Eli topicissa jo varsinainen kysymys. Minulle on kerrottu että olantsapiini olisi etäisesti bentsojohdannainen. Onko näin ja olisiko linkkiä varmaan faktaan?
Voi se ehkä olla, mut en ole huomannut et jengi popsisi Zyprexaa bentsorefloihin. Paras pysyä kaukana koko ryynistä, uuden polven neurolepteistä kaikkein vahvin. Uuden ajan larkku tai Levozin.
^^ On se eräänlainen bentsodiatsepiinijohdannainen, eikä edes mitenkään hirveän etäisesti, mutta jos nyt haet tässä sitä, että pääsisit olantsapiinilla näppärästi eroon siitä iänikuisesta benzoväännöstäsi, niin enpä usko, että tulee onnistumaan. Käytännössä olantsapiini ei vaikuta siten, kuin benzot, eikä auta olennaisesti niiden vieroitusoireisiin. Suotta vain lihotat ja passivoit itsesi kyseisellä leptillä ja hankit ikävät ja mahdollisesti vaarallisetkin sivuoireet. Eri asia tietty sitten, jos oikeasti tarvitset tuota troppia johonkin psykoottiseen vaivaan.
Olantsapiini on hullunpilleri.
olantsapiini on antipsykoottinen lääke, siis neurolepti. sitä käytetään skitsofrenian, skitsoaffektiivisen, skitsotypaalisen ja suomessa myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa. joskus sitä määrätään myös unilääkkeeksi ja vanhuksille jonkinlaiseksi rauhoittavaksi lääkkeeksi. yksi vaarallisimpia suomessa paljon käytettyjä neuroleptejä. klotsapiini (leponex) on myös näistä vaarallisimpia.
Tosiaan eräänlainen , toimintatapa on samanlainen
Ei vain aiheuta riippuvuutta eikä tuo NS euforisoivaa oloa tai mitään muutakaan.
Mutta lääke rauhoittaa. Itsellä määrätty 10mg iltaan. Toisinaan tulee otettua itseä lääke ei väsytä toiset tippuu tuosta annoksesta.
neuroleptit, siis antipsykoottiset lääkkeet vaikuttavat lähinnä dopamiiniin. bentsodiatsepiinit ovat lähinnä keskushermoston (cns) depressantteja, vaikuttavat myös gabaan.
Tienobentsodiatsepiini on olanzapiini.
Ja kyllä se rentouttaa ainakin itseä suuremmilla annoksilla esim 20mg illalla kerralla. En syö säännöllisesti vaan Max 3 iltaa peräkkäin sit pidempi paussi.
Siitä ovela lääke että itse näen ihan hurjia unia näillä ja onnistun vielä jatkamaan jos satun heräämään.
Mun pitäisi syödä joka ilta näitä mutta en syö koska teho lakkaa muutaman illan jälkeen tätä olen lääkärillekkin sanonut että syön Max 3-4 vrk iltaisin ja sit Taukoa.
Enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia lääkkeellä edes sitä ruokahalun kasvua. Toki voi johtua siitä että en syö päivittäin lääkettä. Itsellä määrätty 10mg ja lukee että 1-3kpl Max vrk. Ja itse otan vain iltaisin yötä vasten ja aina kaksi 10mg.
On sitä hurjempiakin lääkkeitä kuten vaikka levoziini. Ihan hullu lääke jos otat 100mg ja nukahdat vaikka 3h ja heräät niin sulla on tosi pökkelö olo heittää päässä , kävely vaikeaa motoriikka ei toimi kunnolla, ja suu kuiva kuin peduiinin sandaalit. Itse en enää halua seinille kävellä siksi annoin suosiolla levoziinit pois omista lääkkeistä.
En ylipäätään suosittele mitään ns “hullun” lääkkeitä ellei sitten ole ihan pakko sairauden vuoksi niitä syödä. Mutta satunnainen käyttö unta varten on hyvä esim olazapiini ei tee pökkelöä oloa. Näin siis itsellä.
Ja minä aina matkustan milloin minnekin kun alan olla unen ja hereillä olon rajamailla se jos mikä on siistiä. Vasta olen oppinut tuon “trippaamisen” unen ja valveilla olon rajan avulla.
Olanzapiini yhdessä bentso diatsepiinin vaikuttaa niin että se boostaa sekä bentsoja että sitä itse olanzapiinia. Löysin netistä ihan juttuakin. Itse kokeilin tätä niin että olin nauttinut olanzapiinin noin 19.00 aikoja ja otin siihen kyytipojaksi bentsoja myöemhemmin.
Rauhallinen ja rentoutunut olo on.
On muitakin lääkkeitä mitkä boostaa esim triptyl.