Oxcontin vieroitus

Noniin… Eli oon siis syönyt aiemmin Tramalia kolmisen vuotta annoksella 100-400mg. Tramali vaihdettiin noin 5kk sitten oxycontiin. Oon syönyt näitä siis ihan oikeaan vaivaan, mutta välillä lähtenyt ns. lapasesta ja oon syönyt yli lääkärin suosituksen. Eli lääkäri määrännyt 40mg (2krt 20mg) päivässä, yleensä pysyn siinä, mutta jos on jotain spesiaalia tiedossa sille päivälle, niin saatan ottaa sen määrän kerralla tai vielä vaikka 30mg päälle myöhemmin. Tämä on oikeasti ihan kamala ja pelottava tilanne. Tiiän ja tunnen lähipiiristä todella monta lääke/ huumeongelmasta ja tämä suunta ei nyt ole ihan oikea. Mulla on asiat näennäisesti kunnossa (hyvä puoliso, talo, työ, korkeakoulu ym.), mutta tämä on pakko saada katkaistua ennen kuin on liian myöhäistä. Myös Tramalin kanssa ollut samaa ongelmaa. Nyt kysynkin teiltä viisaammilta konkareilta neuvoa, että mikä avuksi näiden lopettamiseen kotioloissa, sieltä 40-70mg/pv annoksesta… Apuna on käytettävissä noin 90kpl 5mg oxyconteja, useita paketteja 300mg lyricoita, 4mg sirdaludia sekä perus buranat ja panadolit. Kaikki kokemukset, vinkit, faktat ym. tervetulleita! Auttakaa.

Joo… itselleni lääkäri suositteli metadoni korvaushoitoo mutta olen tosin syönyt konttia 20 mg , 200-260 mg/vrk jo noin 5 vuotta nyt aloitettu purku vähentämällä pikkuhiljaa… suosittelen puhumaan lääkärin kanssa asiasta… itselleni ainakin oli hyvä kokemus kun sattu fixu lääkäri kohdille ja saan itse päättää kuinka paljon tiputetaan annosta ja millä aikavälillä … kyllä se lopettaminen kotikonstein on vaikeaa ja voi olla vaarallistakin mutta niillä 5mg konteilla voi kokeilla että vähennät vaikka päivä annosta 10 mg / vk … jos ei onnistu niin todellakin kannattaa puhua lääkärille. Nykyään nämä asiat on heille arkipäivää ja itse olen kokenut niin että kaikki lääkärit ovat olleet todella avuliaita näissä asioissa , rohkeasti vaan puhumaan lääkärille …ei ne pure :mrgreen:

Oletko epätoivonen varannut lääkärille aikaa, kuten vertainen suositteli?
Ja ensimmäinen vaihe on, että vaikka mitä olisi edessä, niin pysyt lääkärin määräämissä annoksissa. Ilmeisesti siihen ylimääräisen ottoon liittyy joku muu kuin varsinainen vaiva?

Noniin, terve taas. Eipä oo tullut käytyä täällä hetkeen. Eli tuossa välissä oli pieni tauko, vain puolen viikon mittainen kun lääkkeitä meni lääkärin määräämästi. Sen jälkee lähti lapasesta ihan kunnolla ja annokset on olleet 120-160mg. Nyt on tullut eteen sellainen tilanne, että lääkkeet on yksinkertaisesti loppuneet ja kk päästä saa seuraavat. Tänään eka päivä ilman. Oon töissä, mutta olo on aika onneton. Tuntuu että ei saa mistään kiinni, nenä valuu jatkuvasti. Haukotuttaa ja silmät vuotaa. Eli siis viekkareisen alku.
Kyllä sitä miettii että ei helvetti sitä on tyhmä kun on ajanut itsensä tähän kuntoon…
Antakaa jotain tsemppiä, vertaistukea, tietoa… Kauanko menee, että lääkkeet poistuu täysin elimistöstä?
Toivon todella että mun ei tarttis jäädä saikulle! Oliko niin että hikiliikunta auttaa? Vai saanko sydärin jos lähden juoksemaan?

Aikamoinen suoritus! Suurin osa ei kyllä töihin kykene yli 100mg/vrk annoksesta suoraan nolliin, vie kyllä yleensä sängyn pohjalle. Itsekiin olen onnistunut omin voimin välillä lopettamaan. Elämäntilanne aikalailla sama kuin sinulla. Kynnys korkea hoitoon lähteä. Tällä hetkellä ollen kuivilla. Itsekin sorruin noihin päiviin kun otin enemmän, sillä sai lisäenergiaa. Niitä pitäisi ihan ehdottomasti välttää, pieksää toleranssia reseptoreihin. Moni lääkäri suostuisi kyllä antamaan 5mg tablettien reseptin ja tekisi kirjallisen suunnitelman vähentämisestä 5mg viikossa onnistuu useimmiten ilman akuutteja vieroitusoireita. Toki joudut koko ajan tyytymään hiukan puolikuntoiseen olotilaan. Mutta toisaalta sitä opiaatissa elämäminen kuitenkin on esim. osa tunne-elämästä tai kokemusmaailmasta puuttuu kokonaan. Huomaat eron kun vaikka kävelet metsässä, kun olet opiaatista kuivilla aistit luonnon ihan eri tavalla.

Opiaatin käyttäjää uhkaa myös ennenaikainen kuolema, eikä useimmiten liity edes yliannokseen. Moni kuuluisa ihminen on kuollut 40-50v “ilman syytä” yhdistävä tekijä opiaatin käyttö. Suomessakin paljon rummutettu Jenkkien opiaattiepidemiaa siellä n. 10 000 kuolemaa vuodessa (paljon enemmän kuin liikenne). Conti reseptit tulee siis jatkossa olemaan tiukassa.

Eli jos tuo suorilta nolliin onnistu, niin marssit lääkäriin myönnät tilanteen ja alatte tekemään suunnitelman. Sinullakin varmasti jo se tilanne, että tunnet ettei näin voi jatkua.

Heippa! Joo, kyllä tuo eka nollapäivä vaati melkosta itkua ja hammasten kiristystä. Onneksi olin yksin töissä, tein kyllä töitä, mutta monetkohan itkut ja kiroamiset olikaan. Ja jatkuva haukottelu ym. vesien valuminen silmistä. Mulla vähentämisessä/ lopettamisessa on oikeastaan pahinta valvominen. Onni onnettomuudessä, että mulla on aikaisemminkin ollut uniongelmia ja siihen löytyi mirtazapiinia kaapista. Silloin ma iltaa kohti olo paheni pahenemistaan. Olin tarkoituksella jättänyt noin 25 10mg conttia, jos tilanne menee pahaksi. Otin silloin ma illalla 300mg lyricaa, 7,5 mg mirtazapiinia, 5mg melatoniinin - kaikki ihan reseptien mukaan. Ja nukahdin. Yöllä hikisenä pyörin sielti noin 3h ja luovutin, otin yhden 10mg contin. Maanantain jälkeen on mennyt siten että aina aamulla ja illalla 300mg lyricaa, illalla nuo melatoniinin ja mirtazapiini. Viime yö oli ensimmäinen kun en tarvinnut conttia. Aamuisin vaivaa täydellinen väsymys ja voimattomuus, ym. kivat vieroitusoireet. Oikeastaan kaikki vieroitusoireet, paitsi pahoinvointi (tätä pelkäsin eniten). Päivässä on mennyt 10 mg oxya. On menty melkoista vuoristorataa, välillä ollut niin mahtava fiilis, välillä tulee haluja ottaa enemmän ja tuntuu muutenkin tahmealta. Himot menee ohi kun tiedostan että tämä olotila ei kestä ikuisuuksiin. Tänä aamuna jo pikkasen parempi! Lyrica auttaa tosi paljon. Hitto vie! Vuoden 2016 jälkeen en oo kyllä ollut kertaakaan näin pitkällä. Toivotaan että tämä matka jatkuu! Paljonko sulla meni pahimpina aikoina? Ja mitä? Miten sait lopetettua? Minä en kyllä haluais lääkärin pakeille mennä koska en halua mitään merkintää mihinkään. Kyllä tämä on nyt vaan sisulla vietävä loppuun! Ja nyt kun on mennyt tuo 2 kpl 10mg oxya päivässä, se on kuitenkin vain 1/3 osaa siitä paljonko saisin reseptin mukaan ottaa. Kummasti auttaa noinkin pieni määrä.

Ap täällä taas. Ajattelin vähän päivittää tilannetta. Yhä edelleen menty siis tuolla 1 kpl 10 mg conttia illalla ja 1 kpl aamulla. Voi luojan kiitos että en syönyt ihan kaikkea loppuun, vaan jätin hätävaran. Nuo ja lyricat 1 kpl 300mg aamulla ja 1 kpl illalla jeesaa niin paljon. Omien tunteiden kanssa tässä on oltu vähän solmussa. Menetin vuosi sitten rakkaan perheenjäsenen, sitä on tullut itkettyä ja huomattua, että contit on turruttaneet kaikki tunteet, niin hyvät kuin pahat. Onko muilla siten että opiaatti kiristää hermoa? Mulla on, tai siis toisaalta niin hyvä olo, mutta välillä pikkuasiat saa niin räjähtämään ja tulee käyttäydyttyä kuin idiootti ja oltua itsekäs sekä ilkeä, mikä ei oo yhtään itseä. Tupakka jäi muuten myös pois nyt kun ylimääräinen lääkkeiden syönti loppui, positiivista sekin!
Pelottaa nyt vaan se, että tällä hetkellä kun pärjään näin 2kpl 10mg conttia, miten käy kun nämä loppuu 8 pv päästä, sitten ollaan 2vk nollilla ennen seuraavia. Kuinkahan kauheat viekkarit tiedossa? Ei kai voi olla paljon kovemmat kuin pudotus tuolta 150mg-> 2x 10mg? No, näillä mennään nyt. Itsepä oon soppani keittänyt…

Eikös oxy ole käytännössä laillista heroiinia? Muutamassa päivässä pitäisi fyysisten oireiden hävitä ja tietty sosiaaliset kuviot ym uusiksi. Ei opiaateista kuitenkaan tule lähimainkaan bentsoreflojen veroisia ja pitusia oloja - kokemusta on.