Onnettomuuspilleri

Saattaa tietysti olla Lyricasta johtuvaa kuumeilua, MUTTA hyvin epätodennäköstä. Se kyllä on keskushermostoon vaikuttava lääke, mutta ei minun ymmärtääkseni pitäis olla mitään tekemistä valkosolujen/ tulehdusarvojen kanssa. Jotka siis nousevat kun on lämpöä. Mutta kaikilla se on niin yksilöllistä, ite lopetin Lyrican 1,5 viikkoa sitten suoraan 150mgx3 annoksesta nollaan, eikä ole tullut minkään asteen refloja. Vuoden olen kuitenkin tuolla annoksella Lyricaa syönyt, mutta rahan puutteessa jäi Lyricat ostamatta, ja jos pärjään kipujen kanssa, tuskin alotan uudestaan, kerta lopetus meni näinkin kivuttomasti :slight_smile: Mutta toivotaan että olo paranee :slight_smile:

Tuntuu olevan tosi yksilöllistä tuo Lyrican lopettaminen. Mä syön sitä taas, mutta pari vuotta lopetin sen omasta tahdosta vähentämällä aina 75 mg vrk:ssa per viikko. Annostus oli silloin aamuisin 150 mg ja iltaisin 225 mg. Ekalla viikolla mulla oli ärtyneisyyttä ja huimausta. Silmissä sumeni kun nousi ylös jne. Mut sen jälkeen tiputus sujui ilman oireita.

Alotettiin uudestaan se lääkitys siksi, koska siitä oli kuitenkin jonkun verran apua ahdistuneisuuteen. Jotenkin se kuitenkin muutti mua “sosiaalisemmaksi”. Nyt olen syönyt vaan 75 mg aamuisin ja 150 mg iltaisin vaikka lääkäri olis halunnut nostaakin taas annosta. Väsyttää vaan vähän liikaa jos kovin suureksi menee annostus. Tosin siihenkin tottuis nopeasti.

Ja kuumeko ei voi nousta mistään muusta syystä, kuin tulehduksen/kohonneiden valkosolujen vuoksi :question: . En tiedä kutsutaanko sitä sitten varsinasesti kuumeeksi, mutta kyllähän ruumiinlämpö nousee monissa keskushermoston ylijännitystiloissa.

Edit: Jos mä esim. vedän piriä, niin ruumiinlämpöni lähtee useinkin jonkin verran nousuun(Mitattukin on), ja tuskin siinä on kyse mistään tulehduksesta. Ja nyt puhuin siis ihan nokittamalla vedetystä piristäkin ja lievästä lämmönnoususta, en mistään I.V.-käytön aiheuttamasta horkkailusta.

Niin en mielestäni sanonut ettei kuume voi nousta, pidän asiaa vain hyvin epätodennäköisenä. Ja pirin vetäminen ja Lyrica reflat on kaksi eri asiaa. Pirin vetämisestä voi kyllä nousta lämpö koska elimistö käy ylikierroksilla/ ylikuumana (kokeiltu on). Ja kuten sanoin jokainen ihminen reagoi näihin asioihin yksilöllisesti, lääräri en ole mutta jotain luulen asiasta tietävän :slight_smile: