Olisikohan jo aika tehdä jotain?

Olen pitkään tiennyt, että minulla on ongelma alkoholin kanssa. Paha ongelma.

Ulkoisesti on kaikki vielä hyvin - ulkonäkö on ok., töissä käyn ongelmitta, läheiset eivät narise, mutta leikin terveydelläni ja pahasti.

Olen kitannut viimeisen vuoden noin kymmenen annosta - päivittäin. Pullo viiniä ja kolme viskiä tai jotain.

Nyt viikonloppuna yksin ollessani lopetin tai lopetin(?) tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta varmaan kolmeen vuoteen, jolloin olen ollut näin monta päivää täysin ilman viinaa. Harkitsin asiaa monta kertaa, mutta pelkäsin vieroitusoireita.

Mielenkiintoista tässä on se, että ei ole oireita eikä tee mieleni juomaan. Pöydällä on edelleen useita täysiä viinipulloja.

…niin…mieheni saapuu matkaltaan ensi viikolla. Hyväntuulisena ja iloisena jälleennäkemisestä hän lykkää ensimmäiseksi käteeni ison lasin viskiä. Hän haluaa sillä hellitellä minua.

Pelottavaa parisuhteessa on se, kun toinen yrittää houkutella juomaan. KOkemusta on. Ehdotapa mielelle, että hellisi sinua jotenkin toisin…? Tsemppiä juomattomaan linjaan!

tervehdys, mielestäni olet tod pitkällä kun tiedostat tuon kaiken. toivottavasti lausahdukseni ei tunnu tavattoman tylsältä. jatkan myöhemmin. opettelen vasta tätä palstaa… siksi tämä mitäänsanomaton viestini.