On onnistunut vähentämien. Kun tänne puolelle tulin (varmaan joku puol vuotta sitten), niin juominen oli joka iltaista. Ei mitään suuria määriä, ei krapulaa aamuisin, ja päivät ain akoululla. Eli juominen siis aina vain iltaisin. Sinänsä joku ei ehkä kokis siinä ongelmaa, mutta mulle ongelma oli se, että se oli kuitanki riippuvuus. En voinut lähteä esim opiskelukavereiden kanssa koululta jonnekin, koska piti päästä kotiin korkaa bisse tai punkku. Silloin jois noin 3 0,5l:n bisseä, tai puol pulloa punkkua, ja pari minttukaakaota päälle illassa. Viikonloppuisin sitten enemmän. Määrä kuitenkin kasvoi kun eb kehdannut käydä niin montaa kertaa viikossa hakemassa punkkua, niin kekseliäänä vaihdoin tonkkaan. No, seuraukset nyt on selvät…
Antabusta sain omansta tahdosta, ja sen avulla sainkin jokapäiväisen juomiseni poikki. Mutta sitten jossain vaiheessa alkoivat kikkailut, eli “jos jätän nyt antabuksen pois, niin voinkohan jo huomenna juoda yhden bissen?” Ja siitä sitten kokeilemaan. Hitaasti… oho, alkaa naama punottaa ja sydän tykyttää, nyt ei saa ottaa uutta hörppyä vähään aikaan… Ja tollasta kikkailua kesti vähän aikaa. Välillä otin antabusta, välillä kuitenki join. Vaikka en paljoa, mutta silti.
Nyt olen ollut pari viikkoa ilman antabusta, mutta olen myös juonut. Tunnen, että on huomattavasti helpompi olla iltaisin juomatta, tosin mulla menee sitten muita päihteitä ja lääkkeitä. Pari/ puoltoista viikkoa meni hyvin, en juonut iltaisin yhtään mitään, ennenku nyt pääsiäislomalla. Enpä mä nytkään ole mitään dokannut - punkkua lähdin tosin eilen hakemaan kun liilin et on ihan tavallinen lauantai, mut eipäs se ollutkaan auki. No, olen siis tissutellut bisseä ja siideriä tässä iltojeni “iloksi” koko pääsiäisen, kun ei muutakaan tekemistä ole ollut. Tai siis on ollut tekemistä, vaikka mitä! Samat kouluhommat tossa on odottanut tekijäänsä koko pyhän! Mut mitään en ole saanut aikaiseksi, ahdistaa ja sattuu, enkä pysty mihinkään. Ulkona mitä upein sää, ja minä kökötän sisällä käsi poskella netissä surffaillen, ja vilkuilen kelloa et josko klo 16 olis sopiva aika iltapäiväksi et vois korkata bissen?
Mut huomenna jatkuu arki, ja itse asiassa uusi hoitomuoto klinikalla (ei liity alkoholiin), joten toivon - ja myös uskon! - että noi bisset jäis nyt sitten taas pois näistä iltakuvioista.