Mulla on ongelmana keskivaikea-vaikea masennus, siihen liittyvä paha ahdistuneisuus ja kausittainen unettomuus. Ahdistus jatkuvaa, välillä hiukan helpottaa, mutta normaalisti jatkuu kellon ympäri. Syön nyt kolmatta vuotta Opamoxia annostuksella 0,5-1x15mg max kahdesti päivässä. Joskus alkuaikoin, hyvinä aikoina ja pitkän tauon jälkeen tuo annostus riittää muutamasta viikosta korkeintaan pariin kuukauteen, sen jälkeen otan aika nopeasti enemmän ja pahimmillaan annostus onkin ollut jotain 150mg/vrk. Lääkärit eivät ole halunneet vaihtaa vahvempaan tai toiseen lääkkeeseen, koska joskus tyhmänä menin lääkärissä sanomaan, että olin ottanut enemmän (papereissa taisi lukea 60mg/vrk) ja saanut vieroitusoireita.
Olen sitä mieltä, että tuo on mulle kokonaan väärä lääke, määrätty ahdistukseen eikä juuri toimi tarkoituksessaan. Mikäli otan sen verran, ettei ahdista (45-90mg tällä hetkellä) niin en ole millään tavalla toimintakykyinen, en pysty ajamaan autolla tai tekemään töitä koska olen niin tokkurassa. Ahdistus vie työkyvyn yhtälailla.
Haussa on siis lääke, joka auttaa hyvin ahdistukseen, mutta ei tuo samanlaista tokkuraa ja väsymystä kun mulle tuo Opamox. Pitkävaikutusaika on myös plussaa, Opamoxista tuntuu havaittava vaikutus häipyvän noin neljässä tunnissa, eli jos töissä olisin niin pitäisi ehkä kesken päivän ottaa lisää, mielummin pärjäisin päivän ottamalla vain aamu- ja iltalääkkeet.
Nukkumiseen käytössä Imovane ja toimii monen vuoden jälkeenkin vielä hyvin eikä ole annostusta tarvinnut alkuperäisestä nostaa, tosin en sitä syökään joka yö.
Muista lääkkeistä kokeiltu jo Sepram (paniikkikohtaus neljän päivän käytön jälkeen), Cipralex (ei vaikutusta 4kk käytön jälkeen), Ketipinor (zombi-olot ja migreeni). Viihteilyyn menee piriä silloin tällöin muutaman päivän-viikon putkina välillä suuriakin määriä (pommeina tai nokkaan, I.V:nä en ole edes kokeillut), bentsoilla en oo koskaan viihteillyt, korkeintaan katkaissut piriputken ja ottanut vainoja lieventämään. Viinaa en juo käytännössä lainkaan, kerran parissa kuukaudessa voin yhden lonkeron juoda.
Minkälaisia vaihtoehtoja saunan väellä olisi suositella tässä tilanteessa?