^^ Jep, SoiKannel, en mä sua suinkaan tyhmänä pidä, älä vain sellaista kuvittele
. Kirjoittaessani tuossa ylempänä alkoholin käytön aiheuttamasta rikollisuudesta, tahdoin vain JÄLLEEN omasta puolestani korostaa sitä, kuin helvetin vaarallinen ja haitallinen huumausaine kyseinen litku on.
Olen myös samaa mieltä siitä(eikä tämä taida olla edes pelkkä mielipideasia), että hirvittävässä tuubassa rähjäävä ja riehuva “vain” alkoholia ottanut ihminen on monesti paljon vaarallisempi tapaus, kuin esim. juuri maitsemasi opparinuokkuja tai hatsihymyilijä. Tämä siis noin yleisesti ottaen. Toki on olemassa niitä äärimmäisen leppoisiakin juoppoja, jotka eivät ikinä, missään tilanteessa, tekisi pahaa kärpäsellekään. Leppoisuus ei tietenkään heitäkään suojaa alkoholin haitoilta ja vaaroilta. Leppoisakin saattaa saada haimatulehduksen tai kaatua portaissa vakavin seurauksin
. Niin, ja toki päänsä saa todella pahasti sekaisin tyystin ilman alkoholiakin, varsinkin, jos valvoo kunnon piriputken tai vetää muuten vain sopivan kombon joitakin aineita. Myös pahoissa nitkuissa moni on ajautunut todella epätoivoisiin tekoihin.
Joopa joo, juttu lähti taas rönsyämään ja ketjun aihekin on mennyt melko kauas itse oksikodonista, mutta näitähän nyt aina sattuu
.
Tiinarouva taisi sitten perua puheensa tai vaihtoehtoisesti loukkaantua
.
Edit: Vielä tuosta, että puhtaat alkoholistit inhoavat/halveksivat/säälivät/pelkäävät narkkeja tai sekakäyttäjiä; mun villi veikkaukseni asiasta on se, että vanhemmilla juopoilla ei tosiaan ole paljoakaan tietoa muista huumeista ja tämän vuoksi he perustavat ajattelunsa siihen käsittämättömään propagandaan, mitä huumeista syötetään/on joskus syötetty. Tiedän kyllä myös vanhoja alkoholisteja, joilla on siinä viinan litkimisen ohella laaja sekakäyttötausta, joten tämä ei todellakaan ole mikään pelkkä ikäkysymys. Suurimmassa osassa tapauksista luulen kuitenkin tuon nistien dissaamisen johtuvan tarpeesta nostattaa omaa, heikkoa egoaan, ts. ajatella, valheellisesti ja itseään kusettaen toki, että eihän mulla nyt niin huonosti mene, kun mä käytän vain tätä laillista tuotetta
. Jostakin ne itsetuntonsa rippeet on kaiketi koottava, kun haisee yhtä aikaa vanhalle ja tuoreelle viinalle paskat housuissa, tärisevänä, terveytensä, perheensä, rahansa ja kotinsa menettäneenä. Joo, kärjistetty esimerkki, joka ei todellakaan koske kaikkia juoppoja. Mä en myöskään millään muotoa pidä huonompina ihmisinä niitä, jotka sekoittavat päänsä pelkällä alkoholilla. Toivoisin vain, että hekin ymmärtäisivät, että alkoholi on myös huume ja paha sellainen, ja kaikki pahoihin päihdeongelmiin joutuneet ovat pitkälti samalla viivalla, siis mitä riippuvuuteen tulee
.
Edit 2: En nyt tarkoittanut, että kaikki puhtaat(Onkohan tuo hieman hassusti sanottu
? ) juopot ajattelisivat, että nistit/sekakäyttäjät ovat jotakin saastaa. Kyllä niistä ns. Wanhan Liiton juopoistakin löytyy paljon niitä, jotka tajuavat, että huume kuin huume, eivätkä mitenkään tuomitse herskaa rännäävää kaveriaan siinä vierellään, vaikka itse vetäisivätkin pelkkää Kossua.