Onneksi tulee syksy ja terassikausi on kohta ohi

Onneks syksy on tulossa, niin on paljon helpompaa olla juomatta… Kesällä kaikki terassit houkuttavat liikaa. :imp: Mutta nyt terassikausi on kohta ohi ja on helpompaa yrittää raitistua. Mitenkäs muut, tuleeko teidän kesällä juotua enemmän kuin normaalisti?

Suomen kesä on niin armottoman lyhyt, että pakko dokata ja elää täysillä. Minulla mennyt taas toukokuusta alkaen melkein 20 alkoholiannoksen pintaan joka päivä, kesän käännyttyä syksyksi voisi taas sitä korkkia etsiä. :unamused:

Jos tämä on totta, mitä kyllä epäilen, niin mitä merkittävää hyötyä dokaamisestasi on ollut?

Etkö uskalla elää täysillä ilman viinaa ?

Vaikka pelkkä provohan tämä lienee.

Ei ole mistään provosta kyse, jotkut vaan kestää viinaa amatöörejä paremmin.

Kylhän tuo mahdollista on. Itse kun vielä join meni kuukausi kuukausien perään se 1-1.5litraa kirkasta viinaa per vuorokausi ja pkv-lääkkeet perään. Kunnes huomasin et tosi mies tai nainenhan on se joka tajuaa, että teot puhuu enemmän kuin sanat.

Saatko sinä korkinkadottaja korkin kiinni oikeasti vai puhutko vain lämpimiksesi?

Juu kyllä uskon, että tuon määrän juominen on mahdollista. Lähinnä ajattelin asennetta, joka tietysti näkyy vastauksessakin.

Et kuitenkaan vastannut kysymyksiin.

Ei tällaista putkea toki ilman katkohoitoa saada poikki, kauheat vapinat vaan iskisi päälle, mutta ihan hyvin nuo terveysaseman bentsotkin toimii, vaikka saunan pilleripäät ne haukkuu. :laughing:

Kyllä kesällä enemmän tulee juotua johtuen itselläni pitkästä lomasta ja vapaa-ajasta, elämisen yleisestä rentoudesta verrattuna talviaikaan. Terassilla kävin ehkä kerran, kaksi muutamalla. Se ei juomista lisännyt, vaan enemmänkin kaikenlaiset kesävierailut ja -juhlat. Tiedä sitten juonko syksylläkään vähemmän. Yritystä ainakin on.

kesällä on tullu juotua usein kolmena tai neljänä päivänä viikossa kännit… Ja loppuaika onkin mennyt krapuloidessa. Mutta nyt taitaa helteet olla ohi ja siksi on helpompi olla juomatta. Nyt en kyllä juo pitkään aikaan pisaraakaan alkoholia, en vaikka mikä olis.

Niin täälläkin, ja varmaan useimmat suomalaiset kesällä terasseilla viihtyy, näkyyhän se jo tilastoissakin… Mitenks olis jos opeteltaisiin hölläämään ilman alkoholia… Itse ainakin olen todennut että on mahdollista ja tulee jopa huomattavan paljon parempi olo, ainut vaan ettei niin “nopeasti” eli olisiko tuo huikan ottaminen helteillä kumminkin opittu asenne…(omalla kohdalla voin sanoa että on jo lapsuus-kodissa opittu)

Onneksi syksyt ja talvet kulkee melko kuivin suin :smiley: