Elikäs mulla on määrättynä 15mg opamox 3x pvässä (nykyään otan enemmän, kun ei enää toimi noi annokset)
ja sen lisäksi Sirdaludia. Kaikki lääkärit joilta olen kysynyt ovat sanoneet, että voi ottaa yhdessä ja pitäisi vaan väsyttää enemmän… Mutta muualta olen kuullut että asia ei olekaan näin? Eli osaako joku sanoa, onko turvallista ottaa yhdessä?
Kyllä nuo varmaan vahvistavat toistensa väsyttävää vaikutusta, mutta tuskin se vaikutus vaarallisen voimakkaaksi kasvaa kun tuo Opamox on kuitenkin melko “mieto” bentso ja annoskin on kohtuullinen. Jollei tuosta yhdistelmästä ole tähänkään asti tullut sinulle haittavaikutuksia, niin tuskin niitä jatkossakaan ilmaantuu. Kannattaa noudattaa lääkärin neuvoja, ellei ole jotain erityistä syytä epäillä että tämä ei osaa asiaansa.
Joo, kiitti. Mulla menee nykyään 4x15mg pvässä, joskus enemmänkin. Otan puolikkaita pitkin päivää, kun ei muuten rauhoita. Sirdaludia olen käyttänyt yksinään aikasemmin, mutta en opamoxejen kanssa, joten siksi jäin epäilemään että onkohan varmasti OK. Mulla jotain lihaskramppeja / sydämentykytyksiä, mitkä saa hulluuden partaalle ja syytä ei vieläkään oo löydetty, joten nyt käskettiin ottaa vielä sirdaludia tohon päälle, jos sillä sais edes nukuttuu.
Lähinnä kannattaa varoa ettei käytä suuria alkoholimääriä tuon yhdistelmän kanssa. Tähän saattaa liittyä riski sammua minne sattuu, jopa ulos pakkaseen. Sirdalud on alfa-2-agonisti, ja joitain saman tyyppisiä aineita on joskus käsittääkseni väärinkäytetty drinkkeihin sekoitettavina tyrmäystippoina.
Mä juon alkoholia tosi harvoin, mutta viikonloppuisin olen ottanut niin että jätän yhden opamoxin ottamatta jos juon esim yhden oluen. Tai sitten jos menee enemmän alkoa (esim baarissa), niin sitten jätän opamoxit kokonaan pois, enkä ota edes aamulla. Sirdaludin ja Opamoxin kanssa pysyttelen takuulla kokonaan alkoholista kaukana. Mutta oon ottanut nyt 3 puolikasta opamoxia viimesen 5h aikana, joten ehkä jätän sen sirdaludin tälltä päivältä väliin. Kokeilen sitten vaikka huomenna, kun kuitenkin pitää ottaa ainakin 1 opamox vielä tänään. Oon myöskin laittanut voltareenia niskaan, kun sitä sattuu (vaikka tiedän, että kyseessä on lähinnä sydänperäinen kipu…), niin siinä on jo lihasrelaksanttia kerrakseen. Huomiselle menee kokeilu, siis. Kiitos!