Tuli kirjoteltua tuonne muihin ketjuihin ja katkerana mainostettua siellä, miten vaikeaa mun on ollu raitistua, kun apua hakiessani on kohtelu ollut semmosta ja semmosta. Totta ne kaikki tapahtumat on olleet, mitä olen maininnut, mut tunsin piston sydämessäni, avatessani tänään summamutikassa 12 askelta ja 12 perinnettä kirjan. Sieltä tuli niin minuun sopivaa tekstiä katkerasta ja omahyväisestä olosuhteita syyttelevästä alkoholistista. Ja ne ihmiset ketkä on olleet mun kanssa niissä tilanteissa, nehän on voineet nähdä ne ihan eri tavalla… Mut vaikeaa mun on raitistua kuulemma siksi, et oon ylpeä ja kiintynyt ylikorostuneisiin vietteihini… Mikä voi olla tottakin, koskapa tästä neljännen askeleentektistä, löysin mainittuna ne 3 viettiä, joista sain kerran sittemmin keskenjääneessä kuntoutuksessa ollessani kirjoitustehtävän. Ja puhutaan pelosta, joka muuten oli minun kohdalla se syy kuntoutuksen keskeytymiseen. Pelkäsin niiden kuntouttajien vallankäyttöä, tiedä häntä aiheesta vai aiheetta, mitä olisi tapahtunut, jos olisin jäänyt.
AA:n 12 askeleen (joita ei ihminen suorita mitenkään kerralla ja järjestyksessä, moni varmaan tietää…) Neljäs askel tiivistettynä: "Suoritimme perusteellisen ja rehellisen moraalisen itsetutkistelun
Laitan myöhemmin otteita tosta pidemmästä tekstistä, joita löysin, jotka osu ja uppos siis tänään minuun niin ku nyrkki silmään.