onko tämä unikon taimen?

moi, osaisko joku unikonviljelijäekspertti sanoa on tässä kuvassa unikon taimen? pahoittelen retardia kysymystä jo näin etukäteen.
tos on linkki kuvaan: imgur.com/DQhtlfZ

Parahin pippeli,

Ensimmäisenä tervetuloa forumille ja onnittelut kunnioitettavan pitkästä päihteettömyydestä. :astonished:

Löysitkö tuollaisen kasvin ihan omalta pihaltasi? :open_mouth:

Minä en yhtään tunne näitä huumejuttuja, mutta ihan jo googlen kuvahaulla selviää, ettei tuo ihan taimenelta näytä. :confused:

Oikea taimen näyttää tuollaiselta:

(Kuvan mies ei liity aiheeseen.)

^ :laughing: :laughing:

Mun teki mieli vastata jotakin saman tyylistä, kun näin tämän otsikon, mutta sä ehditkin ensin. Jos kuvan mies onkin herra Unikko, niin silloinhan tuossa Korkkiksen kuvassa on Unikon taimen :confused: .

ei ku oikeesti kaverit nyt hei

Pippeli kevyesti parhaita nimimerkkejä saunassa. Nousee henkilökohtaiseen top3:seeni, Lasol-Arskan ja ördääjä77:n rinnalle. Toivon näkeväni hra/rva pippeliltä jatkossakin vastaavan kaltaista asiakirjoittelua.

Joskus täytyy avata ketju parhaille nimimerkeille, sillä niitähän on. Esim
Juoppobodari on helvetin kova. Täällä saunassa toki hieman kuivempia nimiä väellä. Itse täytyy varmaan hankkia vanhojen hyvien aikojen kunniaksi bannit. Joku räväkämpi nicki pitäisi saada.

^ Avaa ihmeessä. Minä en ole vieläkään toipunut itse ketjun aiheuttamasta naurukohtauksesta. Menee ehdottomasti minun top 3:een Sepon henoiini - ja Narkomaani käy huorissa -ketjujen kera.

Tosta kuvasta nyt on mahdoton sanoa onko kyseessä Unikko. Sitä paitsi toimimattomia unikon lajikkeita on ihan vitusti.
Kalamiehenä voin sanoa että tuo ei ole taimen… Näyttää enemmänki Partahauelta.
Unikon siemenet kannattaa tilata ja kylvää syksyllä paikkaan jossa haluat niiden seuraavana vuonna kasvavan.
Kasvattaminen onnistuu myös keväisin kuhan kylvää siemenet ennen kuin lumet sulaa ja routaiseen maahan. Unikkon siemen tarvitsee talvehtimisen.

täs on teille pilkunnussijoille toinen tarkempi kuva toisesta taimesta, jonka pari viikkoa sitten maahan heitin (huom lehtien karvaisuus:
imgur.com/uNaOTkt

ja tässä alla linkki kuvaan googlesta löytämääni unikontaimiin:
4.bp.blogspot.com/-QLGnXptf4tQ/V … G_2391.JPG

Onko siis nyt kyseessä unikko vai ei??? vastauskia kiitos!!!

etäisesti muistuttaa idän unikkoa mutta kuvan perusteeltalla sanoisin et on ohdake :laughing: ja se unikko mitä etsiskelet ei nyt kovin karvainen ole verrattuna monivuotisiin sukulaisiinsa. ja jos etsiskelet tosiaan ihan koristeeksi kannattaa kysästä puutarhafoorumeilta.

Käyn vielä tuolla toisella viljelmällä spottaamassa jos olisi uusia taimia ja otan nyt kuvat tolla 4k bluray järkkärillä niin saatte analyysit sit siitä.

Voi se olla unikko, mutta onko se (Papaver somniferum) on eri asia. Papaver somniferum on lajike joka on oopiumiunikko. Muut unikot on vain ja pelkästään koriste tarkoituksiin. Turhaan niitä kuvia räpsit ei niistä pysty sanomaan mikä lajike on kyseessä. Jos itse kasvattaisin koriste tarkoituksessa niin tilaisin joka tapauksessa Papaver somniferum lajikkeen, koska koristeena se on laillista kasvattaa ja on vielä yllättävän kaunis Unikko.

fi.wikipedia.org/wiki/Oopiumiunikko

Nyyt, nyt, nyt, nyt, nyt!

Tuon ensimmäisen kuvan vasen/ylempi taimi näyttää vahvasti oopiumunikolta, vaikka on surkeassa kunnossa.

Syksyllä kylvettäessä kannattaa peittää ennen pakkasia, muuten ei selviä, kuin tuurilla, ellei jokin tietty oopiumunikon lajike ole kestävämpi. Eivätkä ne ainakaan kaikki, veikkaan etteivät suurin osa tarvitse välttämättä kylmäkautta ollenkaan. Peitteen poisottamisella ei muuten ole kiire, koska oopiumunikko kasvaa aivan pienenä melkein valotta, kun taas nopeammat rikkaruohot eivät.

Heippa puutarhurit,

suosittelemme siirtymään tämän keskustelun kanssa puutarhapalstalle :slight_smile:
Ketju lukitaan.

terv. Toimitus