En tiiä onko täällä kohtalotovereita vastaavaan. Mulla kumppanin alkoholinkäyttö mietityttää. On aikanaan juonut paljon enemmänkin, nykyisin harvoin, tyyliin 5 kertaa vuodessa. Mutta yksi kerta voi olla vaikka 3 päivää. Asia joka mietityttää on se, ettei pysty lopettamaan juomista illan aikana ennenkuin muut lopettaa, jatkaa vaikka aamukuuteen. Koko ajan on oltava juoma edessä, eli pääasia ajanvietossa on juoma, ei muu tekeminen tai yhdessä olo. Heti kun juoma loppuu on saatava uusi. Tahti on kova. Jos kyseessä on mökkiviikonloppu, festari, tms, helposti menee 3 päivää putkeen, aamusta alkaen. Ei mun nähden ole juonut itseään sammumispisteeseen, koska juo mietoja, mutta määrät on päivässä suuria. Käsittämättömän hyvässä kunnossa pysyy. Ei juuri horju loppuyöstäkään, puhe ok. Jos aamusta/päivästä alkaa niin varmaan 10 litraa olutta menee. Ja tosiaan jos vaikka festareilla, niin heti aamulla korkataan taas. Ja siitä pikkuhiljaa juoskennellaan kiihtyvällä tahdilla. Toisaalta ei juomattomina aikoina vaikuta siltä, että hinkuisi juomaan. Tai sitten en tunnista tuota tarvetta, koska olemme olleet yhdessä vasta pari vuotta. Mietinkin, onko tämä arkinen raittius vain suhteen alkupuolen juttu, ja juominen lisääntyy taas ajan kanssa. Tuntuu siltä, että itsekin tiedostaa ongelman, eikä siksi lähde kavereiden kanssa, esim jos olen poissa kotoa. Tietää itsekin, että siinä menee monta päivää ryypätessä. Yksikseen ei juo, ei varmasti tissuttele piilossakaan, sen luulisin tietäväni. Ja luulen myös ettei edes pysty tissuttelemaan, koska alkoholin himo iskee päälle kun sitä saa vähänkin.
4 tykkäystä
Tuurijuoppoudeksi tuota kutsutaan. Ei juo jatkuvasti vain silloin tällöin, mutta kun juo, niin putket kestävät monta päivää. Se että pysyy käsittämättömän hyvässä kunnossa, kertoo että on harjoiteltu. Toleranssia alkoholin käyttöön löytyy. Hyvä tietysti, että itse tiedostaa ongelman. Ei monet tiedosta tai halua tiedostaa.
Mietit, onko tiedossa ongelmaa. Vaikea sanoa. Se kokemus mikä mulla on kertoo kyllä, että putket tahtovat valitettavasti tihentyä ja pidentyä. Mutta voi olla, että osaa varoa ja pystyy varomaan juomisen alkamista ja sitä kautta pystyisi kontrolloimaan, ettei juomaputkia tulisi kovin tiheään.
3 tykkäystä
Onko tiedossa ongelmaa? Se ongelma on olemassa nyt jo koska kirjoitit siitä tänne.
2 tykkäystä