Olenko riippuvainen ?

Olen 14 vuotias poika, kyselen semmoista että olenko peliriippuvainen / tietokoneriippuvainen. Kerron itsestäni, omista mielipiteistäni ja muiden mielipiteistä. Tulen yleensä aika suoraan kotiin koulusta, avaan koneen heti kun pääsen huoneeseeni. Yleensä olen tietokoneella semmoiset 30min - 1h, sen jälkeen avaan Xbox 360 ja olen siinä sitten niin kauan että menen nukkumaan 11 maissa? Viikonloppusin herään ja nousen heti tietokoneelle, sama rutiini 30min - 1h koneella, sitten Xbox 360. Äiti valittaa että mulla olis tietokoneriippuvuus, omasta mielestäni en ole riippuvainen. En ulos halua mennä, koska kaverini eivät tee mitään järkevää. Seisovat kaupan edessä koko päivän tupakkaa poltellen, hakijaa pummien, ihmisiä häiriten ja kiroillen. Eipä oikein houkuttele tuo, muutenkin kaikkien kavereiden luo on ainakin 4km matka. Mahdollisesti kaupan edestä liikutaan jonnekkin hajottelemaan paikkoja, ja poliiseitakin pakoon juoksien. Xboxilla juttelen kavereitteni kanssa, ei mitään nettiystäviä. Ihan oikeita kavereita keitä tunnen, taino ihan oikea KAVERI. Eli jos et ymmärtänyt minulla on vain yksi kaveri, joka ei ole nettiystävä Xbox 360 konsolilla. Tämän kanssa juttelen päivästä päivään, emme ulos jaksa mennä koska siellä ei paljon ole tekemistä, toisin kuin Xbox:illa. Tutustun myös uusiin ihmisiin konsolilla, joten tämä minun mielestäni tekee sosiaalisen. Empä ole oikein hyvä kertomaan itsestäni, tämäkin hankalasti olen kirjoittanut. Ensimmäinen kirjoitus ikinä foorumille, pahoittelen myös mahdollisista kirjotusvirheistä. Äidinkielen numero 6, tulipas pitkä teksti. Lisäkysymyksiä voi esittää, jos ei jokin asia tullut esille.

Olet tietokone/peliriippuvainen. Ymmärrän pointtisi millä koitat puolustella kone/pelikäyttäytymistäsi, mutta ne ovat vain tekosyitä joilla yrität itsellesi selitellä asiaa ja saada asiat näyttämään joltain muulta kuin ne on. Ulkona hengaillessasi, ei ole välttämätöntä polttaa tupakkaa/häiritä ihmisiä/hajottaa paikkoja. Voit esim. skeitata, pyöräillä tai muuten vaan hengailla ja heittää läppää, ilman mitään ikäviä piirteitä.

Jos jatkat tuolla mallilla, tulet kärsimään suuresti elämässäsi. Toivottavasti selkeästi fiksuna miehenalkuna puutut asiaan jo tässä vaiheessa, kun se vielä on mahdollista.