Oudot humaukset päässä?

Pari kysymystä vieroitusoireista: Mua askarruttaa oudot, päässä tuntuvat humahdukset, jotka mulla liittyvät kodeiinin vieroitusoireisiin. Ne ovat sellaisia lyhyitä, pehmeitä humauksen tunteita, ja niitä tulee erityisesti kun kääntää päätä tai nielaisee esim. vettä juodessa. Ovat selvästi erilainen tunne kuin vaikka huimaus, ja tosi ilkeän tuntuisia, mutta muita oireita niihin ei liity. Hieman ihmetyttää, koska en ole kuullut, että tällaiset kuuluisivat opiaattien viekkareihin. Sen olen usein kuullut, että bentsot ja varsinkin SSRI- ja SNRI-lääkkeet aiheuttavat vieroitusoireina sähköiskumaisia tuntemuksia.

Kiinnostaisikin tietää, onko kellään ollut tällaisia vieroitusoireita opiaateista tai jostain muusta lääkkeestä/huumeesta, ja jos, niin mistä? Ja toinen kysymys niille, joilla on ollut sähköiskuja; miltä ne tuntuvat? Onko ne jotain päänsisäisiä tuntemuksia, vai sellaisia jalkojen/käsien sätkyjä, vai millaisia?

SSRI lääkkeestä Optipar (paroxetiini) oon saanut viekkareina nopeita päänsisäisiä sähköisku tuntemuksia, etenkin kun liikutin silmiä nopeasti oikealle tai vasemmalle. Sätkyjä myös käsissä.

Korkeassa kuumeessa kanssa. Ei ne mun mielestä tunnu mitenkään erityisen epämiellyttäviltä. Lyhyitä kun on tähän saakka ollu.

On ollut jostakin aineista, itse koen nuo “matrix-iskut” paljon vittumaisemmiksi, etenkin jos jatkuvat pidemmälle kehoon kuin päähän… Vaikea sanoa itselläni, että mihin aineisiin liittynyt, koska osittain tuntunut tuontyylisiä oireita ed päivän, suuren annoksen jälken jotakin lääkettä. Lisäksi pamin pitkät puoliintumisajat yms…

Itse olen ollut onnellisempi, mitä vähemmän tiedän vieroitusoireiksi… Kyllä tässä aivan normi lääkityksellä on niskat, selkä ja moni muu paikka niin kipeitä melko usein, että voisi uskoa että on pami-viekkarit… :unamused: Kun ne kipeät niskatkin aiheuttavat puutumista, korvissa sydämen sykettä yms kaikkea “erittäin mukavaa”. Oireet loppuvat kuitenkin jossakin vaiheessa, itselläni matrix-iskut santuista kestivät yli 1/2v ja uskoin että pysyvät lopun ikää… Onneksi katosivat eräänä päivänä… :open_mouth: :astonished:

Mua on jäänyt pohdituttamaan nämä säkärit. Jos ne tulis samaan aikaan kun aivosähkö käyrää otettaisiin näkyisiköhän ne siinä rikkonaisena käyränä. Onkohan nämä “humahdukset” pieniä nopeita epileptisiä kohtauksia…hmmm.

Sori, jos on typoja…

tää oli kuule tosi hyvä kun kirjoititte tästä, mullakin on ollut näitä ja iskee kyllä inhottavasti, yöllä pahimmillaan… päässä ja sydämessä se tumtuu melkein nilkkoihin asti, eipä kyllä nää sätkyt naurata yksin ollessa, toivottavasti ei näy päälle, tuntuu kyllä. Matrix on oiva sana kuvaamaan tuota juttua, sain kinuta bentsoja, sain kolme ja loppu sit kun seinään, nuukailin niiten kans niin et viikon annos kaheksi viikoksi pahoille päiville eli ihan oman laskuopin mukaan. Ei tainnut olla sydänvika sittenkään, aattelin että nyt se tuli…kun ei ole ihan nuorikaan…sen kyllä kuulemma tuntee kun tulee, kamalalta se tuntuu, jaksuja… :bulb:

^ Sulla nyt taitavat nuo Matrix-iskusi johtua ihan “vain” alkoholin vieroitusoireista, ainakin päätellen siitä, millä tahdilla kertoilit viinaa tinanneesi ja mitä kirjoittelit tuonne vähättelijöiden puolelle sähköimpulssikontrollihäiriöstäsi :mrgreen: . Sinuna tosin ottaisin nuo omat sähköiskusi aika pirun vakavasti. Tässä ketjussa aiemmin mainittuihin kodeiinin ja/tai SSRI-/SNRI-lääkkeiden vieroitusoireisiin harvemmin kai kukaan on kuollut, mutta alkoholin vieroitusoireisiin on monikin :wink: .

jep,w. voi ne johtua siitäkin, tosin vetelenhän mä panacodia-kin. Koitan näit olla vetelemättä yhtäaikaa, maksa-arvot oli 398 ja muukin reippaasti yli viitteiden alat. Mutta olen mä helvetin huolissani, lääkärin tylyt terkut oli korkki kii sitte ku seinään, joku vastuu potilaallakin. sanoin ettei kukaan oo bentsoihin kyllä noilla sun annoksilla kuollut mut ruumisauto käy täl kyläl hakemassa porukkaa kiitettävästi pussiin…jopa meidän lääkevast. mutsi sano , että antasvat vaan sitä “jotain”, kun olit mukavasti koko pvän. mutta se näistä sätkyistä, onneksi on sirdaa yöksi, ellei siihenkin iske haaskan kynsiään tämä pillerinpyörittäjälekuri. Hauskaa jatkoa kuitenkin muille sätkyjä ja tärinöitä saaville. :confused:

Kiitos vastauksista!

Itsekin pohdin joskus samaa asiaa, ja sain vastauksenkin, että ainakaan omalla kohdalla eivät näy (mulla todettiin joskus muutama vuosi sitten epilepsia, ja olin 2 vrk:n video-eeg:stä toisen päivän vieroitusoireisena). Sen sijaan “sätkyt” näkyivät eeg:ssä ja ovat mulla epilepsian oire (myoklonusepilepsia), mutta ne eivät liity vieroitusoireisiin, vaan niitä on muutenkin. Eli vaikea sanoa.