Opiaattivieroitus, eri versioita

Aina, Metadonivieroitusta lukuunottamatta ja viimeistä, jossa sairaalaassa väkisin tunkivat mopoa pakaraan ja teemuja suuhun, olen hoitanut kaikki vieroitukset kodeiinista heroiiniin bubren kautta ilman mitään opiaattia/opioidia loiventavana. Syy tähän on ollut se, että kama kamarefloihin vain pidentää kitumisprosessia.

Lääkkeinä olen käyttänyt mm.

NaValproaattia
Karbamatsepiiniä
Diatsepaamia
Tizanidiiniä (sirkat) (toiseksi paras)
D-metorfaania (paras, pienillä annoksilla)
NSAID ryhmään kuuluvia lääkkeitä Buranasta Feldeniin (napit ja geelit)
Tiikeribalsamia
Kaukoidän ihmenappeja, jotka olivat ruskeita ja sisälsivät vaikka mitä (todella hyviä, mutta Suomessa laittomia, kaiketi kratomin takia, mikä oli yksi ainesosa (n. 15 eri kasvia))
Gabapentiiniä
Klonidiinia (catapresan)
Britlofexeja (ei sovi mulle kun on levottomat jalat)
Imovanea
Kannabista
Tenoxeja
Orfenadriinia
GHB:tä (hyvä)
ja jopa LEPONEXiä. huh.

Kerron tarinan Ricardosta, joka sanoi vieroittautuneensa heroiinista yli sata kertaa (ja aina aloittanut muutaman päivän sisällä uudestaan). Aamulla 50 mg metadonia, aamukahviin 200 mg morfiinia, pitkin päivää 60 mg depot dihydrokodeiininappeja niin paljon ettei vieroitusoireista tietoakaan, ennemminkin olo normaalia parempi. Ei ihme että konitoleranssi nousi joka kerta… (Ziisus, mikä pelle)

Mikä on se salainen resepti, jolla selviää ilman kärsimistä? Tiedän yhden ja toimivan itse, mutta ei julkiseen jakoon, menihän siinä 6-7 vuotta löytää se ja “no pain, no gain”.

Fiksuja konsteja suuren saatanan selättämiseen. Löytyykö?

NaValproaattia 200 mg x 4/vrk. Ei auttanut hyvin.
Noista epilepsia/hermokipulääkkeistä pidän NaValproaatti<karbamatsepiini<gabapentiini<fenobarbitaali.

Fenobarbit koukuttavat sitten todella ilkeästi ja reflat kestää kaaaauuuuuuaaaaan.

RHCP laulaja Anthony Kiedis kertoo kirjassaan lopettaneen muutaman kerran seinään heroiinin ja kokaiinin käytön. Ja käyttöä oli useempi vuosi kerrallaan. Kova sälli.

Itsellä nää tavalliset 1g parsetamoli tabletit, burana 600mg, imodium, librax, stilnoct ja tietty proffa tai resipect. Tannoponi oli kova sana vielä silloin kun sitä sai. Mut kyl se mun kohdalla on niin että toinen korvaa toisen. Joillekkin hyvä ja joillekkin huono yhdistelmä, riippuvuus siirtyy vaan toiseen aineeseen. Kynnet aina purtu ja syöty hermostuksissaan kun miettii mistä saisi edes jotain.

Mikäs Junkie sun tilanne opiaattiriippuvuuden suhteen olikaan ku en oo ihan kärryillä? Olit skoteissa metiksellä, mutta lopetit sen ja nyt asut Suomessa. Jonotat siis korvaushoitoon ja nyt käytät kodeiinia vai? Mä kun luulin jo yhdessä vaiheessa ett oot putsi ennenku luin ett jonotat xone-hoitoon…

Toki kodeiininkäyttö tai xone on parempi kun metis ainakin sun tapauksessa jos ja kun metis ei sulle tepsiny.

Mitä tulee itse topikin kysymykseen, niin jotkut (tai joku) psykedeeli kuulemma auttaa pääsemään eroon opiaateista ilman refloja. Junkie itse vinkkasi tän aikanaan. Alkaa I:llä.

Joo, mulla on olkaluun päästä pikkusormenkokoinen pala pois, joka luutui hain hampaita muistuttavaksi muodostelmaksi niveltä vasten hiertämään, melkoisen kivulias (olkapää, sattuu nytkin saatanasti). Kyynärpää välillä loksahtaa pois paikaltaan myös. ei kivaa ja sattuu. Hermoja meni kanssa risaksi. Tuntoaistia 20%, lihasvoimaa 70% (oikeassa kädessä nuo, pikkusorm8i ja nimetön melkein tunnottomia). Myös lantiossa ja alaselässä murtuma, joka haittaa issiashermoa. En siis pysty istumaan juurikaan. Siksi siis kodeiini max laillisella annoksella, mutta kun ei toimi ja vanhaa päihdetaustaa, lääkäri suositteli xonea. Eihän se paljon aikaa vie hakea viikon xonet kerralla. Laittomuuksiin en ole syyllistynyt ja kehoitan jokaista douppipäätä lopettamaan. Valitettavasti itsellä on kivun kanssa sen verran ongelmia, että opiaatit ja opioidit kuuluvat kuvaan lopun elämää, mutta lääkärin ohjeen mukaan. Toivottavasti bubre tehoaa kipuun riittävästi, ettei tarvitse enää paikkailla alkoholilla. Jos ei tehoa, rankempaakin kamaa on lupailtu.

Oikeaa kättä ei todellakaan tee mieli nostaa olkapäätä korkeammalle, tai istua 20 min bussissa, silloin joku joutuu auttamaan mut ylös.

Lopetin skoteissa metiksen seinään. 2 sydänkohtausta + yksi lievähkö aivoverenvuoto (3 kertaa teholla) sai mut tajuamaan, että huono ratkaisu, joten konia iv, ihmisen max toleranssiin asti. 11/2009 Suomeen, teholle, katkolle ja siitä asti lääkkeet läärin ohjeen mukaan. 2 kertaa polttanut tuon jälkeen kannabista. Viimekerrasta yli vuosi.

Kivunhoito teki musta myös alkoholistin (keppanaa vain), kun kodeiini ei riitä. Maanantaina seuraava kortisonipiikki olkapäähän. (nivelsiteiden limapussit taas tulehtuneet)

Metistä mulle ei saa antaa mun toisen sydänvian takia, pidentynyt QT-aika.

Just say no.

Ps. Exilim, L alkuista ei enää saa. Se on nyt joko R tai d-