Oma kulta on päätoiminen piripäärikollinen

Ahaa… no se selventäisi tietysti asiaa! Kiitti malibu :stuck_out_tongue: En oo lukenut alotusviestiä aikapäiviin, kun en tahdo ees muistella niitä fiiliksiä, mitä silloin oli. Ei pystynyt toimimaan mitenkään päin. No selvennykseksi… Mä en ole käyttänyt piriä. Mutta olen jäänyt itkemään, kun mies lähti ennemmin ottamaan vauhtia kuin piti lupauksensa.

Juuri oikein tulkitsitte. Tosiaan käsitin, että omaankin nokkaan meni sitten harmistuksesi piriä :smiley:
En tosin hyväksy kannabistakaan. Hyvä, että selvensitte.

Hehe, joo, hyvä kun puhutaan samaa kieltä taas :laughing:

Päässä on taas myllerrys menossa. Onhan tuo ollut nyt selvänä kuukausia, mutta tänään laskettiin puhelimessa päiviä, ja fakta on, että takana on pian päiviä enemmän kuin edessä. Eikä tuon hienot “uusi selvä elämä” -strategiat tunnu millään tavalla realistisilta. Hänellä on kuulemma uskomaton selkäranka, ja nyt kaikki vaan on niin erilaista. :unamused: Tuntuu, että joku suhteellisuudentaju puuttuu (edelleen). Tiiän, että hänen on vaikea käsitellä tiettjä tunteita, ja reagoi silloin ihan samoin kuin minä, naurahtaa, heittää koko jutun vitsiksi, mutta mun on vaan jotenkin vaikea ymmärtää sitä naurua, tuntuu, että hän a) nauraakin minulle ja huolelleni b) ei ole käsitellyt jotenkin näitä nyt tarpeeksi (luulen, että tää on se juttu…).

Olin jotenkin iloinen, kun kuulin, että kakkua oli tullut, kun ajattelin, että voi hyödyntää sitä kautta saatavilla olevaa apua, mutta pikkuhiljaa oon ymmärtänyt, että kaikille päihdeneuvojille ja muille sanotaan se, mitä he haluavat kuulla.

Päässä järki raksuttaa mulla, tää on mun loogis-matemaattinen tai matemaattis-looginen pää nyt, joka laskee. Laskee vuosia takana, edessä, laskee laskee laskee. Voiko tällanen oikeesti onnistua. plääähhh… Kohta olis kai oikeus päästä lomillekin.

Joskus turhauttaa aivan saakelisti antaa ukon tehdä mitä haluaa. Tai siis ,oon päättänyt etten aio sanoa yhtäkään ehtoa itse ääneen. Kyllä se tietää mitä edellytän, mutten tahdo selväpäisyyttä mun vuoksi, vaan itsensä. Miten sen sit vois jättää, jos alkais siltä joskus tuntua, jos pelkäis että ukko lähtee vetämään :unamused: Rakashan tuo on, mutta miksei se tajua, et sen olis helpompi jättää koko alamaailma kuin jättää vain huumeet.

Hesarin juttu sai minut tänne lukemaan ja sitten tämä otsikko ja aihe oli juuri sellainen mitä minä olen hieman kamppaillut.

Minulla oli eron jälkeen varmaan vuosi ja kaksi tosi vaikeaa aikaa. Tunsin itseni välillä ihan paskiaiseksi joka jätti miehen huumeiden takia ja kaiken sen paskan takia. Minulle vain riitti. Se oli siinä.

Ei ollut.

Aika tosiaan kultaa muistot ja koen edelleen, että rakastan sitä miestä vielä. Päätin, että saan rakastaa, mutta elämäni on jatkuttava ilman häntä. Näimme viimeksi viime elokuussa ja hän oli tosi huonossa kunnossa. Sanoin hänelle, että jos et vaihda kaupunkia niin hän kuolee tänne. Emme ole sen jälkeen ollut tekemisessä. En vastannut hänen viestiinsä enää ja siihen se loppui. Muistin kuitenkin hänen synttärin ja toivotin hyvät joulut viime jouluna. Muulloin en ole enää tekemisessä hänen kanssa.

Hän on ollut eron jälkeen saanut uuden naisen- hänkin oli/on narkkari. Erosi ja on ollut vankilassa tms. Se on todella ikävä juttu ja ajattelinkin joskus, että jos en olisi jättänyt niin hän ei olisi mennyt siihen pisteeseen. En sitten kuitenkaan ottanut sitä itseeni, koska hän on kuitenkin aikuinen mies ja hän on omat valinnat tehnyt. Minulla ei ole osaa ja arpaa tässä pelissä.

Mulla ei ollut ketään miestä hänen jälkeen ja erosta tulee olemaan ensi keväänä kaksi tai olikos se sittenkin kolme vuotta. Päätin antaa vain aikaa itselleni ja uskon, että jos joskus tapaan oikein kivan miehen niin se olisi hänellekin oikein, jos minä olisin siihen myös valmis.

On näinä vuosina miettinyt että jos sittenkin se ex on minulle se oikea, mutta mä vain missasin sen. Tuollainen ajatusmalli on ollut mielessäni, mutta se on samalla myös itsensä halventamista. En haluaisi enää elää tuota elämää mitä minulla oli silloin ennen, joten olen tosi iloinen, ettemme ole enää yhdessä.

Mutta hänen naurua, huumoria ja hyviä hetkiä oli ja on ikävä. Hän osasi keskustella. Mutta se vihoviimeinen raja vain ylittyi.

Itse toivon hänelle vain hyvää ja joskus olen miettinyt, että onkohan hän elossa ja jos on elossa niin onko hänellä kaikki hyvin. Koko sydämestäni toivon hänelle hyvää. On vain osattava päästää irti ja nauttia mitä nyt on. Viime elokuussa hän totesi, että näen maailman kauniina, mutta hän näkee maailman äärettömän rumana. Minä siihen, että on sitten sen puolen valinnut.

Olen sanonut eksälleni tosi pahasti ja olen joskus katunut sanojani, mutta minua loukkasi koko päihde.Piri. En ole ollut se täydellinen, pepsodent-hymyinen naisystävä vaan rakastava naisystävä, joka yritti välillä puhua järkeä päähän ja saada hänet havahduttamaan. Oli tosi mukava anoppi, mutta välit menivät poikki koska hänen ratkaisu suisti miehen asunnottomuuteen. Toisaalta jälkikäteen ymmärrän hänen ratkaisunsa. Mutta on helpompi edetä ja pysyä pinnalla kun on katto päänsä päällä. Tilanne vain pahentui sen jälkeen. Ja meille sitten tuli ero. Koska sen kaiken jälkeen ylittyi minunkin raja.

Minua ei auttanut ammattiauttajat vaan jooga. Se riitti, että hallitsin elämäni sen verran mihin joogamatto rajoittui eli minuun itseeni ja opin tuntemaan hiljaisina hetkinä itseni ja myös kehoni.

Kaikkea hyvää, kuuleminut.

Kiitos, Liisa3, ihanan lohdullisesta viestistä.

Hyvä, hyvä. Minäkin yritän ajatella noin, vaikka joskus on niin paljon helpompi ruoskia itseään kuin toista sen toisen virheistä.

Niin ylittyi. Nyt ylittyi mullakin. Ja tää, mikä katkasi kamelin selän, oli lopultakin kaikkeen muuhun paskaan verrattuna pikkuriikkinen ja täysin mitätön. Mutta katkennut mikä katkennut.

Lainasin kohtia, joita lukiessa sydän oikein sykähti, että näin mäkin koen.

Luulen, että oon nyt katsonut tän kortin niin pitkälle kuin sitä voi katsoa. Mies on saanut mahdollisuuksia niin monia, etten enää edes muist montako. Ja nyt mulle on valjennut, että kaikki se paska, mitä hän teki, ei johtunutkaan siitä piripäästä. Se johtui siitä, ettei hän ole koskaan oppinut olemaan tasapainoisessa, ns. normaalissa ihmissuhteessa. Hän ei ymmärrä, miksi tietyistä asioista hermoilen. Se ei ole sitä, että hän ei haluaisi olla mulle hyvä, haluaisi kunnioittaa mua ja etteikö välittäisi. Hän ei vain osaa näyttää, ei osaa toimia. Enkä tiedä onko pahempaa se, että hän kohtelee epäkunnioittavasti tietoisesti vai tiedostamattaan.

Mun paukut on nyt kaikki annettu, ja tuntuu, ettei mulla ole enää ässää hihassa eksäni suhteen. Mä haluan miehen, jonka kanssa mulla voi olla koti. Mä haluan miehen, jonka kanssa voin ottaa koiran. Mä haluan miehen, jonka kanssa voin saada lapsen. Mä en voi luottaa mun eksään niin paljon, että ehkä koskaan voisin saada tällasia asioita hänen kanssaan.

Mies itse ei tiedä näistä viimeisistä keloista, koska unohti soittaa. Ja minä päätin, että en soita takaisin. Koska tämä ongelman ydin on juurikin siinä. Siinä, että unohdetaan soittaa. Soitan hiihtolomaviikolla, jos ei tajua soittaa mulle ennen sitä.

Hän on eksä. On syitä, miksi eksistä tulee eksiä, näin yritän nyt ajatella. Kai tää suhde olis kaikkien näiden vuosien aikana toiminut, jos olisi toimiakseen. Ihan kaikkea ei varmaan voisi edes korjata enää.

Haikea olo, tosi haikea. Mut luulen, et teen oikein, jos onnistun nyt jättämään tän yrittämisen taakse.

Liisa3, lainaan sua tähän loppuun:

On jysähtänyt kovaa ymmärrys siitä, että tuo mies kuolee. Luulen, että se on lähempänä kuin kumpikaan odottaa.

Erossa olemme siis, mutta kauempaa seurannut. Hyvä mies meni hänessä hukkaan.
Haluaisin jotenkin vielä tavata, mutta en tiedä, että mitä sitten.

Sydän ei ole ollut särkynyt kuukausiin, rikki hieman kyllä. Mutta olo on niin surullinen.

Liisa3 vankila voi tehdä nistille erittäin hyvää: ruokaa, lepoa, lääkäri saatavilla ja tietysti hyvin vähän päihteitä jos ollenkaan