Oikein suuret onnittelut neljän kuukauden selvyydestä! Hieno saavutus ja erinomainen raittiuden alku sinulla…tästä on hyvä antaa mennä vaan samaan malliin!
Hyvä pikkulintu!
Oikein suuret onnittelut neljän kuukauden selvyydestä! Hieno saavutus ja erinomainen raittiuden alku sinulla…tästä on hyvä antaa mennä vaan samaan malliin!
Hyvä pikkulintu!
Hienoa Pieni-lintu, samaan malliin raittiina kohti joulua ja uutta vuotta
Onnittelut neljästä kuukudesta!
Noin se menee, kun hyvin menee.
Ongelma hiipuu ja näivettyy kun sitä ei ruoki.
Jonain päivänä se sitten on ohi, eikä tosiaan minkään vastoinkäymisen, ikävien ihmisten, turhautumisen, ahdistuksen, pelon, pettymyksen tai juhlan sekä ilon kohdalla mielessä ole alkoholi ja sen hankinta
Usko pois vaan, noin se menee kun annat mennä!
KIITOS IHANAT!!!
Päivän mietteitä: Oma alkoholi-taistelu on käytävä. Muuten se ei jätä rauhaan.
Lumikulkuri, olet uusi “kasvo” minulle! Mukava kun kävit tervehtimässä. Hyvää ja raitista joulua sinullekin.
Enempi olen ollut tuolla lukupuolella ja aika harvakseltaan tulee nykyään kirjoiteltua, mutta välillä aina herää jotakin kirjoittamaankin
Mukava juttu, Lumikulkuri! Sulla on muuten tosi hieno nimimerkki.
Välissä tuntuu, että omat jutut menee toiston puolelle. Tietenkin välissä jo väsyy koko alkoholi-aiheeseen.
Anna tulla vaan vaikka toistojen kautta Kyllä tällä palstalla toistetaan sitä yhden asian ympärillä olevaa vuodesta toiseen ja tilaa näyttää riittävän vielä vallan hyvin.
Ainakin täytyy kertoa, että miten menee, että raittiina on menty. Niitä juttuja on aina mukava lukea!
Hei Pieni-lintu.
Sinun ketjuasi on tosi kiva lukea.
Olen tässä hiljalleen pääsemässä samanlaiseen fiilikseen, mikä sinulla on.
Raittius ei ole mikään tila, jossa haikeana muistellaan mennyttä alkoholin sumentamaa menneisyyttä hampaat narskuen raitistellen. . Lamppu on syttynyt minunkin päässäni. Minun ei tarvitse enää juoda.
Alkoholilla olen paennut pettymyksiä ja saanut joskus hetkeksi vähän “paremman” olon. Jota kesti muutaman tunnin. Palkkioksi siitä helpotuksesta tuli negatiivisuus ja itseinho.
En usko, että tulen noita keinotekoisia hetkiä, pakoa todellisuudesta enää todellakaan kaipaamaan.
Raittiita päiviä kertyy päivä kerrallaan yhä enemän.
Odotan vuotta 2019. Uskon ja toivon sydämessäni, että voin vuoden kuluttua todeta eläneeni ensimmäisen vuoden lapsuuden jälkeen ilman pisaraakaan alkoholia. 14-vuotiaanahan tuo kaikki alkoi. Alle 20v, olin jo aika nesteessä, Kirjaimellisesti. Silloin pelastuin löydettyäni raittiin kumppanin, myöhemmin ammatin, joka auttoi minua parikymmentä vuotta elämään ihmisiksi. Kunnes päästin alkoholin jälleen kuvioihin. Oli kyllä isoja vastoinkäymisiä, mutta jälkeen päin ajatellen: Turha ja väärä keino oli niitä lievittää juomalla. Kaikki meni vain enemmän solmuun. Melkein kaiken menetin, paitsi henkeäni. Semmoinen kaveri tuo alkoholi on…
Jännä, kun sumun hälvetessä aivoista ymmärtää, että se oli ihan oma vika. Vuosikausia syytin kurjuudesta muita ihmisiä. Vaikka siellä peilissä se syyllinen katseli.
Tämä päihdelinnki on ollut minulle todella tärkeä apu matkallani. Samanlaisten ihmisten tarinoita lukiessani olen kasvanut henkisesti. Omaa kamppailua käydessäni sain myös parhaan joululahjan. Rakkaan ihmisen takaisin rinnalleni, hänkin hieman muuttuneena.
Uskon ensi vuonna muidenkin asioiden ja vähäisten ongelmieni korjaantuvan.
Elämä on oikeastaan aika kivaa Hiukan parempi ihminen uskon olevani, kuin vuosi sitten täällä aloitellessani. Yritän kasvaa edelleen. Valmiiksihan emme tule tässä elämässä koskaan.
Olet Pieni-lintu täällä minulle ja monille muille täällä hieno esimerkki.
Oikein Hyvää Joulua sinulle ja Onnellista Uutta Vuotta 2019.
Kiitos Kapteenikoukku! Tuli hyvä mieli sanoistasi. Toivon sinullekin oikein ihanaa joulua ja hienoa kun sinulla on rakas rinnalla sitä jakamassa.
Joulu on pelottavaa aikaa monille lapsille ja myös aikuisille, jotka joutuvat katsomaan sivusta, lemmikkieläimiä unohtamatta.
Pieni-lintu. Vahva lintu.
Voimia pieni-lintu. Ikävää sun kokemat asut vaikkakin niin tuttua monille . Pidä vain pääsi ja elä omaa päihteetöntä elämää. Mun joulu meni hyvin vaikka ihmeteltiin vähän kun en juonut kun limua. Uusivuosi meneekin töissä.
Kyllä se on hyvä olla terveesti itsekäs ja rakentaa oma ympäristö siten, ettei koko ajan vituta. Raskasta sekin, kun haluaisi asioiden olevan toisin, mutta ei sillä hetkellä voi sen enempää vaikuttaa.
Minä vietin aattoillan läheisteni seurassa, mutta muutoin ihan yksikseen olen ollut kotona, lueskellut pari kirjaa, katsonut pari dokkaria, ulkoillut ja ollut vaan. Uuden vuoden vietän ihan yksikseen rauhallisissa merkeissä, enkä tee suunnitelmia, kuin itseäni varten. Olen sen ansainnut ja minä saan tehdä juuri niin.
Sinulla on rutkasti kokemusta “juhlista”, voit jatkossa rakentaa uuden tapakulttuurin itseäsi varten Tsemppiä ja päättämisen voimaa.
Raittiutta nyt 7 viikkoa takana. Käyn AA saa koska muuten en jaksaisi pitää raittiutta yllä. Nyt kun aikaa kulunut niin huomaan olevani levoton ja kännit houkuttaa… tällöin on hyvä palauttaa mieleen miksi lopetin, ne fiilikset ja pahat olot, mokat jne jne… AA.ssa myös saan voimaa kuunnellessa muiden raitistuneiden kokemuksia… Ihmeen herkillä tässä myös ollut, itkettää usein ja välillä olo ihan euforinen.
Totta puhut 0132!