OnKo sILokKeJa LöYTyny?

Ollaan joitain kymmeniä pienehköjä silokkeja löydetty Pirkanmaan alueelta. Ollaan vaan oltu niin ahneita et ollaan saman tien aina syöty (ollaan siis joku kolme-neljä kertaa oltu sienessä) eikä olla maltettu säästää kaikkia yhdeks kerraks… ois voinu toimiikin kunnolla ku kerralla ois kaikki kerätyt syöny. No mutta jos oottelis nyt loppukuullekin ja menis tsekkaamaan uudestaan mitenkä kasvaa, ja jos spottais jonkun uuden paikanki sitä ennen viel :wink:

Täält Lahdest päin tiedän mestan mistä on haettu jo vähintää 600 laatu suomisillokkia.
Nyt just palailen matkoilta

löytynyt on noin 150(lahti-hollola)

Nyt on jo niin kosteaa, että löytyy metsästäkin.
Kanttarelli reissulla löysin neljästä eri kohdasta yhteensä noin 100 kappaletta.
Eli kun keräät kanttarelleja poimi samalla silokit hirvenpaskan seasta.
Tällä hetkellä joka toinen paskakasa tuotti silokkeja.
Kanttarelleja tuli 4 tunnissa 20litraa :wink:

Mupellettuani taas silokkeja, jotka muuten poimin jo neljättä tai viidettä kertaa viimeisen parin viikon sisällä, tulin siihen tulokseen, että nämähän ovat helvetin hieno juttu oikein käytettynä. Mennäänpä siis metsään taas seuraavat pari viikkoa vielä. :stuck_out_tongue:

Juuh, totta. Tuolta spotista mistä mennään keräilemään ni siellä käy ihan kaikki alueen narkit. On noita muutama muukin paikka tiedossa, mutta sato on aina hieman nihkeämmän puoleista vs. tuon edellämainitun muutamasataneliöisen spotin satasadot. Sen verran iso mesta että kyllä riittää vaikka koko naapurustolle :laughing:

Kerään myös silokkeja sen takia, että saan niistä ququa vaihdossa, kuten juuri nyt olen lähtemässä niitä vaihtamaan. Joku sanoi, että kerätä koko spotti tyhjäksi kerralla, kun mainitsin sen 1000kpl ei todellakaan alue on todella iso ja veikkaisin, että olen kerännyt luokkaa 1-5% koko mestan silokeista ja lisäähän niitä tulee kokoajan

On löytyny joo, pitäähän sitä jokasyksyinen shaamaanisessio ottaa…

Kävin juuri spotilla, mutta liian savuisena en niitä juuri jaksanut/löytänyt paljoa. Pieni varoituksen sana, koska niitä soluntuhoaja sieniä (suippumyrkkyseitikki) oli ruvennut kasvamaan myös siinä missä olen keräillyt aiemmin silokkeja joku 4-5m metsän reunasta. Katsoin aluksi, että nyt löyty paljon ja ompas ne isoja, mutta poimiessa sienen varsi oli tavattoman paksu ja “laho”. Kuulin myös tässä, että eräs kaverinkaveri nuori hippityttönen oli meinannut kuolla syötyään vääriä sieniä :imp: asenne on varmaan ollut et kyll nää luonnon jutut on jees ja peace

lopuksi kuva taikatateista :smiley: [Poistettu sääntöjenvastainen kuva -Päihdelinkin moderaattori]

jep jep… Pohjois-Pohjanmaalla ja oon tälle syksylle kahdet sieni matkat saanu, elokuun lopulla söin joku 100kpl ja kyllä pärisi niin että huh :slight_smile: nyt syyskuun aikana söin about 30 niin toimi huomattavasti paremmin, kyllä niihin tulee tehoja näin syksyn mittaan :slight_smile: nyt taas pakasteessa parikymmentä ja tänään kerään lisää:) hamstrata talveksi

On!Ihan helvetisti!