Olin n. vuoden suboxonessa ja sitten “jäin kiinni” “jemmaamisyrityksestä”. Alun perin subu-annos oli 22mg/vrk, ja nyt menee metkua 70mg/vrk.
Ei riitä, ei todellakaan. Kun Frendit alkaa telkkarista niin alkaa myös kitkuilu. Tekis mieli vetää vittu sitten vaikka piriä. Olen kyllä nyt käynyt niissä verikokeissa missä katsotaan metkun pitoisuus veressä ennen ja jälkeen lääkkeen oton. Nyt sitten on lupailtu annosnostoa. Ja voihan vittu jos se on jotakin 5mg… Jiihaa!
Katsotaan miten se menee, jos ei piisaa, niin joudun viimeinkin siirtymään katulääkkeisiin, mitä en ole juurikaan pariin vuoteen tehnyt. Nyt on ollut seulatkin lähes puhtaana monta viikkoa. Muutamaan rivaa ja pamia lukuunottamatta.
Onko kokemuksia metkunostosta? Varsinkin täällä Turussa? Kiitos jo etukäteen!
Olen itse ollut nyt n.1,5vuotta metku hoidossa, ja nyt tarttis itelläki nostaa… pari päivää sitten otettiin “seerumi” (vaimikäseon)/metadon pitoisuus ja vasta sitten lääkäri aika ja keskustelu nostosta… vuosi sitten kun viimex nostettiin, niin mun ei tarvinnu muuta kuin sanoo lääkärille: et nyt ei enää kanna tarpeeks, ni johan nostettiin
annosta. vielä 10mg:llä heti kerral, mut nykyään jostain syystä on niin v****n vaikeeta nää hommat
ja sitten jos nosto tehdään niin se on 5mg kerralla ja katsotaan miten se toimii…
En tietenkään voi sanoa turusta mitään kun en siitä tiedä…
Siinä on sellainen juttu, että se annos ei ole koskaan tarpeeksi iso koska se toleranssi nousee ajankanssa ja sitten kun se tole on noussut se ei toimi enää, eli mitä isompi annos sitä paskemmat olot siitä saa.
Mä olen ollut metadonista sellaisessa kunnossa, että joudun nukkumaan vaatteet päällä että pääsen aamulla ylös hakemaan metadonit, muuten olen niin jäässsä että en pysty laittamaan vaatteita päälleni. Loppupeleissä olin ainoa kaupungissa joka sai kolme annostapäivässä, yhden aamullla ennen kuin pystyin lähtemään edes apeteekkiin hakemaan seuraavaa, (metadonin vierotusoireet kestää 4kk jos sitä ottaa vuosia ja on paskin kaikista opioideista, ei ihme että heroiinia meni niin paljon) siltikin vaikka sain kolme annosta se ei toiminut koko vuorokautta.
Loppupeleissä annosten nostaminen vaan pahentaa sun oloa, ainakin niin se teki mulle, eli olet vaan entistä kipeämpi aamuisin/iltaisin (Kokemuksen syvällä rintaäänellä) ja kun lopetin metadonin jouduin 4krt sairaalaan teholle…Sitten meni 2g 50% heroiinia päivässä ja sillä sai itsensä vaan kuntoon. Metadoni on viimeinen aine jota ottaisin.
Metadoni vaan pahentaa tilannetta jos pärjää subuilla miksi tahtoa hypätä paistinpannulta tuleen? Kun toleranssi tulee on vitun kuseessa, avovankila on helpompi. Metadonin kanssa sitä lusii 24h vuorokaudessa.