ongelmia(ko)

Omat kokemukset alkoholin kanssa ei melkein koskaan pääty hyvin. Aina pitää vetää perseet jolloin itse en tajua maailman menosta mitään. Tätä on jatkunut jo muutaman vuoden viikonloppuina ja vällillä viikollakin.
Oma elämä on vähän ollut sekaisen tässä, kaikki jää melkein tekemättä kun alkoholi vetää puoleensa. satutan yleensä itseäni humalassakoska tunnen turhautuneisuutta ja ahdistusta joskus tuntuu hyvältä lyödä esimerkiksi käsi seinään. Unettomuus painoi tuossa jokunen aika sitten vielä mutta se on sellaista että sitä tulee ja menee vähän väliä. Joskus tulee hienoja älyn väläytyksiä kun lähdetään tarpomaan yli 10 km matkaa baarista kotia joka ei kyllä ole ihan fiksua mut sillä hetkellä se on hyvä idea. Muutaman kerran olen joutunut poliisin kanssa tekemisiin mutta omalla paikkakunnalla niitä on helppo naruttaa koti matkan määrässä.
minun juominen huolestuttaa monia kavereitani ja toista vanhemmistani, toinen ei ota asiaa millään lailla mieleensä koska hän on ihan samanlainen kiskomaan olutta kun minä itse.
Olen monesti meinannut puhua omista asiostani mutta en oikein osaa pukea niitä sanoiksi, tässä viimisen vuoden aikana olen saanut joitakin asioita kerrottua mutta ei se kauheasti helpota koska omat asiat on pitänyt sisällä jo monen vuoden takaa. Kun minulta kysytään että miten menee nii normaali vastaus on hyvin tai tässähän tämä. Yhteen aikaan mietin että jos en olisi täällä nii mitähän muut ajattelisivat ja vaikuttaisiko poissa oloni johonkin, tämä onkin näitä pienen pään yksin ajatteluja.

jos olet itse huolissasi, niin luultavasti olet oikeassa ongelmasi suhteen. itse mietin juuri tuolla “me lopettajat”-palstalla lähdenkö hoitoon vai en. huomasin, että jos pikkusenkin epäilee itseänsä tai alkoholin käyttöään, on syytä huolestua. itsellänikin viimeinen kuukausi ollut kohtuukäyttöä, mutta tiedän ettei se pysy käpälässä pidemmän päälle, joten lähden hoitoon silti nyt. eikä todellakaan tarvitse käydä aivan pohjalla hakeakseen apua!
minulla on myös ollut väkivaltaisuutta (siksihän tuota voi sinun tilanteessasi sanoa) itseäni ja muita kohtaan, se kertoo siitä ettei hallitse enää itseään kännissä! kaikki jää myös tekemättä, kun on aina kännissä tai krapulassa. alkoholi lamaannuttaa enemmän kuin luullaan. itselläni menee monta viikkoa, ennen kuin “normaali puhti” palaa takaisin.
mielestäni sinun kannattaisi hakea apua hyvissä ajoin ongelmaasi…