Opamoxia useamman kuukauden käyttäneet, kuinka nopeasti/hitaasti vieroititte itsenne lääkkeestä? Menikö hyvin? Olen syönyt 4,5kk opamoxia ahdistus/paniikkihäiriöön. Alkuun 3x12mg per päivä (otin siis 3/4 osaa 15mg tableteista kolme kertaa päivässä), nyt parin kk sisään ajanut alas niin että aamu 1/4, ip 1/4 ja ilta 1/2. Yhteensä siis päivässä noin yksi 15mg tabletti. Vähän heittelee kun murran tabletteja. Itse huomaan olevani tosi herkkä kuuntelemaan oireita joten vähennys on murunen (eli puolet 1/4 tabletista) noin 5-7 päivän välein. Mietin olenko ainoa joka tekee näin hidasta tiputusta vai pitäisikö uskaltaa nopemmin… kiitos vastauksistanne, ehkä turhaan pelkään.
Vähän hätävarjelun liioittelultahan tuo kuulostaa, kun käyttöä on noin lyhyen aikaa ja annoksetkin pienet. Jos vieroitusoireita kovasti kuumottelee, ne saa sillä tavoin kyllä psyykattua potenssiin X. Jos tuollainen hidas alasajo sinulle sopii, eihän se sinänsä mitään haittaa. Näissä kovin pitkälle venytetyissä tiputteluissa tilanteissa, joissa se ei olisi oikeasti tarpeen voi olla se ongelma, että lopulta koukuttaa itsensä lääkkeeseen pahemmin, kuin alunperin olikaan, vaikka nopeampi irtiriuhtaisu ei olisi mitenkään vaarallista. Ihan seinään en toki suosittele lopettamaan.
Hei Winston, lämmin kiitos vastauksestasi. Olen selkeästi viettänyt liikaa benzobuddies sivustolla, jossa tarinat on aika kaameita ja ylläpitäjätkin toitottaa että tyyliin 10% 10 päivää pudotus. Heillekin jotka ovat lyhyitä aikoja ottaneet. Ja siltikin siellä kaikenmaailman vierotusoireita vuosikausia jne. Eli ei varmaan olisi pitänyt lukea. Sai jotenkin päähänsä että maailma suurinpiirtein kaatuu jos tässä nopeaan tahtiin mennään vaikka taitaa olla yleisempää tiputtaa nopeammin.
Taitaa olla niin että pudotuksessa ei oikein voi välttää vähintään lievää epämukavuutta (ahdistusta / levottomuutta ym) vaikka yrittäisikin ja se välttely/asian jatkuva itsetutkailu todennäköisesti tekeekin niistä tunteista ”potenssiin x” kokoisia.
Ite oon käyttänyt bentsoja 23 vuotta ja nyt on pieni määrä enää eli opamox 15mg 1-2 x 3 .
Lopetan kaikki seinään (en suosittele) koska oon käyny niin monet vierotukset että alasajo on kidutusta.
Kerralla poikki niin sattuu mutta menee nopeammin ohi.
Ja hyvä yhteisö ympärillä niin helpottaa. Itsellä Jeesus on pelastanut kuolemalta niin Häntä huudan avuksi ja Hän auttaa!
Mutta ahdistus kestää aikansa. Helpottaa kun hyväksyy että nyt on hetken ahdistus mutta se menee ohi.
Ekaksi ja monta kertaa hitaasti ja vähitellen, ei onnistu. Lopuksi kerta laakista, kun ei niitä enää liki 30 vuotisen käytön jälkeen suostuttu enää uusimaan. Käytin kuitenkin 3-4x30 mg päiväannoksia, joka on siis melkoisen suuri annos. Siltikin pahinta aikaa kesti vain 2 viikkoa ja sen jälkeen päivä päivältä olo oli parempi ja lopuksi niitä ei sitten enää tehnyt mieli. Ihmettelin kyllä, että tässäkö tää paljon puhuttu lopettamisen vaikeus sitten oli, no minun kohdalla se ainakin oli. Sulla on tosiaan todella pieni annostus ja lyhyt käyttöhistoria, joten en uskoisi lopettamisen olevan aivan ylitsepääsemätöntä. Toki jokainen riippuvuus on erilainen, joillain tuntuu noi reflat olevan aivan mahdottomat, onko sitten liioittelua, mene ja tiedä.
Seinään lopetus jos fysiikka kestää on itseasiassa paljon tuskattomampi tapa henkisesti mutta siis vain jos fyysisiä oireita ei juurikaan tule.
Ite lopetin 20 vuoden käytön seinään katkolla olin siellä kaksi yötä ja kotiin ja seuraavana päivänä duuniin ja mahdollisimman nopea kiinnittyminen arkeen eli en nähnyt järkeä jäädä katkolle telkkaria katsomaan.
Yöunet korjaantu viikossa ja muutaman päivän oli jotenkin “paljas” olo eikä oikeastaan mitenkään huono. Ataraxia söin alkuun säännöllisesti nyt vain harvakseltaan ja aloitin suht intensiivisen juoksemisen.
Tahdonvoima ei auta vaan paremman sanan
puutteessa ymmärrys miksi pitää
lopettaa.
Sama ku eron kanssa kerralla kirpaisee vähemmän.
Kaks vuotta just tuli täyteen ilman bentsoja, kodeiinia tai Alkoa.
Ne ovat vain epämukavuutta, levottomuutta ja ahdistusta.
Niitä tulee myös niille jotka eivät käytä bentsoja. Ne kuuluvat elämään.