Onko tupakoiva terve?

Olen viimeaikoina pohtinut tupakasta eroon pyrkiessäni, voiko tupakoiva ihminen olla psyykkisesti täysin tasapainossa?jos poltan 5 euron setelin 2x päivässä, ympåäristö pitää minua hulluna. Kun ostan samalla rahalla myrkkyä, jolla myrkytän itseäni ja ympäristöäni, kukaan ei puutu asiaan.
Ei voi olla miettimättä, voiko ihminen joka tietoisesti myrkyttää itseään olla täysin terve?

Sori mutta en ymmärtänyt sun tekstistä oikeestaan mitään,mutta btw ei tupakoiva ihminen ole todellakaan terve. Mä poltin n.8 vuotta sitten lopetin pikkuhiljaa koska en jaksanut enää yskiä. Kasvatin sinsee ja sitten kun 2 kasvia oli valmiit niin aloin polttamaan pelkästään sitä ja sen jälkeen en ole tupkkiin koskenut, ja nykyään olen melkein raitis, poltan kk.dessa 1 jointin jos sitäkään. Mutta lääkitykseni on tällähetkellä 3x2mg rivatril pv ja tenox 2x20mg ilta sitten selkäkipuun 2X200mg tramadol 1 aamulla ja toinen illalla. Mutta pointti oli se että budilla pääsin tupkista eroon. :slight_smile: :unamused: :laughing:

itekkin aloin kelailee et kuin paljo sitä massia menee röökiin ja röökit lenti saman tien mäkeen, ku ei polta röökiä nii voi ostaa viikonlopuksi jotain muuta kivaa :wink:

Kyllä tupakoiva voi olla terve. Tosin onko se viisas/viisasta on eri kysymys.
Yleensä tupakoiva ei ole myöhemmässä iässä terve.
Mun pää nuppi ei ollut eron jälkeen terve ja jo tupakointi saattoi väärässä seurassa potkaista
paniikkihäiriön päälle.
Nyt erosta puoli vuotta. Söin lauantaina klo:22.00-01:00 2 LSD:tä ja siihen päälle 3,5g vahvoja sieniä
tietenkin kukkaa ja kaljaa + röökiä.
Ei tullut paniikkihäiriöitä vaan kunnon visuaaleja niin kai olen taas terve vaikka röökiä poltankin.
Tosin kurkku oli aamulla paskana ja autoa ei kyennyt sunnuntaina ajamaan.
Muu röökiin liittyvä terveys ei juuri nyt kiinnosta, koska RÖÖKINPOLTTOKANNATTAALOPETTAAKOKONAAN.
Vinkkinä voin antaa Nikotiinilaastarit ja vaikka marsulle/kanille tarkoitettuja hampunsiemeniä (ei sisällä THC:tä)
Kasvatat… kuivaat… poltat.
Mut mulle ei sit noita THCeettomia.
Ne hajottaa mun pään.
Ps:Kunnon kuivaus ja ees pieni curetus.

Yrtti

Psykedeelejä enemmän käyttäneenä en niitä missään nimessä suosittele.
Mutta jos kysymys olisi kuulunut: Voiko psykedeelejen syöjä olla terve?
Niin vastaus olisi kuulunut: Albert Hoffmann (LSD:n keksijä) Eli 102 vuotiaaksi ja
veti viimeisimmän trippinsä 100vuotis synttäreiden kunniaksi.

Poltin vakituisesti 14-vuotiaasta 28-vuotiaaksi. Kuten noihin ikävuosiin kuuluu, ovat ihmiset keskimäärin ruumiillisesti terveempiä kuin yli 60-vuotiaat. Tämä lienee itsestäänselvää.

Ketjun aloittaja tarkoittanee, että ovatko tupakoitsijat henkisesti terveitä, kun toimivat itselleen ja ympäristölleen vahingollisella tavalla. En ole mistään lähteestä kuullut/lukenut että tupakoitsijat olisivat psyykkisesti enemmän huonossa kunnossa kuin tupakoimattomat. Nikotiini ei ainakaan edesauta skitsofrenian syntymistä, mutta monet mielisairaalan potilaat polttavat huomattavan paljon (joka kai lievittää ahdistusta ja aiheuttaa lievää euforiaa).

Jos ajatellaan että tupakointi on järjetöntä ja siksi tupakoitsijat ovat “hulluja”, niin en ole olleenkaan sitä mieltä. Ihan tasapainoiset ihmiset pistävät rahaa kaikenlaisiin aineisiin ja välineisiin, mitkä eivät ole terveellisiä. Jos näin olisi, koko Suomen kansa voitaisiin diagnosoida hulluiksi, kun käyttävät alkoholia (ravintolassa mielipuolisen kallista) tai riskeeraavat henkensä ajamalla kilpaa hengenvaarallisilla nopeuksilla.

Tupakka ei ole syy mielisairauteen. Sikäli mikäli minä tiedän… :smiley:

Niinpä, mutta ei kai HENKISEEN sairauteen/epätasapainoon voi tupakka vaikuttaa? Nikotiini lienee tupakan ainoa psykoaktiivinen aine, mutta en ole koskaan kuullut sen aiheuttavan mitään mielisairauden tapaistakaan. Vai?

Tupakka auttaa monien antipsykootteja käyttävien mukaan kyseisten lääkkeiden sivuvaikutuksiin.

Mikäköhän siinä on että mielisairaalassa tulee poltettua ihan törkeesti tupakkaa? Ja kelailtua pikkasen kummallisia asioita. Ihme paikkoja nuo mielisairaalat. :mrgreen:

Vähän vaikea sanoa,ite polttanut n. 35v,toki tupakkayskä jne. mut tuskin se psyykkeen on vaikuttanut!? Vuosia kärhentänyt 3 askia päivässä ja ei kai se muiden ongelma ole. Toki silläkin rahalla olisi fiksumpaa käyttöä ollut,mut näin se menee,toistaiseksi…