaisia kokemuksia allekirjoittaneella. Kaikki omat, lainatut ja varastetut rahat tuli vuosikymmenten saatossa tuhottua. Siinä samalla useampi ihmissuhde, koti jne.

Asiasi on todella kannatettava, en minä todellakaan sitä vastusta. Itse olen samaisella motivaatiolla pyrkinyt tavallani tekemään muutosta. Kun tarpeeksi moni yksilö haluaa positiivista muutosta asioihin, aina jotakin hyvää tapahtuu, joten jatkakaamme “taistelua”.

Tarkoitukseni oli vain herättää keskustelua myös ongelmien taustoista ja niihin reagoimisesta. Kuitenkin kaikkien huumeiden käyttäjien taustalta löytyy aito, tunteva ihminen, joka purkaa omaa pahaa oloaan syöksymällä kohti tuhoa, voimatta ennenpitkää millään tavoin estämään tuota tuhoavaa toimintaansa, vaikka järki kuin sanoisi tuon olevan tuhoavaa toimintaa.

Se ettei virastoissa löydy sympatiaa asioihin, on yksi suurimmista ja perustavaa laatua olevista ongelmista tässäkin asiassa. Tietoa vain ei ole tarpeeksi. Edelleen on vallalla ajatus siitä, että ihminen itse pystyy halutessaan tekemään valinnat. Ei ymmärretä sitä, ettei skitsofreniasta kärsivä ihminen itse pysty kontrolloimalla itseään, estämään kohtauksen tuloa sen enempää, kuin ihminen joka kärsii epilepsiasta. Siinä vaan seuraava ongelma. Peliriippuvuutta ei luokitella sairaudeksi, vaan pelkästään ihmisen itsensä heikkoudeksi tai huonommuudeksi, jopa tyhmyydeksi. Sitä se suinkaan ei ole.

Jos itse voisin heilauttaa taikasauvaa, suuntaisin sen koko yhteiskuntarakennettamme kohti, toivoen taian muuttavan rakenteen ihmistä huomioivaksi, toisia kunnioittavaksi, tukevaksi, samalla yksilöllisiä tarpeita huomioivaksi. Yhteiskunnaksi, jossa pienen ihmisen tarpeet tulevat kuulluksi sellaisenaan. Silloin varmasti myös hyväntekeväisyys olisi aidosti hyväntekeväisyyttä, eikä motiivina taustalla olisi saada mahdollisimman paljon positiivista näkyvyyyttä mediassa, jossa henkeen ja vereen kilpaillaan siitä, kenen imago on kiiltokuvallisin. Jos perustettaisiinkin kilpailua siihen, kuka kykenee auttamaan toista mahdollisimman paljon, minimaalisesti siitä itselleen huomiota saamatta, voisi olla, ettei tuohon kilpailuun ainakaan kovin moni suuryritys tai instanssi innostuisi osallistumaan. Loppupeleissä meidän pienten ihmisten on itse ja yhdessä pidettävä huolta toisista pienistä ihmisistä, samalla toivoen että nämä pienet teot, muuttavat maailmaa suuresti ja varsinkin pysyvämmin.

Jatkakaamme siis pienen ihmisen pieniä ponnisteluita ajatuksella: Kohtele lähimmäistäsi, kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan. Uskoisin kuitenkin tämän ajatustavan tuovan huomattavan paljon konkreettisemman tuloksen, kuin se, että esimerkiksi RAY muuttaisi konseptiaan siten, että peliautomaatit poistettaisiin lähikauppojen kassojen kupeesta kiusaamasta. Kun yksi ihminen entisestä poiketen kykenee niistä ohi kävelemään, kertoen toiselle saman ongelman kanssa painivalle, kuinka tuohon kykeni, ennenpitkää meitä on jo monta, jotka siihen pystymme. Annetaan sanan kiertää!

oli kyllä hyvä kirjoitus kaaleppinen :slight_smile: pitää kyllä hetken päästä lukea uudestaa kun tuossa oli

todella paljon asiaa. huomaa kyllä että olet tehnyt todella paljon töitä ajatuspuolella :exclamation:

tästä on hyvä jatkaa, sait jopa minut hyvälle tuulelle joka ei ole kovin helppoa :smiley:

yritetään kukin tavallaan tehdä tästä yhteisestä maailmastamme ihan vaan vaikka hitusem parempi

paikka elää. aina on mahdollista että pienestäkin asiasta voi saada perhosvaikutuksen aikaan.

tosin olen niin paljon paskaa aiheuttanut kaikille jotka ovat tunteneet minut että olisi jo aika kantaa

kortensa kekoon ja yrittää saada jotain hyvääkin aikaan.

rauhallista ja pelaamatonta lauantain jatkoa kaikille

TÄTÄ RAY PELKÄÄ:

kun tarkasteluun otetaan 5% eniten pelaavista, he tuottavat jo noin puolet kaikista peliyhtiöiden tuotoista. (STM 2007, 59; Suomalaisen rahapelaamisen vuosikirja 2009; Tammi 2007.)

JOS TÄMÄN RAYN ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDEN JA VAPAAT KÄDET POLITIIKKA JATKUU TÄÄLLÄ SUOMESSA
NIIN HUUMORIMIELELLÄ HEITETTYNÄ RAY TUO KOHTA PELIAUTOMAATIN JO JOKAISELLE ONGELMA-
PELAAJALLE KOTIIN NIIN HALUTESSAAN.

ENSIN VIEDÄÄN RAHAT, SANOTAANKO 15 000e/V. SITTEN KUN AHDINKO ON LIIAN SUURI JA ITSETUHOINEN
MIELIALA JA HÄPEÄSTÄ HUOLIMATTA KERRANKIN PYYDÄT APUA 250e VUOKRAAN (KUTEN EILEN ALLEKKIRJOITTANEELLE) (1VSITTEN KÄVIN VIIMEKSI)
ETTÄ RIITTÄISI RAHAT EDES JOTENKIN SEN KUUKAUDEN NIIN EI EI. MITÄ OLET AIKOINAAN PELANNUT.

OLEN SIIS TAMMIKUUN 21PV LÄHTIEN OLLUT PELAAMATTA JA RYYPPÄÄMÄTTÄ. KYLLÄ SE PUDOTTAA
POLVILLEEN JA SAA AIKAAN PELKKÄÄ VIHAA KOKO SUOMEN JÄRJESTELMÄÄ KOHTAAN.

Peliongelman esiintyvyyttä ja vakavuutta Suomessa voi kuitenkin kuvata myös pelkästään se tosiasia, että pieni joukko pelaajia tuottaa puolet kaikista pelituotoista. Tämä tulkinta herättää kysymyksen suomalaisesta peliongelmasta paitsi yksilön taakkana myös yhteiskunnallisesti kestämättömänä on-gelmana. Kun peliyhtiöiden tuotot käytetään esimerkiksi kulttuurin ja urheilun, sosiaali- ja terveysalan järjestöjen sekä hevostalouden hyväksi4 herää kysymys siitä, kuinka vas-tuullisella pohjalla näiden toimijoiden rahoitus on. Kun vielä otetaan huomioon se, että rahapelejä pelaavat ovat yleensä matalammin koulutettuja ja ongelmapelaajilla on yleisesti myös muita elintapa- ja terveysongelmia (Piispa ym. 2009, 24-25), käy ilmi, että suhteellisen heikossa asemassa olevat ihmiset rahoittavat osaltaan suomalaista hyvin-vointiyhteiskuntaa verojen lisäksi ”hyväntekeväisyysvaroin”. Rahoituslogiikka on päin-vastainen kuin progressiivisessa verotuksessa, jossa pyritään siihen, että hyväosaiset voivat antaa enemmän kuin heikko-osaiset. Toisin sanoen peliongelma voidaan käsittää ja argumentoida myös yhteiskunnallisena ja poliittisena ongelmana.

AAMEN

TÄMÄHÄN ON JUMALAUTA YKSI SUOMEN SUURIMPIA TIEDOSTETTU MUTTA TIETOISESTI VAIETTU SALAISUUS!!!

MEITÄ EI TIETOISESTI LUOKITELLA RIIPPUVAISEKSI ELI SAIRAIKSI, SIKSI ME EI SAADA APUA,
JOTEN OLLAAN JO MUUTENKIN KAIKEN MENETTÄNEITÄ NIIN TYYDYTÄÄN KURJAAN KOHTALOOMME.

TIEDÄN ETTÄ MONI AJAUTUU EPÄTOIVON SUOHON, RYYPPÄÄMÄÄN, JA LOPULTA TAPPAMAAN ITSENSÄ.

OLEMME YKSI KOKO MAAILMAN PELIONGELMAISIN KANSA :imp:

JA SILTI VAIETAAN???

nostetaas tämä takaisin ylös:)

Moi Jani! näin sinusta jutun telkkarissa ja iltalehdessä!hei ootko vielä pysyny kuivilla?itse olen Kotkasta päin ja sama kierre ollu kymmenen vuotta…aina ku pääsee jaloillee sit repsahtaa ja pohjalla taas ollaan :frowning: