Olen juonut viiniä joka ilta kaksivuotta. Aina melkein makkurit, viiniä on mennyt ainakin 400 litraa. Olen aloittanut “raitistumisen”, eli niin että olen ottanut viikon verran jokatoinen päivä. Tämä siksi että pelkään viinakramppeja, nyt aloitan niin että joka kolmas päivä. Tarkoitus olisi päästä siihen että ottaisin vain perjantaisin tai lauantaisin. Olen viiskymppinen enkä haluaisi vielä kuolla, jäin eläkkeelle 10 vuotta sitten vakavan auto-onnettomuudenvuoksi, siitä se alamäki silloin alkoi. En halua kerskua asiallani vaan toivoisin mahdollista vastausta asiaani. Sen verran vielä että minulla tai vaimollani ja minulla on kulissi, eikä kukaan ole huomannut ongelmaani. Pelko on perseessä että menetän vaimoni lapset (ovat jo aikuisia), heiltä ei varmaan sympatiaa löytyisi jos ero tulisi. Yhtä saunaolutta en pysty ottamaan koska siitä se juominen taas lähtee, monet ovat kiusanneetkin että voithan sinä yhden kaljan ottaa. Olen melkein aina valehdellut että on lääkekuuri tai vastaavaa. T. Jartsu.
Tervetuloa palstalle jartsu65!
Pitkä putki sinulla vaikuttaa olevan takana ja täten suosittelisinkin lääkäriin tai paikalliselle A-klinikalle menoa. Sieltä saisit katkolääkityksen (jolla ehkäistään ne krampit ja saat akuutisti nukuttua) sekä neuvoja/ohjeita miten hoitaa tilannettasi.
Olet aika legendaarisessa tilanteessa… (kun etanolin haitat alkavat ylittämään oletetut hyödyt). Haluat dokata kunnolla vain 2päivää viikossa, nyt teet sitä useammin, etkä halua ilmeisesti missään nimessä lopettaa aivan kokonaan? Kerrot myös, että yhden juominen ei onnistu vaan juominen “lähtee lapasesta”. Haluat myös säilyttää ilmeisesti ihmissuhteesi… Tässä on paradoksi, et voi dokata ilman merkittäviä haittavaikutuksia. On valinnan paikka…