Hei. Siskoni otti tänään 5mg pamin 25mg tramalia nokkaan ja pari shottia viinaa… tarviiko mun olla nyt olissaan siitä??
Muoks sillä on perus lääkkenä venla, annostusta en tiedä
^ Ei tarvii olla, jos ei viinaa kittaa lisää.
Se on noista se pahin.
Ja tramalin nokittaminen ei kyl ole ihan kaikkein viisainta, ku sen vaikutus ei siitä muutu miten sen otat…
Onks tää nyt trolli?
Anteeksi, jos ei ole, mut pakkausselosteistakin käy aika paljon ilmi. Etenkin, kun ne Tramalkapselit on 50 mg pienimmillään. Olettaen siis, et kapselin sisältö nokitettu puolittamalla se, kun määrä on noin tarkassa tiedossa.
^ No sitä mä mietin kans, mut aattelin silti varalta jotain vastata… ![]()
No mut oli tai ei, niin onpahan ainaki vastattu ja jotain neuvoa annettu…
![]()
No jos on trolli, niin onpa söpö sellainen… ![]()
Kiitos vastauksista ![]()
Ei ollu trolli, mun sisko on 16vee ja baarissa blokkarina ja nyt tutustunut lääkkeisiin, ilmeisesti pienessä mittakaavassa mutta kuitenkin, näin hänen snäpin ja siinä oli noi määrät, viinalla oli vissiin jatkettu mut kaikki hyvin kun kotiin tuli, asuu siis mun kanssa. Mä olen ihan noviisi näissä asioissa ja yritän vaan pysyä hänen perässä, paljon hällä on lääkkeitä vaihdettu kun on siis syömishäiriö ja masennus taustalla.
nii ja pelästyin siks ku hän otti kerran tradolan? nimisiä lääkkeitä laatallisen ja onneks joku oli soittanut ambulanssin… sydän pysähty 3 kertaa matkalla sairaalaan… toivon että saisin hänet avun piiriin, paremman avun ![]()
^ No hyvä homma et kaikki on kunnossa.!
Jos oot siskos kans hyvissä väleissä, ja uskallat ottaa asian puheeksi, niin kannattais ehkä varovasti neuvoo asiassa… ![]()
Vaik noi lääkemäärät ei isoja ollu, mut viina siihen yhdistettynä tekee kaikesta paljon pahemman yhdistelmän…
Joskus saattaa käydä huonostikin vaik olis kuin aiemmin jotain kokeillu.!
Edit. Jatkoa tohon tramal juttuun.
Eli kyseessä on opiaatin “kaltainen” voimakas kipulääke, joka aiheuttaa isoilla annoksilla lihaskouristuksia, ja no, myös noita sydänoireita… ![]()
Eli nyt kannattaa sit oikeesti jutella siskos kans, ja yrittää saada hänet vaik keskustelee jonku ulkopuolisen ammattiauttajan kans niistä ongelmista, jotka hänet ajavat tohon tilanteeseen.
Mikäli ei hupikäytöstä (tai tietämättömyydestä) ole kyse, niin joku hänellä painaa siellä päänupissa, jonka takia päätyy tohon…?
Kiitos Zeus vastauksistasi
Mulla ei oikein ole lähipiirissä ketään ketä tajuais näitä kuvioita
Ollaan puhuttu ja kuulemma viihdekäyttöön ottaa mut ei tiiä miten mikäkin toimii ni kokeilee ja komboilee
tää tradolan homma meni niin ku ei heti alkanu “vaikuttaa” ni hän otti sit vähän enemmän
Tiiän et pameja menee ja venlaa( annostus 150mg) katoin äsken. joskus ottaa 50mg tai 100mg tmalia ku se piristää ja nyt oli kokeillu mitä se 25mg tekee jos sen nokittaa… Puhuu sirkoista, oon googlettanu että sirdaludeista niitä nappailee… ääh… vittu kun ei enää jaksa… oon juossu sen perässä ja yritän auttaa mut ei… en vaan osaa auttaa… on kuulemma niin masentunut että tarvii piristeitä kun lääkärit ei määrää
^ No voihan paska… ![]()
Toi on aina tosi ikävä juttu, ja mitä lähempää se liippaa, siis sisaruksia, puoliso, kaveri yms. sitä enemmän se sattuu siihen joka yrittää auttaa ja huolehtii…
Mut hei, meidän kaunottaret täällä, niin voitteko heittää jotain neuvoa naispuoleisena, et mikä olis teidän mielestä paras lähestymistapa tälle huolestuneelle siskolle, ettei menis välit ihan täysin sisarukseensa ja sit ei enää vois auttaa mitenkään…
Ja sä Liianvanha, oottele kunhan nää meidän saunan kauniimman sukupuolen edustajat ehtii vastaamaan, niin saat oikeaa asiaa ja tietoa paremmin paljo, ku mitä minä osaisin heittää.
Kiitos, mä oon myös sisko
mutta kaikkien neuvot on enemmän kuin tarpeen <3
^ Sorry, my mistake… ![]()
zeus… Milleen sulla vaikuttaa venla ja alkoholi, luin et käytät venlaa 150mg?
No siis, ei muuten millään lailla, muuta kuin venlafaksin annosteltuna isommilla annoksilla, niin saa aikaan sellaisen piristävän vaikutuksen.
Mut en ole huomannu niillä muuta yhteisvaikutusta.
Mulla on normi venlaf. annos se 150mg/vrk mut joskus tulee sorruttua siihen vähän suurempaan annokseen… Jota en suosittele missään nimessä.!!
Ja mikä tärkeintä, et jos on venlaf. käytössä, niin silloin ei sais missään nimessä ottaa sitä tramalia, koska venla vaikuttaa serotoniinin takaisinottoon (ssri) mutta myös tramal omaa saman vaikutuksen!! Eli molempia yhtäaikaa otettuna, on ns. serotoniinisyndrooman riski tod. suuri!!
Ja se ei ole mikään leikin asia…!!