Onko Böff palautettu jo maahan takaisin?

Olen ollut jo pitkään huolestunut Böffin kohtalosta. Ufothan sieppasivat hänet taannoin. Olisi jännittävää kuultavaa raportti ufoilusta.

Hyvää vappua rakkaat alkoholistit!

Nyt olen hieman huolestunut. Tulin alkuviikosta Kööpenhaminasta ja söin böf! Siinäkö se nyt sitten oli? En usko. Todennäköisemmin kyseessä oli Jyllannin raikkaissa tuulissa aikansa vaellellut ihan oikea böf.

Tuolla jossain- taisi olla smokkiherra- kiteytettiin konkreettisesti alkoholista "luopumisen "tuskaa. Lyö uudelleen ja uudelleen vasaralla sormeensa ja "uskoo, että tällä kertaa ei satukkaan. Aivan varmasti sattuu. Pitää pysyä loitolla vasaroista. Ei satu sormiin. So simple, so nice;)

HYvää raitista vappuyötä Me Lopettajille. Aamulla saamme avata orvokkisilmämme raittiiseen huomeneen; Me Lopettajat, mehän emme ole heiluneet vasaran kanssa;) Ei siis satu sormiin. Bingo!

No, minkäs sille mahtaa jos sä meni syömään Böffin. - Et sitten ollut siellä Tanskassa tulppaaneissa turvallaan? Raittiina orvokkisimmuilla tässä pälyillään tänäänkin. (Möksänaapuri tosta läheltä, 82 v., on jälleen moottorisahansa kanssa heilumassa tossa lähimaastossa).

jäi kiinni ratista ja virkamiehen vastustamisesta. ja on varmaan kiven sisässäkin vastustellut niin paljon, että on lusimas liskoilla (eristys-sellissä). mutta kun tulee haastattelut avo-vankilaan, niin böffillä on varmasti niin paljon karismaa, että siirto tulee. sekin jo todistaa, että hänellä on karismaa, että helisee haikailee hänen perään. ja sinne onkin helppo smuglata kännykkä, josta voi kirjottaa plinkkiin.

böff oli hieno suomenruotsalainen mies. hänen vastaanotollaan käynti maksoi min.500€, hänellä oli uskomattoman, kuvankaunis aasialainen vaimo, joka hinkui hänen luokseen vaikka olikin potkittu ulos. ja vaikka humalassa tulikin vaikka minkälaista tekstiä, hän oli kuitenkin huippuammattilainen.

Kiitos teille kaikille plinkkiläisille ja erityisesti heliseelle, tapsa57 ja playboy. Te olette kaikki, siis kaikki plinkkiläiset mukavia lähimmäisiä.

Ei minua imuroitu foorumilta avaruuteen, vaan ylläpito imuroi minut jäähypenkille kahdeksi viikoksi sääntöjen vastaisesta toiminnastani. Jäähy oli aivan oikeutettu ja pahoittelen, etten osannut kunnioittaa foorumin sääntöjä.

Minulla on tällä hetkellä oikeastaan oikein hyvä ja tasapainoinen elämä viinapirun kanssa. Ylläpito teki minulle sikäli samalla palveluksen, etten miettinyt näitä alko asioita sen enempää ja ihan vauhdissa tuli kaksi viikkoa lisää, jolloin ajatukset olivat ihan muualla. Alussa luin kylläkin sivuston: http://stopdrinkingalcohol.com/become-sober-acting-sober/ jokaisen sanan ja uskon siihen enemmän kuin koskaan.

AA:ssa piti käydä ja ekana kertana tunsin olevani vielä liian darrassa mennäkseni sinne, joten tyydyin kävelemään kokoontumispaikan ohi. Sillä kertaa ei sinne mennyt kuin kolme, mutta seuraavalla kerralla oli tulijoita jo toistakymmentä. Seurasin heitä ja minuun teki vaikutuksen heidän vilpittömästä ilosta tavata toisensa. Siellä vaikuttaa olevan erinomainen henki ja ihan ilman alko-ongelmaakin paikka, jossa viihtyisi. En kuitenkaan ole ainakaan vielä liittynyt mukaan.

Mitä sitten olen puuhastellut? Olen muuttanut töistä tulon tapoja ja en enää esimmäiseksi ihmettele missä viinini on. Illalla viimeiseksi jo yöpuku päällä kaadan itselleni 2,5 dl punkkua lasiin ja siemailen sitä hitaasti samalla uutisia läppäriltäni lukien. Näin on mennyt jo kuukausi ja toisinaan saatan kaataa itselleni vielä tilkallisen lisää. Olen opetellut ja pakottanut itseni uusille urille ainakin toistaiseksi ja kaikki näyttää paremmalta, sekä olen myös laihtunut muutamia kiloja. Ymmärrätte varmaan jo nyt, etten aio luopua kokonaan vinkustani, vaan pitää kulutuksen kohtuullisena. Uskon myös vakaasti punkun terveyttä edistävään voimaan ja uskomustani tukee se, että olen ainoa elossa oleva meistä viidestä ja ainoastaan minä olen punkkua kitannut. Kaikki muut ovat kuolleet jo melko nuorena erilaisiin syöpiin, nuorin kuoli jo 45 vuotiaana ja veljeni kuoli eturauhassyöpään alle kuusikymppisenä. Eturauhassyöpä yleensä riivaa kaikkia veljeksiä, mutta minun arvot olivat viimeksikin samat kuin teinipojilla.

Täysraittiudessa eläminen on tietenkin hyvä asia, eihän ihminen mihinkään alkoholia oikeasti tarvitse. Ainoa pieni haitta on tietenkin aamulla raittiin herätessä kokee tähtihetken ja tietää, ettei mitään parempaa päivässä ole enää odotettavissa. Minäkin herään täysraittiina, mutta tiedän voivani illalla istua rauhassa lasilliseni kanssa uutisia tutkien ja rentoutuen.

Tarkoitukseni ei ole siirtyä toiseen ryhmään, vaan käyttäytyä ja toimia kuten ne, joilla ei ole ongelmia. On ihmeellistä miten joku oma-aloitteisesti ottaa kanssani juomisen puheeksi ja ajattelen hänellä olevan ongelma koska puhuu siitä.

Tuli vähän pitkä juttu ja oikein hyvää helatorstain aattoa teille kaikille.

Heliseelle erikseen:
En vieläkään ole varma, oletko kukko vai kana. Tiedän vain sen, että olet hauskakukko/kana!

Playboylle vielä erikseen:
-Minkä minä sillä voin, että olen attraktiivinen-

Böff on hieno suomenruotsalainen jne. Kaikki muu on totta!

-Minkä minä sille voin, että olen attraktiivinen-

Hienoa, Böff on palannut!

Mikäs siinä jos uskoo pystyvänsä lutkuttamaan viinin kuraa kohtuullisesti. Onhan se kuulemma terveellistäkin, pullo päivässä ei ole liikaa. - Mä en sitä juomaa ole oikein ymmärtänyt vaikka olen joskus nauttinut kuulemma oikein hyvääkin viiniä. Siitäkin sai migreenin ja oksennusta tuli aivan riittämiin. Kreikassa olen kerran saanut erinomaista valkoviiniä kalan kanssa. - Ei vainen janoonsahan juo aivan mitä vaan. Mä olen kerran pohjoisen kimppamöksällä juonut jotain kamalaa viinaa puolikkaan jäljellä olleen pullon kun muuta ei siihen hätään ollut (se putelin loppu ei ollut kenellekkään, paatuneimmallekkaan ryystäjälle maistunut). - Ei maistunut ollenkaan pahalle siihen suuttumuksen tilaan hyvä myrkky.

Ilmeisesti Böff ei olekaan niin janoisa tyyppi. Aika sen näyttää!

Hyvin jännä tuo Böffin linkki. Olen nyt toen teolla etsinyt keinoja lopettaa juomistani. Antabus ei toiminut, AA-ryhmiä en ole uskaltanut kokeilla (vaikka yleensä niistä puhutaan hyvää).

Olen koettanut pohtia syitä juomiseeni. Ehkä mun pitäiski pohtia juomista vähemmän ja tosiaan leikkiä, että olen ollut jo kauankin juomatta lainkaan :laughing:

Siinä täytyy vaan pysyä tarkkana, että huomaa heti, kun illalla salakavalasti olut-tuopin himo alkaa levitä mieleen. Ja sitten pitäis keksiä jotain muuta mietittävää! :unamused:

Tervetuloa takaisin, Böff. Älä kuitenkaan tarkastamatta usko kaikkea. Esimerkiksi sitä, että pullo viiniä päivässä ei olisi liikaa. ON liikaa. Ainakin niiden riskirajamäärittelyjen mukaan joita juuri pläräsin ja joista olen aikanani kuullut ihan oikeilta ammattilaisiltakin. Jos vielä osaan laskea oikein, niin 0,3 litraa viiniä sisältää 24g alkoholia. Tätä pidetään päivittäisenä terveyden kannalta kriittisenä riskirajana. Naisilla puolet pienempi, sorry leidit.
Googlatkaa ja korjatkaa jos olen väärässä. Nollalinja on helpoin kun ei tarvitse laskea eikä räknätä mitään!

Sama täällä! Lue kaikki mitä sivustolla on luettavissa! Itse olin kolme kuukautta täysin raitis muutamia vuosia sitten sivuston ansiosta.

Toivotan sinulle onnea, menestyt varmasti!

Kiitos vastineestasi andante!
Arvostan sinua ja antamaasi vertaistukea meille, mutta!

Nuo riskirajat ovat pelkästään älykkäitä arvauksia. Mitään tieteellistä näyttöä ei ole olemassa. U.K. aikoinaan asetti toimikunnan miettimään sopivia rajoja ja koska heillä ei ollut mitään tieteellistä näyttöä he päätyivät älykkääseen arvaukseen riskirajoista. Myöhemmin he halusivat korottaa riskirajaa, mutta toimeksiantaja ei siihen suostunut. Tämän on paljastanut ryhmän sihteeri ja kaikki on löydettävissä netistä.

Jatkan vielä! On harkittava, kumpi on todennäköisempää, kuolenko syöpään vai sepelvaltimotautiin.
Jos sepelvaltimotautiin, kuten todennäköisesti minä, pullo punkkua ei ole liikaa. Mikäli johonkin muuhun, se on ehdottomasti liikaa.

Kuningas Richard, joka löytyi parkkipaikan alta haudattuna, joi kolme litraa viiniä päivässä. http://godtdrikke.net/richard-iii-drakk-3-liter-vin-om-dagen/ , mutta Henrik VIII joi niin paljon, että piti ryöstää luostarit ja siksi kuningas Richard päätyi parkkialueen alle haudattavaksi.

Ihmettelen mikä motivaatio on tyypillä, joka harkitusti juo, on kirjoitella lopettajien palstalle ja mitä annettavaa hänellä on.

Rakas Dave, olet hyvä tyyppi!
Harkitusti juomalla on kuin ihan kuka vain normaali juoja.
Kirjoitan tälle palstalle koska joidenkin mielestä katosin avaruuteen ja vastaan heille, etten sitä tehnyt.

Mikäli sinulla on vielä jotain mitä ihmettelet, niin älä epäröi kysyä siitä-

Ystävällisin terveisin.

Böff

-Minkä minä sille voin, että olen naisten mielestä attraktiivinen-

shyguy kirjoitti

On se pelottava ajatus, että alkoholista pitäisi luopua. Ja kertoa ihmisille ääneen, että ei kykene hallitsemaan alkoholinkäyttöään… Sinä kuitenkin voit itse päättää, haluatko lopettaa. Yksi tapa on käyttää apuna aa-laisten hyväksi havaitsemia keinoja.
Valinta on vapaa, vastuu on kuitenkin henkilökohtaisesti sinun, siis korostetusti: vain ja ainoastaan sinun.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

“Ymmärrätte varmaan jo nyt, etten aio luopua kokonaan vinkustani, vaan pitää kulutuksen kohtuullisena.”

Se terveyteen (en tunne kuinka testivakioita on käytetty, kuinka koe- ja kontrolliryhmät on valittu tai kuinka montaa muuta muuttujaa kuin alkoholinkäyttö on tarkasteltu) myönteisesti vaikuttava punaviinin määrä on jokseenkin Jeesuksen määrä eli 1-2 ravintola-annosta per päivä eli kahdeksi päiväksi pitäisi piisata Alkosta ostettu 2 dl viinitölkki. Viinissä kyse on statuksesta, muodista, tavasta. Ruuanlaittoon lähtee alkotonta reilulla kolmella egellä marketista - tuskin niitä kukaan maun takia ostaa.

Alkoholin kulutuksen pitäminen kohtuullisena on mahdollista. On monta julkkista, jostain kirjasta luin joka 15. alkoholistin pystyneen palaamaan kohtuukäyttäjäksi, mutta kaikki on aina kiinni aikajänteestä. Uudelleen alkoholisoituminen on sitten paljon nopeampaa. Vappuna maistoin olutta; oli Regent Prezident 6% - selvästi täyteteläisempää ja vahvemmin humaloitua kuin markettioluet. Olut vaan on pahan ja kitkerän makuista - Budweiserilla ehkä kännin ottaminen onnistuisi helpoiten sen miedon maun vuoksi (Budin mainostama “drinkability” merkkaa sitä, että pääkilpailijat Pabst, Miller ja Coors ovat selvästi voimaakkaamman makuisia; Budin valmistaminen on halpaa, mutta reseptin ja valmistusprosessin hiominen on kyllä aikanaan ollut kallista). Yhtä prosessiteollisuuden “kukkasta” eli Karjala III join joku viikko sitten tölkillisen - oli marketissa 82 centtiä ./… pantti = 67 centtiä. Hiivan maku löi läpi, VTT on yhdessä panimoteollisuuden kanssa kehittänyt pikahiivakäymisen ja tuossa Karjalassa maku on vielä enemmän kuraa kuin edellisessä halvimmassa markettioluessa eli Koff III:ssa; Karjala III on alkoholistille oikein sopiva olut - sitä miettii kahteen kertaan kannattaako ostaa.

Taas jäit kiini valehesta! Aikaisemmin kirjoitit olleesi sivuston ansiosta vuoden raittiina. Häh häh häh häääääääääää

Ei mulle ole ongelma kertoa, että alkoholi on mulle ongelma ja, että pyrin eroon siitä. Kaikki läheiset ja tuttavat tietää kyllä, että alkoholi on mulle ongelma (osa niistä on tiennyt sen varmaan mua ennen, kun on katsellut mun käyttöä ja käytöstä) ja tietää kans, että yritän lopettaa.

Homma liittyy ennemminkin mun (etenkin uusien ja jännien) sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Toisaalta se taitaa olla toinen erittäin hyvä syy käydä siellä kerhossa… En nykyään välttele tilanteita tai ihmisiä läheskään niin paljon kuin ennen, mutta tunnistan ja tunnustan, että teen sitä edelleen.

Siitäkin pitäisi pyrkiä eroon, koska pelko on aiheeton ja järjetön. Välttelystä on vaan tullut jossain vaiheessa lähes automaattista. En tee sitä läheskään niin usein kuin ennen ja olen tsempannut itseäni menemään aika moneen uuteen juttuun viime aikoina. Ja pyrkinyt tiedostamaan, että milloin päätän tehdä tai olla tekemättä jotain sen takia, että jännitän ja luovun suoraan ajatuksesta sen takia. Tästäkään pelosta ei taida parantua muuten kuin tarttumalla härkää sarvista.

Katselin, että lähelläni kokoontuu maanantaisin AA. Kannattaahan siellä ainakin kerran käydä, kahdestakin syystä.

Mutta rakas helisee!

Olethan itse ollut yrittäjänä, mikäli muistan oikein. Kyllähän sinä tiedät, ettei myyntipuhe ole mitään matemaattista faktaa. Myyntipuheella luodaan mielikuva kuulijalle tai lukijalle jostakin paremmasta ja mieluiten maustetaan sitä kertomuksilla, jotka saattaisivat olla melkein totta.

Huomenta shyguy!
Maanantai onkin aika pian, ja oikeassa olet, että kannattaa käydä ainakin kerran. Minua eka kerta jännitti niin paljon, että en kyennyt kuulemaan oikeastaan mitään, enkä muista juuri muuta kuin hyvän hengen ja vastaanoton. Siksi menin toisenkin kerran, kolmannen jne…
Toipumiseni alkoi, kun sain pyytääkseni apua sanotuksi ääneen ensimmäisen kerran, että olen alkoholisti.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme.