Pää ei kestä enää krapuloita!

Moikka. Olen 24v. nuorimies joka on kärsinyt koko nuoruusikänsä alkoholin runsaasta kulutuksesta. Ensimmäiset kännit vedin joskus 14-15-vuotiaana. Ammattikouluaikana tuli tissuteltua kavereiden kanssa lähes joka viikonloppu. Pahaksi ongelmat äityivät, kun muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Ei tarvinnut enää jakaa jääkaappiaan muiden perheenjäsenten kesken. Sitten, kun olin tarpeeksi vanha siirtymään kirkkaisiin, on tämä helvetti ollut irti jo pari vuotta. 2 vuotta sitten sain potkut työttömienpajalta, jossa olin ehtinyt olla jo tovin. Syy oli mikäsmuukaan kuin krapulassa “töihin” tuleminen. Puhalluttivat melkein jokaviikko. Tällöin olin jo viikollakin humalassa usein. Minut “potkittiin” nuorten aikuisten päihdekuntoutusryhmään, josta olen pitänyt paljon, mutta viimeisen vuoden aikana on alkanut ryhmässä käyminen lipsua. Viime vuoden elokuussa menin avokatkolle ensimmäisen kerran ja silloin hain apua krapula-ahdistuksiin ja sainkin sitä. Sen jälkeen avokatkoja on ollut 3, viimeisin keväällä sen 5pv. Aloin saada krapuloissa hallusinaatiokohtauksia ja ahdistuksia. Näistä kävin juttelemassa kahdesti pöpilänkin lääkärille, mutta en jäänyt hoitoon.
Nyt, kun kesä on taas ja kohta vuosi tätä jatkuvaa krapulan ja kännin vuorottelua takana alkaa mitta olla täynnä. Sain maalis-huhtikuussa viinakrampin. Olin tajuttomana pari minuuttia ja suu vaahtosi. Säikäytti kovasti. Juopottelen usein parikolme päivää putkeen ja kirkkaita. Sitten yritän olla parikolme päivää ilman, mutta aina askeleet vievät alkoon. Rahaa hankin pikavippien muodossa.
Tässä kevään aikana krapulat ovat yltyneet sietämättömiksi. Oksentelen, maha kramppaa ja on turvonnut. En saa nukutuksi. Nytkin to-ma tuli enemmän tai vähemmän juopoteltua yksin kotona koneella, viinaa juoden. Eilen oli niin paha olla, että päätin tämän täytyy loppua tai noutaja tulee. Olen nuori ihminen ja ei tälläinen vaahtosuuoksentelu ole mitään elämää. Kaveri sanoi, että jos en kestä kankkusia, miksi sitten juon? 2 yötä meni itkeskellessä. En tiedä mikä ahdisti. Tänäaamuna, kun sain syötyä puuroa ja omenan ja juotua vettä ilman oksentamista, kaadoin kokonaisen ma hakemani suomiviinapullon viemäristä alas. Ensimmäinen kerta, kun tein mitään tuollaista. Edelleen heikko olo. Nukkuminen ei ole onnannut. Päätin, että nyt pitää alkaa uusi vaihe tai kuolen ennenkuin täytän 30.
Täältä toivoisin, tukea vähentämiseen ja ainakin jonkinlaisen raittiuden hakemiseen. Mitta on täysi. Hoitokontaktit on, mutta tahto puuttui ennen, kuin eilen ja edellispäivänä, kun ahdisti pirusti. En lähtenyt kerjäämään rauhoittavia. Aijon päivä kerrallansa olla ilman viinaa. Minun pääni ei kestä sitä. Piste. Kiitos kun luit pitkän jupinan! :laughing:

Tosi hienoa lonkero, että olet tuon päätöksen tehnyt. Kirjoittamasi perusteella se on juuri oikea sinulle. Toivotan paljon tsemppiä, ekat päivät ja viikot ovat varmasti kovia, mutta kyllä se joskus helpottaa.

Ehkä sinun kannattaisi kirjoitella myös tuonne Lopettajien puolelle. Me täällä Vähentäjissä kun edelleen jatkamme alkoholin juontia ja joskus saatamme jopa hehkutella sen ihanuudella. Se ei ehkä ole ihan sitä mitä haluat kuulla kun tahdot lopettaa.
Lopettajissa on ihmisiä, jotka ovat saman päätöksen tehneet ja osaavat hienosti sinua tukea. Minäkin käyn siellä juttuja lukemassa, vaikka edelleen yritän uskoa, että kykenen vähentämään.

tervehdys, lonkero93
itselleni tuli mieleen sama kuin Vilmalla. olet todella tervetullut tänne Vähentäjiinkin, totta kai, mutta Lopettajat saattaisi olla oikeampi paikka sulle. pääasia, että olet mukana. kirjoita lisää ja lue toisten tekstejä.
kauhean vaikea antaa Sulle mitään neuvoja, jos ei peräti mahdotonta.
Lopettajissa on muutamia miehiä joista voisit saada samaistumiskohteita. he auttavat ja kannustavat sinua varmasti. fiksuja tyyppejä. ja he ymmärtävät kyllä, jos et ihan heti onnistu täysraittiudessa. saat potkua tavoitteellesi.

sinussa on nuoreksi mieheksi paljon potentiaalia, sillä tiedostat ongelmasi etkä kuulu siihen sakkiin jotka vähättelevät asioita.

PS. ihan huippua että kaadoit Suomiviinan viemäriin! siitä ten points!

Tänään sain vihdosta viimein kunnolla nukuttua priin yöhön niin, että näin uniakin. Kas kummaa näin unta huvijahdista ja hieno huvijahti olikin. Hauskinta oli, että kippari oli yksi nettituttuni jonka kanssa en ole aikoihin jutellut. Katsoin unikirjasta mitä meinaa jos näkee unessa huvijahdin, niin ylläripylläri “sinulla on isoja suunnitelmia tulevaisuuden varalle”! Aika kriipysti nuo tietävät, vaikken tuollaisiin edes usko kovinkaan.

Nyt on saatu vihdosta viimein tuo krapulapäivät ohi, ainakin tuntuu jo paljon virkeämmältä. Eilen sain käytyä kävelylläkin. Tänään oisi tapaamista siskon ja äidin kanssa. Siskolla on laskettu aika heinäkuussa, joten maha varmaan taas kasvanut.

Soitin aamulla heti herättyäni päihdeklinikalle ja varasin ajan ja sainkin sen parin viikon päähän. Nämä loma-ajat tuppaa pitkittämään jonoja. Eise sinänsä haittaa, kun kuitenkin maanantaina se kuntoutusryhmä.
Jos nyt saisi ruokaa masuun, sokerivedellä ja teellä ja pienillä palasilla ruokaa mennyt muutama päivä. Heikko olo johtunee siitä ja unettomuudesta. Mikähän unilääke olisi hyvä, kun ei meinaa melatoniini enää tepsiä. Tenoxia joskus käyttänyt, kun avokatkolta saanut. Yöllä oli edelleen hirveät hikoilut, vaikka juomisen lopettamisesta on jo kohta 3 päivää. Myrkyt vaan taitaa poistua sitäkin kautta.

Jokatapauksessa jatkan kirjoittelua, kun se helpottaa oloa. Kirjoitan myös blogiini varmaan jotain lähipäivinä. Siivota pitäisi ja sen semmoista. Blogi on ollut vuoden ajan pelkkää krapuloiden ja ahdistuksen potemista, niin voisi aloittaa ihan puhtaalta pöydältä ja yrittää olla puhumatta siellä alkoholista laisinkaan.

Jokatapauksessa minä lähden nyt katsomaan mammaa ja systeriä. Hauskaa päivää ja kiitos kun luit!

hienoa, lonkero! sulla on hyvä tsemppi päällä, kivaa kun kirjoitit tännekin puolelle kuulumisiasi.
kyllä toi sun uni tarkoittaa hyvää; olet kehityksen tiellä. jatka vain samaan malliin ja aina kun herpaannut, ja tekisi mieli taas ottaa, muista tuo sun ketjusi otsikko: pääei kestä enää krapuloita!

itselläni on varalla nukahtamisvaikeuksiin Mirtazapinia. se on muistaakseni mielialalääke mutta varsin yleinen nukahtamisvaikeuksiin pienillä millimäärillä. siihen ei jää niin koukkuun kuin diatsepaameihin kuten Tenox.
tsemppiä kovasti jatkoonkin! :smiley:

aah taas on yksi päivä selvitty viinan kirouksista. teki kyllä pirusti mieli tuossa päivemmällä nousuhumalaa, mutta muistutin itseäni, että krapulan siitä vaan saa ja taas ruikutetaan. Nyt hain herkkuja kaupasta ja alan kohta duunailla pasta bolognesea. limpparilinjalla mennään!

hyvää perjantaita kaikille! :slight_smile:

Tervetuloa lonkero, ja hienoa että olet ryhtynyt tänne kirjoittamaan! Sulla on hyvä draivi päällä ja hieno asenne, siitä se lähtee.

Minäkin kehottaisin kurkkaamaan lopettajien puolelle. Kyse ei ole karkotuksesta, kuten varmasti ymmärrät, ja täällä mielellään kaikki kuulemme uutisiksi ja luemme mietteitään. Kollegat vaan ovat ihan oikeassa siinä, että täällä vähentäjissä tosiaan yritetään vielä jonkinlaista rinnakkaiseloa alkon kanssa ja kokemuksesta tiedän, että se voi joskus toimia myös kannustimena korkin aukaisulle jos oma tilanne on ns. vaiheessa.

Jokainen toki etsii itselleen sopivimman tavan, ja pääasia että apua löytyy. Olet jo päässyt hyvään alkuun, kun olet tänne kirjautunut, ja huomannut että kirjoittamisesta on apua!

Tsemppiä! Rentoa raitista lauantaita sulle!

Itselläni ei noin pahasti asiat ole mutta sain tuossa viime vuoden lopussa ensimmäisen paniikkikohtauksen josta mainitsin jo toisessa yhdessä aloituksessani. Kannattaa kysyä itseltään että onko se krapula ja mahdollinen kuolema sen ryyppäämisen arvoista? vaikka siitä sen yhdenillan hyvän olon saisikin. Toinen on se että viina alkaa vaan loppujenlopuksi masentamaan eikä jaksa tehdä yhtään mitään. Päiviä siinä vaan menee hukkaan. Suosittelen ainakin kokeilemaan sitä mitä itse aikaisemmin tein eli mene s24 yksinäisyys palstalle kirjoittelemaan vaikka ihan vaan ihmisten piristysmielessä:) ja ei kannata heti luovuttaa jos joku tulee nälvimään ja haukkumaan se on valitettavasti internetissä liian yleistä. Itse kun tässä vähän saan pudotettua painoa niin alan taas etsimään sitä sydämmen valittua

Äh retkahdus kävi lauantaina. En juonut itteeni lattialle. Aaamupäivällä vaan lauantaina tuli ihan kamala himo ja hain lonkeroa. Illemmalla hain viinaa. Söin ja nukuin kummiskin. Eli edistystä siinämielessä. Kokoajan pidin mielessä ne kamalat krapulat (täytyy täältä käydä lukemassa omia kirjotuksia että muistuu mieleen). Nytkin tässä lasi vieressä, mutta huomenna päihdekuntoutusryhmä klo 9 aamulla joten sinne mentävä puhallutuskunnossa. viimeviikolla tosin olin niin kamalassa darrassa sen 5pv jälkeen ettei kyennyt.
Laskuri nollille siis.

Päivä kerrallaan mennään.

nyt on kyllä todella paha olla. krapula ei vaan hellitä, vaikka vain yksi ilta takana. saankohan unta, mitä tuli tehtyä? hermot rallattaa vähäsen, maksa tuntuu. henkisesti olen aivan rikki.

milloin tämä loppuu? olisiko huomen aamulla jo parempi olla. ennenkaikkea, milloin tarvii ottaa taas uudestaan.

ja taas on krapula :cry: :cry: :cry: onneksi tänään on etätöitä mutta mullakin hajoaa pää näihin krapuloihin

en jaksa enään valvoa näitä öitä krapulassa ja morkkistella. on niin paha olla. mutta en voi vastustaa nousuhumalaa. nyt vannon etten enää ikinä juo, mutta perjantaina himottaa taas

en jaksa enää, mieli tulee olemaan taas niin maissa ja huomenna päihdeklinikan tapaaminen. mieli on todella synkkä nyt, tuntuu että en halua enää elää kun en kykene raitistumaan. miksi jotkut kykenee ja minä en? 1,5v olen yrittänyt ja AA:ssa käyty säännöllisesti ja sitä rataa

mikä minussa on vikana? auttakaa…

Kuulostaa hyvältä, että sinulla on päihdeklinikan tapaaminen tänään. Kirjoituksesi muuten kuulostaa harmittavan tutulta, miksi en pysty tähän, vaikka haluan? Mietin samaa.