Opiaatit

Tota, 13 vuotta opiaattien väärinkäyttöä takana. Ensin morkut, polle ja sitten Oxyt. Irti olen kaikista nykyisin.

Ne vaan on jättäny mulle n. 4 tuntia kestävän paniikkikohtauksen, joka yö. Ainoa homma millä vältän tuon kohtauksen on se, että joku on makaamassa vieressä ja rauhoittaa minut.

Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia ta edes jotain ratkaisua tähäntilanteeseen.

Hermostunut

smathers

Vahvemmista opiaateista tahi niistä vieroittautumisesta mulla ei ole kokemusta, mutta paniikkihäiriöstä kylläkin. Toistuuko toi olo siis vain öisin, ja kestää aina sen 4 tuntia? Kuulostaa aika karseelta :frowning: Ootko kokeillut mitään bentsoihin kuulumatonta lääkettä, esim. betasalpaajia, ja kauanko olet siis ollut kuivilla? Propral saattaisi auttaa sydämentykytykseen ja hengenahdistukseen, itselleni ei tosin juuri apua ollut mutta monet on kehuneet lääkettä. Bentsoja en lähtisi suosittelemaan koska tiedät varmaan niidenkin koukuttamispotentiaalin. Mutta onhan toi pidemmän päälle varmaan suhteellisen hajottavaa :confused: Pystyt siis rauhoittumaan toisen ihmisen seurassa kuitenkin niin, ettei kohtausta tule, vai pysyykö se ns. siedettävällä tasolla silloin?

Smathers, kuinka pitkään nyt olet ollut irti oppareista? 2 viikkoa? 5 vuotta? Jos tuo lopettaminen on ihan tuore juttu, niin aika saattaa auttaa, vaikkei se kovin lohdulliselta välttämättä kuulostakaan. Toisaalta tekisi mieli sanoa, että jos nuo paniikkikohtaukset ovat ainoa ongelma, niin… Mutta enpä sanokaan, koska en halua vähätellä toisten ongelmia ja tiedän kyllä itse vallan mainiosti, miten helvetilliseltä kunnon paniikkikohtaus tuntuu ja varsinkin, jos se iskee joka ikinen yö ja kestää noinkin kauan.

Benzot; helppo pikaratkaisu, mutta koukkuuntumisriski iso ja koukkua et varmaankaan halua. Jos pystyt pitämään benzojen käytön hallinnassa, niin sitten se olisi mahdollisuus, mutta tulella leikkimistä niihin ryhtyminen kyllä on. Mitkään Propralit nyt eivät kyllä mihinkään oikeaan paniikkikohtaukseen mitään auta IMO.

Oletko lääkärille jutellut asiasta? Onko sulla nyt mitään lääkitystä päällä. Joku mielipidelääke saattaisi ehkä auttaa, mutta voivat kyllä myös pahentaa oireita. Selvinnee kokeilemalla.

Jos sua rauhoittaa se, että joku on sun vieressäsi, niin eikö se sitten ole hyvä ratkaisu. Riippuu toki siitä, kuinka hyvät mahdollisuudet sulla on saada se unikaveri öiksi. Eihän tietenkään kukaan jaksa joka yö olla rauhoittelemassa jotain paniikkipotilasta, mutta jos voisit vaihdella sitä unikaveria. Välillä otat viereesi jonkun ystävän, välillä vaikka mummosi ja hätätilanteessa kaappaa vaikkapa naapurin koira. No, ei ollut tarkoitus vittuilla, läppäni on vain joskus hieman levotonta, vaikken pahaa tarkoitakaan. Tarkoitin vain, että paras konsti on juuri tuollainen lääkkeetön luonnonkonsti, mutta eihän se aina onnistu, ellet sitten ole parisuhteessa(hyvässä sellaisessa) ja asu yhdessä siippasi kanssa.

Oletko miettinyt, että sulla saattaa olla tuossa se noidankehäjuttu, eli kun pelkäät sitä paniikkikohtausta, niin sitten se varmasti iskee. Mulla on ainakin tuo esim. unettomuuden ja juuri paniikkikohtauksien kanssa. Siinäpä olenkin huono neuvomaan, miten ne pakkoajatukset saa pois päästään, mutta jos sä pystyt jonkinlaisiin rentoutumisharjoituksiin ja ns. mielen tyhjentämiseen, niin se saattaa auttaa.

Tsemppiä :slight_smile: .

opiaatteihi jää ikuisesti koukkuun, varsinkin, jos on geeneissä taipumusta
hyvänolon tunteen pakkohakemiseen. endorfiini on silti still best of the world.
mutafuka. mukanipa, nipa mukana kun skuzit kutsuu mutta ku putsit pönttöö, jos slurkit tulee :mrgreen:
youtube.com/watch?v=GEBAyYH9XCg

Kaikkeen mihin jää koukkuun, jää ikuisesti koukkuun.

jep, ja lisänä että mihin vaan voi jäädä koukkuun. pahaan olookin. siihenkin kasvaa
iän myötä toleranssi. pätee yllättävän moneen asiaan, kun fundeeraa.
opparit on silti paha jos siitä sattuu pitämäänkin.

liian moni…
:confused:

Sori kun vastaaminen myöhästyi. 2 vuotta ihan kuivilla. Kannabis auttaa osittain joskus, mutta en edes laske sitä huumeeksi. Bentsoja en tule ikinään vetämään, koukkuun takaisin jos sille tielle lähtee. Onneksi on ollu se petikaveri nämä vuodet, vaan kai siltäki käämit jossain vaiheessa palaa. Jotenkin tuntui helpommalta olla aina notkuissa, ei stressi vaivannu. .

Pitkään kestäneen douppauksen jälkeen on serotoniini suhteessa dopamiiniin tai dopamiini suhteessa serotoniiniin varmasti sekaisin. Jos nuo aineet eivät ole balanssissa niin paniikkihäiriö pukkaa takaraivosta väkisin eikä sitä voi millään estää. Suosittelen kokeilemaan jotain SSRI tai SNRI:tä suht suurella annoksella muutaman kuukauden niin voi alkaa helpottaa. Bentsot auttaa vain hetkellisesti, eikä korjaa itse ongelmaa. Unta vähintään 8h vuorokausi ja jotain liikuntaa tai muuta ajateltavaa ja oikeat lääkkeet perään. (suuhun :confused: )

Itselle on nuo opiaatit aika heikko kohta. Olen tässä nyt ollut ilman paria tramalia lukuunottamatta viikon siitä täysin irti siis subutexista. Eilen kuulin, että olisi saanut sitä helposti kurssi oli “vain” noin kolminkertainen mitä koskaan kuullut maksettavan siitä jauhopallosta. Onneksi vain nauroin kunnes loppui yhteys. Ei kiinosta enää vaikka silti jotenkin kiinostaa wtf… Ja saatavilla olisi myös norspaneja 10mg sellaisia ilmaiseksi, mutta niitä en ole ottamassa sillä tiedän, ettei ne jää siihen laastari meininkiin. Pikku pennusta asti on mennyt joulukalenteristakin kaikki suklaa jo viimeistään toisena päivänä /: