Opamox 50mg

Millainen lääke on opamox 50mg? Esim. suhteessa Diapam 10mg? Tehokkaampi, miedompi, muuten erilainen?

sisältää oksatsepaamia joka on diapamin (diatsepaamin) hajoamistuote. Omasta mielestä 50mg opamox toimii about samalla tavalla kun 10mg diapam. Ei ainakaan yhtään pamia vahvempi bentso ole kyseessä. Älä syö jos ei ahdista tai et muuhun tarpeeseen sitä tarvitse.

Ok. Kiitos vastauksesta.
Itsellä sellainen tilanne, että kärsin alko-ongelmasta ja pahoista paniikkikohtauksista (varsinkin darrassa). Lääkärit kieltäytyvät kirjoittamasta Diapamia, jota olen 8 vuotta syönyt vaihtelevissa määrin. Mielestäni minulla ei ole fyysistä riippuvuutta bentsoihin. Se on lähinnä krapulalääke.

Nyt sitten pakko ostaa katukaupasta bentsot, kun ei lekurit kirjoita. Ja tää Opamox 50 oli nyt sitten ensimmäinen ostos. Ymmärrän lääkäreiden näkökannan, että pameja vedetään väärin, myydään ja ne mahdollistavat juomisen. Mutta turvallisempaa ainakin omassa tapauksessani olisi kirjoittaa se 30 pamia kuukaudessa, kuin laittaa ostamaan kadulta lääkkeitä joita ei tunne.

Toki joku haju on kaikista bentsoista, muttei omakohtaisia kokemuksia.

Krapulaan kyllä varmasti auttaa 50mg opamox.

Joo nykyäänhän noita on hirveän vaikea saada lääkäristä, varsinkin jos on jotain päihdeongelmaa. Mutta varmasti löydä lääkärin joka sulle kirjoittaa opamoxia tai diapamia pieniä määriä jos kärsit paniikkikohtauksista yms… Ymmärtävää lääkäriä voi olla hankala löytää.

Näin on. Ja kallista, koska yksityispuolelta kaivettava. Kun asuu tämmösessä paskapikkukunnassa, niin kaikki lekurit komppaa toisiaan…

Taulukoiden mukaan 10 mg diatsepaamia (esim. Diapam) vastaa 30 mg oksatsepaamia (esim. Opamox). Eli saattaa aavistuksen vahvempi olla, yksilölliset erot ovat toki suuria. Lisäksi muistelisin kuulleeni, että oksatsepaami ei vaikuta niin nopeasti. Itselleni juuri tuo 50 mg Opamox on auttanut kaikkein parhaiten voimakkaaseen ahdistukseen, tosin ahdistus oli silloin poikkeuksellisen voimakasta ja bentsotoleranssi hyvin pieni, joten tuskin auttaisi yhtä hyvin tänä päivänä.

Joku aika sitten otin 6 x 15mg eli 90mg. Päälle kaljaa. Eipä vaikuta mitään. Oon varmaan liian “hyvälle” tottunut kun perus on Stella 100-200mg.

Mä nykyään kun en päätäni tahdo sekoittaa, tavallaan pidän näistä. Mikäli ahdistaa (ei kovaan ahdistukseen), pari-kolme poistaa sen kyllä. Päätä en noilla saa sekaisin vaikka ottaisin kourallisen. Vahvempaan ahdistukseen käytän Diapamia… Tai en mä enää edes näitä käytä… pitäisi tehdä valinta pamien tai näiden välillä jota en tee… Pami kun toimii itsellä paremmin…

Opamoxit on aika lieviä tai lievimpiä bentsoja, otin niitä äskön 150mg ja eipä kehumista ole. Lähinnä nollatoleilla voipi hyvällä tuurilla toimia. Jos olis pelkkiä pameja tai opamoxeja niin valitsisin diapamit. :exclamation:

Ei mun krapulaan ainakaan auta, mutta kai mulle jonkin verran on ehtinyt tuota benzotoleranssia kehittyä :frowning: . Ei oksatsepaamissa sinänsä mitään vikaa ole, edes krapulalääkkeenä, mutta kyllä sitä huomattavasti enemmän saa olla, jos ei sitten ole jotain muuta benzoa siinä lisänä. Hyvä se toki on, jos ei darraansa enempää tarvitse. Älkää päästäkökään niitä tolejanne nousemaan.

Yksilöllistä. Kyllä mulle tulee 2-3 vrk ryyppäämisestäkin ihan tolkuton krapula, enkä tarkoita mitään oksenteluja ja päänsärkyjä, jotka nyt olisivat helposti kestettävissä vaan sitä saatanallista sätkimistä ja säpsimistä, litratolkulla hikoilua, ihan hallitsematonta vapinaa, totaalista heikotusta, unettomuutta, pumpun hakkaamista, missään asennossa ei ole hyvä olla, kaikki pelottaa ja ahdistaa aivan vitusti, kuulo- sekä näköhalluja ja mitäs kaikkea mukavaa vielä :confused: . Mutta mä olenkin todella pieni nainen(en ihan kääpiö, mutta melkein :laughing: ) ja sitä holia uppoaa muhun niin, että isotkin miehet ovat ihmeissään, jos ovat enää tolpillaan. En vaan sammu, enkä pysty lopettamaan sitä lipitystä, en myöskään nuku lainkaan juodessani, syömisestä nyt puhumattakaan. Muutenkin mulla tuo syöminen on vähän heikkoa ja ties mitkä elektrolyyttitasapainot päin vittua syömishäiriön takia, joten kai sekin vaikuttaa. Bisseä kyllä juon enimmäkseen, joten saahan siitä nestettä enemmän kuin raakaa pirtua juomalla :laughing: . Joskus krapuloissani(eikä ollut edes mikään viikon putki) kramppasin oikein kunnolla ja sen jälkeen en ole ilman benzoja uskaltanut krapuloitani viettää. Pitäisköhän tälle alkoholin käytölleen tehdä jotain :confused: ? No, en jaksa vielä, kun kännissä on kiva olla, vaikkei läheskään aina olekaan.

En puhunutkaan bentsojenväärinkäyttäjän toleista :smiley: Vaan kun topicin aloittajan tekstistä saa semmosen kuvan ettei oo paljoa bentsoja syönyt…