Onko tosta mihkää? Itellä aika isot tolet bentsoihi mut tota oon vast vähän maistellu. Meneekö siihenki tolet heti taivaisiin ku vähä enemmänki ottaa? Tähä mennes iha hyvältä tuntunu
Itsellä kyllä turruttaa mielen… poistaa jonkin verran ahdistusta mutta saa lähes toimintakyvyttömäksi eikä jaksa tehdä mitään eikä mikään kiinnosta. Lääkkeet vaikuttaa niin eri tavalla ihmisiin. Varmasti monelle hyvä ja toimiva. Plussaa vielä siitä että on todella mieto jos sillä pärjää.
Omalla kokemuksella aika mitäänsanomaton pilleri tosi ahdistukseen, mutta on se ehkä aavistuksen temestaa parempi, koska temestaan nousi tole paljon nopeemmin itsellä. Nykyisin käytössä Rivartil ja toiminut paremmin kuin mikään ja olen tätä nyt jo kohta vuoden käytellyt. Olen tosin muun lääkityksen ansiosta pystynyt vähentämään käyttöä.
Oraalisesti annettu oksatsepaami imeytyy täydellisesti eikä ruokailu vaikuta sen imeytymiseen. Vesiliukoisuutensa takia oksatsepaami imeytyy hitaammin kuin muut bentsodiatsepiinit ja penetroituu aivoihin hitaammin, joten vaikutus ei ole äkillinen. Oksatsepaamilla ei ole alkureitin metaboliaa ja huippupitoisuudet plasmassa saavutetaan 2–4 tunnin kuluttua annostelusta.
Ps. Ketjun aloittajalle—> Mulla toimi alle 3 vuotta sitten oikein hyvin ja maireesti 15mg-30mg oksatsepaamia/pv. Nyt menee 120mg/pv+klonatsepaami 1.5mg/pv+tematsepaami 40mg/pv. En huomaa kuin aamusella ahdistuksen selkeän lieventymisen. Ei euforiaa tai hyvää oloa. Yks kunnon jointtikin esim. relaxoi paljon voimakkaammin ku noi mun bentsot kerralla otettuna. Eli tolet nousee kyl…
No miten sen nyt ottaa, tuo on kaikkien lähteiden mukaan lähes liukenematon veteen (almost insoluble in water). Tarkka liukoisuus on 0,179mg/ml eli 179mg/l (lähde) eli ehkä tuo sitten on farmakokineettisesti riittävä liukoisuus, jotta siinä yhteydessä voidaan puhua vesiliukoisuudesta
Temesta ei sano mitää, samoi diapami ja insomin , tenox ja halcion. Mut riva ja Opamox toimii. Xanoriin en uskalla ennää koskee. Ja ainot, joita kannattaa ees veteen liuotella on Tekun lisäks ehk. Sirdalud 1-2mg bubrevetojen boostixi, tai sellaisenaan 4mg jos on pakko tippua/nukkua, DC of course ja contit. En tajua mix stilkkareita ja jopa opamoxei porukka rännää. Sit sammutaan neula suoneen. Jeee =/
Terve, olen ollut ennenkin täällä päihdelinkissä keskustelijana harvakseltaan (eri nimimerkillä), mutta ns. lurkerina jo n. vuodesta 2003. Eli siis anteeksi aika vanhan ketjun nostamisesta pinnalle, mutta Dark Magus, joka vaikuttaa näistä asioista paljonkin tietävältä henkilöltä mielestäni sanoo tässä Oksatsepaamin olevan vesiliukoinen bentso. Olen itse luullut, että ainoat vesiliukoiset ovat kaikkien tuntema, surullisenkuuluisa Dormikum, Halcion, sekä tematsepaami tenox ja entisessä Normison-muodossaan. En koskaan ole kuullut oksatsepaamin vesiliukoisuudesta, ja kun on noita “tuttaja”, jotka esimerkiksi kaikki siihen soveltuvat bentsotkin heittävät hihaan, en kuitenkaan koskaan kenenkään ole kuullut opamoksia tai osaminia ym. Piikittävän. Loratsepaamihan ei vissiin ole möskään vesilioista, joten sitä et varmaankaan tuossa tarkoittanut. Kiinnostaa vaan tietää, itse en bentsoja ole koskaan piikittäny. Kauhukuvat lähteneistä sormista y. Ovat mielessä.
Kerran olin jo valmiiksi sekaisessa tilassa “tenox-vedot” valmiina jo kädessä, mutta kuitenkin järki sitten jotenkin voitti ja ruiskutin maidonvärisen nesteen suuhun.
Eli viesti pointti oli kysyä, että onko tosiaan niin, että osksatsepaami on myös vesiliukoista?
Lueppa topikki kokonaan läpi, niin saat vastauksen kysymyksellesi. Myöskään triatsolaami (Halcion) (0,00453 mg/ml) ja tematsepaami (Tenox) (0,164 mg/ml) eivät ole vesiliukoisia siinä määrin, että niiden rännäämisessä olisi yhtään mitään järkeä, lähteenä jo aiemmin mainittu DrugBank.
Joo, Eli jos oikein ymmärsin, niin vesiliukoisuudella tässä yhteydessä ei tarkoiteta sitä tabletin liukenemista esim. klikkiin. Olin topikin aiemminkin lukenut joskus, mutta nyt en sitä lukenut kokonaan ennen postaamista. Yksi kaveri väitti lukeneensa päihdelinkistä kerran, että oxaminit ovat vesiliukoisia ja mietti niiden rännäämistä. Sain hänet tosin jo ennen vastauksen “saapumista” syömään e sensijaan.
No tieteelisistä termeistä viis, niin monet nyt vaan rännäävät halcioninsta ja tenoxinsa, ja kuulemma inteensiivisesti ja “hyvin” toimii, joskin huomattavasti vähemmän aikaa. En ala asiasta väittelemään, koska itse en ole kokeillut. Todistamassa tosin olen ollut kerran kun yksi kaveri rännäsi 2x tenoxia ja meni mielestäni huomattavan sekaisin. Toisen kerran myäs nähnyt kun toinen kaveri piikitti 1,5 tenoxia ja myös meni todella “bentsoihin”. Vaikutus tosin tuntui kestävän sen 15min.
Niin ja bentsojen rännääminen on omasta mielestänikin todella tyhmää, mutta jotain järkeä niiden “vesilikoisten” rännäämisessä tuntuu olevan, koska niin monet sitä kuitenkin tekevät. Ja kuulemma toimii.
[Päihdelinkissä ei ole sallittua suositella huumeidenkäyttöä, joten ei myöskään kannata kysellä toisilta suosituksia. Suosittelemme uusia kirjoittajia tutustumaan Saunan sääntöihin: viewtopic.php?f=1&t=25475#p639930- - Päihdelinkin moderaattori]
Sellanen nippelitieto (tai näin muistan) että midatsolaamikaan ei ole täysin vesiliukoinen. Jos niitä on pakko rätkiä suoneen niin kannattaa ainakin juoda klikin perskat. vedoista jää yllättävän paljon kun osittain vesiliukoisena läheskään kaikki ei sekoitu ilman “apuaineita”.
Jos sulla on kysymys: nouseeko tole nopeasti jos ja kun ottaa isompia annoksia ja toimiiko nää hyvin.
Kannattaisi muutaman kerran miettiä: kun syö niitä isoja annoksia ja tolet nousee, niin ne ei heti laske (menee vuosia, ei viikkoja…)
Silloin ne lääkkeet ei vaikuta sillä tavalla kun on suunniteltu.
Se on paha homma se, sitäpaitsi bentsojen ei tule nousta päähän, niitä ei saa huomata muuten kuin ahdistuksen/ sos. fobian kohdalla.
Jos bentso menee päähn yhtään, on bentso liiam voimakas tai anos liian suuri, molemmat nostavat toleja ja sitä kautta tarvetta, hyvin paljon.
Pari vuotta myöhemmin varmaankin mietit, että hitto kun tuli nostatettua se tole ja bentsot pitä lopettaa, redflat tulee ja seinät kaatuu päälle ja muuta.
Ps. tunnen yhden miehen, jolla todettiin 6 vuotta sitten joku psykoosiherkka bipo -juttu. hän sy kaksi 10mg diapamia päivittäin ja vielä kuulemma toimii ahdistuksen oistajana vielä ihan ok. Tämä johtuu siitä ettei ole ottanut ylisuuria annoksia.
Ps 4 kertaa vaikkapa sitte xanoria 10mg kerralla, vaikkapa kuukauden sisään nostaa toleja samalla lailla kun neljän vuoden käyttö. Ja tosiaan sitä 10mg annosta ei tarvi oikeasti monesti ottaa ja kun niitä kertoja alkaa kertyä, niin melkein se menee kaavalla päivä vastaa vuoden normaalia käyttöä…