Onko koronaepidemia vaikuttanut läheisesi rahapelaamiseen?

Onko koronaepidemia on vaikuttanut läheisesi rahapelaamiseen? Vastaa anonyymiin kyselyyn aiheesta ja kerro omat kokemuksesi. Tuloksia käytetään rahapelihaittatyön kehittämisessä ja tutkimuksessa.

Kyselyn toteuttaa yhteistyössä Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry, Helsingin yliopisto CEACG, A-klinikkasäätiö ja Sosped-säätiö.
Kyselyyn voi vastata 16.2.-21.3.2021.

Kyselyyn pääset tästä linkistä.

Joo,

Totuus on, että pandemian alkamisen jälkeen olen huomannut online-uhkapelaamiseni lisääntyvän.

Olen käyttänyt viime kuukausina paljon rahaa uhkapeleihin. Viimeiset 4 kuukautta käytät saman verran kuin käytit koko vuoden 2019.

Moi Tuomas!

Ikävä kuulla, että pandemia on vaikuttanut peliongelmaasi noin.
Oletko hakenut ongelmaasi apua tai kokeillut esimerkiksi erilaisia pelinesto-ohjelmia kuten gamban?
Vertaistukea saat esimerkiksi täältä Valtin kautta tai pelirajattomalta löytyy esimerkiksi vertaisryhmiä ja tukipuhelu-mahdollisuus.

Eivät nuo pelinesto-sovellukset toki pelaamista estä lopullisesti, mutta ovat esteitä ja hidastavat pelaamaan pääsemistä.

Apua voit myös hakea työterveydestä, terveyskeskuksesta tai a-klinikalta, jos olet valmis lopettamaan pelaamisen ja ottamaan apua vastaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

-Eveliina

Minä olen lopettanut kaikki pelikoneet laitin vuoden pelikiellon niihin mutta sitte alkasin ostelen arpoja onneks lopetin neki mutta nyt pelannu kioskilla konetta mistä saa ei rahaa mutta osto kolikoita kioskiin

Moi Tikku!

Hienoa, että olet saanut pelikoneiden pelaamisen lopetettua etkä enää osta arpojakaan. Voisiko seuraava askel olla kioskin pelikoneen pelaamisen lopettaminen? Jos pelaaminen on ongelmallista, parasta on laittaa kaikki kytkökset peleihin poikki. Toki se on paljon helpommin sanottu kuin tehty, mutta olet jo päässyt eroon muista pelaamisen muodoista, joten varmasti pääset tuostakin.

-Eveliina