Oxycontinia n…160mg(yli tai ali vaihdellen) päiväannoksella vetany… jos sanon et puoltoista vuotta hyvin lyhyillä tauoilla, en ainakaan valehtele pahasti. n. 2vk koittanu ottaa 80mg(2x40) tai jopa pienempiä vetoja.
Ke viimeset vedot. Tää ja eilinen _aivan helvettiä. Pahimpina jalka/selkäkivut, kylmä/kuuma(en osaa sanoa kumpi. hiki valuu) kuvotus ja motoriset vaikeudet tässä lievinä.
Mut kuinkako kauan voisin kenties odottaa että tätä helvettiä on kestettävä???
Mun aikasemmat kokemukset on et muutama päivä niitä pahimpia oloja ja sit lievenee reilusti eli siis et pystyn jopa muutakin kun levätä ja itkeä. Mut käyttöhistoria ei oo tuolloin ollut näin pitkä. pari kertaa tässä kesän aikana kitkutellut n. 4päivän jaksoja tällasta oloa minkä jälkeen en jaksanu enää…
Lääkkeitä mul on helpottamaan ainoastaan sirdalud, oprymea, normikipulääkkeet(jotka juuri loppuivat, jess) diapam(aika pienen pieni määrä kylläkin) ja tenox.
Kellään kokemusta itse näin melkein kylmiltään ittensä irti aineesta repimisestä? ???
Tsemppausta…jos nyt vittu keltään irtoaa. Neuvot olis parhaita kyllä.
Ei oo oikein suoranaisista Oxyrefloista kokemusta, mutta opiaattireflat nyt muuten on tuttuja. Oxyreflat käsittääkseni on huomattavasti rajummat ku Subulla, mutta toisakseen ne kestää sitte paljo lyhyemmän aikaa. Varmaan 4-5 päivän jälkeen jo alkaa helpottamaan päivä kerrallaan.
Koita nyt vaan saada syötyä ja toivottavasti myös nukuttua, ni jaksaa ees hitusen paremmin. Sauna on refloissa hyvä, mutta myös ihan suihku auttaa hetkellisesti rentoutumaan.
Ei varmasti oo helppoa, mutta ei ne loputtomiin kestä. Tsemppiä!
Jeps…
Subusta vieroittauduin myös itse. joskus…4vuotta sitten. Mut on tää olo paljon sietämättömämpää. Suihkuun pääsin aamulla tuolin kans kun en jaksanu seistä(Malibun(?? vinkki)
mut refloihin ei kuole.ei voi kuolla. millään. eihän?
Paljon tsemiä root! Kuten Bubbles jo sanoikin, reflat on tosiaan rajummat ku subusta, mutta menee onneksi nopeammin ohi. Jos keskiviikkona otit viimeiset, niin eiköhän se pahin ala pian jo olee ohi. Viikon verra ne muistaakseni kestää. Ite olin kerran katkolla vierottautumassa konteista, mutta siitä on niiin monta vuotta, etten kyllä enää tarkalleen muista monentenako päivänä alkoi helpottaa. Mutta sit kun alkaa, muista pysyä vahvana! Sit alkaa ne ihan hullut himotukset, joita ite en koskaan kyennyt kestämään. Fyysiset kyllä, psyykkisiä en. Lämpimät suihkut auttaa, ja jos sulla on mahdollista saunoa, tee se! Lämmittää, pehmentää ja rentouttaa lihaksia edes hetkeksi.
…miten sun katko onnistu, jaksoitko olla.? ja missä päin suomee…oliko lääkkettön paikka vai saiko olla omat lääkkeet. Oliko hankala päästä, vaatiko ihan katkoa vai pääskö suoraan? (ai sori! en tajunnu että katko vai kuntoutus…nooh)
Ja ne himot tulee, ne tulee heti tiiän sen mut tän kaiken paskan muistaa ni meinaan kyl näistä hitaammista ollakkin erossa. piste
^ Turun A3:lla eli päihdepsykiatrisella olin, konteista vierottautuminen oli joskus 2004 muistaakseni… Watta fuck?? Eli melkein 10 vuotta sit!! Ei helvetti tää aika menee nopeesti!
Mut joo, niin eli en jaksanut olla loppuun asti. Niinku aina, kestin siihen saakka et fyysiset reflat alkoi helpottaa, jolloin ois pitäny alkaa työstää pääkopan juttuja, ja silloin annoin periks. Jotain vajaat 2 vko siis olin. Ei ollu lääkkeetön, sai siellä perusvierotuslääkkeiks jotain särkylääkkeitä, vähän pameja ja britloja/ catapresaneja plus tietty jos oli jotain muita lääkitystä tai tarvetta suuremmalle pamimäärälle tms. 2 viikon katko se olis ollut, että ei mikään sen pidempi kuntoutus. Ja onhan noihin aina jonoa, et ei sinne muuten mikään vaikee ollu päästä, piti vaan odottaa vuoroaan.
Siis jooo on noi katkot sinänsä tuttuja. tai oon 2kertaa ollut. Eri paikka(kunta) samat kujeet näköjään… Viimeks kestin just sen 4-5pv mut hohhoh siitäkin on jo tosiaan aikaa
Noista jatkokuntoutuksista ois ollu kiva jonkun kanssa jutskaa…en oo kuullu, muutakun Järvenpäästä et ei ois täysin lääkkeetön (saisin esim pitää ton lääkityksen mikä mul nyt on ja sillä mun pää pysyy kasassa vaik onkin kolmiolääkkeitä jne. , ei ne tietenkään välttämättömiä ole mut mulla pysyy elämä järjestyksessä niiden avulla.
Viimeks kun lähdin osastolta, vakuuttelin et pärjään ilman niitä, Mutta, voisko ne harkita jatkokuntoutuspaikkaa mulle. Sanoin et en lähde jos toi mun normilääkitys otetaan samalla veke…
Olisko mitään ideaa mennä yhteisöhoitoon? Ne on kuitenkin tehokkainpia paikkoja voittaa vakava päihderiippuvuus. Esim. Kankaanpään A-koti ( mikkeliyhteiso.com/ )
Lääkkeet saa mitä respalla menee, mutta ne lasketaan kaikki alas. Laskutahdin saa päättää itse ja kaikkia muita paitsi kolmiolääkkeitä (+lyrica) saa käyttää apuna.
Jos ei oo rahamiehiä, niin luonnollisesti nämä paikat vaativat maksusitoumuksen.
Näissä paikoissa pureudutaan myös siihen pääkopan riippuvuuteen, joka aktiivisten vieroitusoireiden mentyä on se pahin paikka jossa suurin osa jatkaa douppausta.
Osa porukasta kykenee lopettamaan kaiken, on se sitten +10v bentsojen överikäyttöä tai kovien oppareitten iv käyttöä.
No Mikkeliä mulle on suositeltu…en mee. Ihan sen takii et se vissiin perustuu myös tähän 12askeleen…systeemiin en keksi parempaa sanaa tässä tilassa. + et siellä se uskonnollisuus (tai “voima” ) on aika vahvana siinä kuntoutumisen ohella.
Ja niinku sanoin. mulla on VUOSIA ollut tää lääkitys. Mä tiedän, oon kokeillu, pakostakin et PÄRJÄÄN ilman niitä. mut mun pääkoppa ja normielämä toimii ihan todella ihan tosi tosi paljon paremmin kun ilman lääkitystä.(unirytmi, sos.tilanteet jne…) Lyricaa mulle ei määrätä kun sehän on päihdyttävä lääke (en oo huomannu, paitsi muiden lääkkeiden tai viinan kans et sekottais päätä yhtään) Eli en halua, eikä mulla ole mitään tarvetta mun lääkkeistä eroon. Vaan conteista ja herskasta jaja yhtään opparia en kehooni tunge kun/ jos tästä selviin. Oon niin täynnä ja kyllästyny tähän kaikkeen ja haluun joskus vielä nauttia mun elämästä ilman mitään douppia.
Mä oikeesti soitin sinne kankaanpäähän…lääkkeetön paikka sekin on. ja katkon kautta pitäis mennä.
mut kiitos teille kaikille. Nyt vaan ne henkiset taistelut käytävä. kivut sun muut lakkas sen verran et enää en mittaile noita partsin puita jos niihin kehtais vetää narun…
muistaakseni nää jotenki aaltoilee kyl myös. siis tää fyysinen paska
Ja lupasin viel huomenna soittaa sinne kankaanpäähän…siel oli nyt vaan joku päivystävä työntekijä
Nii, hyvin mahdollista että aaltoilee. Ei se varmaan mitään ihan tasaista menoa ole. Nyt paljon, [size=150]paljon[/size], [size=200]paljon[/size] voimia sulle!!! OOt piakkoin läpäissyt sen ekan etapin, ja pääset aloittaa sen varsinaisen pääkopan vierotusprosessin. Ja siinä olis kyllä todella hyvä olla jotain ammattitukea messissä. Tuskin saat mitään kuntoutuspaikkaa nyt näin lyhyellä varoitusajalla, mutta varaa ihmeessä aika edes jonnekin paikalliselle a-klinikalle. Sieltä osaavat sit antaa sulle enemmän neuvoa noista mahdollisista paikoista, jonne voisit hakee.
Miten et muuten alunperin ees oo menny mihinkään katkolle vierottautuu? Päätit vaan tehdä sen itse? Aika sissi pitää kyl olla! Ei musta olis koskaan ollu sellaseen.
Siis oon käyny katkolla, parikin kertaa. Mut en mä koskaan kestä kun sen 4tai 5 päivää…
Tääl on osasto mis 3 paikkaa varattu ihan katko katkolaisille ja puolet sit metadoni tiputus/ alotus. Meil muilla ihan paska lääkäri (kokematon…) joka ei jousta ei kuuntele. Metsku asiakkalla sit se parempi (hyvä + asiallinen jne.) viimeks tuli soitto, menin sinne juttelemaann kuitenkin. sanoin et jos sama meininki, samat säännöt nii ei mun oo järkeä siellä taas käydä olemas niitä muutamaa päivää.
Tätien kans ollaan jotain järjellistä koitettu keksiä. viimesin idea nyt ( tämä. käytännössä) et käyn niillä kuukauden, tai pari… antamas puhtaita seuloja minkä jälkeen ne alkais järkätä sitä jatkokuntoutus paikkaa.
Mut niin. ei mustakaan kyl tähän oikein ole… puuttuu sitä Sisua vissiin tjotain. kiitos kuuntelijoille <3
Oon ollut vastaavassa tilanteessa muutaman kerran, mutten oo kylmää kalkkunaa oksikodonin kohdalla kestänyt. Muiden oppareiden kanssa kyl vaihtelevasti, mut konttireflat on olleet mulle liikaa. Eli oon lopetukset tehnyt loppujen lopuksi vähentämällä. Välillä ollut tosi tiukka pudotusohjelma, joskus taas suht väljä. Annokset olleet pahimmillaan n. 450mg/vrk, josta kerralla tiputin johonkin n. 150 mg:hen. Mulle stressitöntä ja helpointa on ollut toi tiputus asteittain kotioloissa.