Oletteko saanet apua peliriippuvuutenne?

Onko täällä ketään, joka on käynyt/käy psykologilla tms puhumassa peliriippuvuudesta? En nyt tarkoita tuota peli poikki-ohjelmaa vaan ihan kasvotusten tapahtuvaa kontaktia?

Mun mies ehdotti mulle ns. katkasuhoitoa laitoksessa, mutta hinta oli aika suolanen. Haluaisin löytää terapeutin, joka olisi erikoistunut peliriippuvuuksiin…

Minä käyn terapiassa masennuksen takia mutta peliriippuvuudeni on siellä vahvasti esillä. Olen kyllä kokenut hyötyä ja saanut apua. Onhän se tärkeä että terapeutti on pätevä mutta henkilökemia on omasta mielestä yhtä tärkeä. Terapia toimii vaan jos pystyy oleman täysin avoin ja rehellinen. Kun joutuu kertomaan noloimmat ja vaikeimmatkin asiat. Itse en siihen pysty jos ei ole täyttä luottamusta ja kemiat eivät sovi yhteen. Itse olen onnellisessa asemassa että sellainen terapeutti on löytynyt( ei kyllä ekalla yrityksellä). Paljon varmaan riippuu siitä mitä itse haet. A-klinikoilla on varmaan riipuvuuden erikoistuneita ihmisiä. Mielenterveystoimistosta/psyk.polilta löytyy ihmisiä jotka osaavat ehkä enemmän kokonaisvaltaisesti hoita mielen asioita (jonot vissiin aika pitkät) Yksityseltä löytyy myöskin päteviä ihmisiä (itse käyn yksityisellä). Täysin peliongelmiin erikoistuneita terapeutteja on kai aika vähään jos ollenkaan. Kannattaa netistä katsoa mitkä ovat oman paikkakunnan mahdollisuudet ja mikä itsestään tuntuu sopivalta. Me ollaan niin erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei vältämättä ole ollenkaan toisen juttu. Mutta itse olen sitä mieltä että kaikki apu on tervetullut ja kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin vaihtoehtot täytyy kokeilla jos tarvii. Sen verran pirulinen tämä ongelma on.

Yksityistä puolta mä olen miettinyt, mutta nekin aika hintavia on. Täytyy varmaan A-klinikalle huomenna soittaa ja kysyä asiaa. Pakko päästä jollekin avautumaan asioista.

Mullakin on kaikenlaisia muitakin ongelmia kuin tää peliriippuvuus, masennusta yms. Olen joskus yrittänyt käydä terapioissa, mutta jättänyt kesken juurikin niiden henkilökemioiden takia. Asun niin pienellä paikkakunnalla, että täällä kaikki tuntevat toisensa. Täytyy varmaan lähteä tonne 50km päähän kokeilemaan onneaan sen A-klinikan kautta.

Aluksi ajattelin itse myös että terapiakäynti on kallis. Mutta sitten totesin että se on pieni hinta jos saan apua. Sitä paitsi peleihin menee reippaasti enemmän…
Soita vaan a-klinikkaan. Jostain täytyy aloittaa.

Soititko A-klinikalle Almuska? Osasivatko auttaa?

Löysin Turusta peliriippuvuuksiin erikoistuneen terapeutin. :slight_smile: Sinne on ensk viikolla aika. Mun äiti lupasi maksaa osan kustannuksista.

:slight_smile: Hieno juttu että sait ajan sinne niin nopeasti.

Hei, Almuska! Miten menee? Kävitkö terapeutilla?

Se aika on vasta ensi viikolla… Olisi voinut olla jo täällä viikolla.

Tulipa tänään taas retkahdettua pelaamaan. :frowning: No ei onneks mennyt kuin “vaan” 50€, ei voittoa. Että osaakin taas ärsyttää.

Hei, Almuska! Aloitat vaan alusta ja teet sen niin monta kertaa kun tarvii. Ja mieti mitä voisit viellä tehdä jotta et retkahtaisi. Itse olen huomannut että pelamattomuus on helpompa kun on evännyt itseltään kaikki mahdollisuudet. Pelipirulla on vähemmän mahdollisuuksia leikitellä ajatuksella että jospa pelais - ei vaan voi vaikka haluais. :laughing: Ja olisi hyvää jos keksisit pelaamisen tilalle jotain muuta mukavaa tekemistä. Pelihimo kyllä helpottaa kun saa muuta ajateltavaa.
Ja se täytyy hyväksyä että välillä tämä pelittomuus onnistuu vain hampaita kiristämällä. Silloin mennään minutti kerrallaan eteenpäin. Mutta se ei ole onneksi aina niin vaikeata, välillä pelittomuus onnistuu ihan helposti. Niistä hetkistä sitten nautitaan.
Mitään takuuvarmoja ohjeita ei valitettavasti ole. Itse olen sitä mieltä että kaikkiea kannataa kokeilla, kunhan se auttaa pysymään erossa peleistä.
Tsemppiä! Pelitöntä viikonloppua!

Mä luin tän palstan ja kiinnostuin itsekkin tosta terapeutti asiasta. Mä sain hyviä vinkkejä teidän kirjoituksista. Mullakin on asioita, joista vois olla hyvä puhua jonkun kanssa. Nyt vaan pyörittelen niitä päässä ja siitä tulee vielä pahempi olo. Täytyis varmaan ens viikolla alkaa soitella vaikka tonne a-klinikalle. Eikö siellä käyminen ole ilmaista? Niin olen ymmärtänyt. Yksityiseen terapiaan mulla ei ole kyllä varaa mutta jos sais apua kunnalliselta puolelta. Eikökän sielläkin ole ihan ammattitaitoista väkee töissä.

Mä oon nukkunut huonosti viime aikoina ja varsinkin valveilla ollessa yön tunteina se pelaaminen riivaa rankasti. Välillä näen unta pelaamisesta ja silloin voitan paljon rahaa.

Tsemppiä pelaamattomuuteen.

A-klinikalla käynti on ilmaista, joten soittoa sinne vaan! Taitaa vaan olla pitkät jonot ja aikoja harvassa. Sen takia en A-klinikan kautta hakeutunutkaan hoitoon, vaan halusin päästä nopeasti juttelemaan asioista tai muuten pyöritän niitä vaan pään sisällä ja tulen hulluksi.

Äh. Mäkin näin viime yönä unta suuresta voitosta, kyllä v*tutti herätä aamulla.