Olen oikeasti Ex-Alkoholisti, vaikka kukaan ei usko!

Se oli mahdollista psyykkisten harjoitteiden ja mieliala ja ADHD-lääkityksen avulla. Olen onnistunut saattamaan aivoni tilaan, jossa ajatusmallit,jotka ennen aiheuttivat kohtuutonta ryyppäämistä eivät enää saa valtaa. vaan siemailen sivistyneesti alkoholia vaikka ennen join itseni täriseväksi raunioksi,jouduin katkolle ja kerran tuli deliriumikin. Mielialalääke nostaa mielialaa ja ADHD-lääkitys katkaisee kehää kiertävät ajatusmallit ja aivojen syötteen "juo lisää uo lisää " impulssin Limbiseen järjestelmään :wink: Olen itse keksinyt tämän hoito-ohjelman ja minulle tullaan myöntämään Nobelin palkinto psykiatrian puolella! Tiesin aina, että tulemn ratkaisemaan ongelman! ja tein sen!

eivät käsittääkseni myönnä erikseen nobelin palkintoa psykiatrian puolelta.
miten olisi pulitzer?
ja kyllä minä ainakin uskon ja uskon muidenkin uskovan.
juominenhan aiheuttaa kemiallisen tasapainon muutoksia aivoissa ja silloinhan
on päivänselvää, että kemiallinen ratkaisu on ainoa oikea.
aivokemiaa voi korjata psyykkisten lääketuotteiden oikean yhdistelmän keinolla.
oikean yhdistelmän etsimisessä ja annosmäärien hakemisessa saattaa mennä koko ikä ja
toisinaan terveyskin, mutta se on sen arvoista, jos lopulta pystyy viimeisillä voimillaan
toteamaan: olen Ex, alkoholisti, tänään olen kohtuukäyttäjä.

Miksi entisen alkoholistin pitäisi juoda?

Tässä nyt taas hiukan menevät asiat sekaisin.

Entinen alkoholisti ei välttämättä ole se joka on vähentänyt juomistaan ns kohtuulliselle tasolle. Hän saattaa hyvinkin olla edelleen ongelmallisessa, lähes koko ajan jollain tavalla huomioitavassa suhteessa päihteisiin.

Kokonaan lopettanutkaan ei tietenkään välttämättä ole entinen alkoholisti. Hyvin voi olla hänenkin elämänsä pakollista kieltäytymistä, kärvistelyä ja alkoholiongelman esilläoloa elämässä.

Useat tuntemistani entisistä alkoholisteista ovat lopettaneet juomisen kokonaan.

Alkoholismista irtipääsystä ei yksilötasolla jaeta palkintoja. Omaa elämää se kyllä useimmiten helpottaa suuresti, onpahan yksi murehdittava asia vähemmän.
Jos sitten taas joku pystyisi ehkäisemään ihmisten alkoholisoitumisen, se voisi hyvinkin olla jonkun palkinnon arvoinen asia. Toisaalta pitää muistaa että niin alkoholin kuin huumeidenkin käyttö on joidenkin elinkeino, sijoitetun pääoman tehokas kasvattamistapa, rahantekosysteeminä melko pettämätön joten aivan kaikki eivät halua olla tukemassa tuon kysymyksen ratkaisemista.

Alkoholisoitumisen estämiseen tuskin silti ihan heti konstia keksitään. Syy on myös siinä että ei ole olemassa yhtä ja yksinään vaikuttavaa syytä. Alkoholismi on useimmiten monen tekijän aiheuttama ja ylläpitämä rypäs vaikuttavia tekijöitä. Monimutkaiseen asiaan ei välttämättä ole yksinkertaista ratkaisua.

Silti mielestäni ratkaisuja kannattaa etsiä. Osittaisiakin ratkaisuja, osittainenkin paraneminen on toki ainakin parempi kuin tilanteen paheneminen. Aivan paikallaanhan tuskin maailmassa pysyy mikään. Johonkin suuntaan aina mennään. Joko parempaan tai pahempaan. Mieluummin, mielestäni, parempaan. Ehkä omalta osaltani helppaan siinä aina silloin kun johonkin vaikuttaa voin,

No eipä tästä paljon kannata hätkähtää. Tämähän on sama heppu joka eri nimmareilla on huudellut mielipiteitään lähinnä AAsta mutta hyvä jos lääkitys puree, ilmeisesti tarpeen.

Wau! Siis upeeta! Onnittelen!

Olet ilmeisesti päässyt taas lomalle “pitkästä Niemes…” siis nokialta!

Keksisitkö seuraavaksi oikeasti toimivan lääkkeen kovettuneille kantapäilleni …tai sellaisen kaukosäätimen millä voi kytkeä maailmasta välillä äänet pois! Tai sellaisen millä saa omasta pilistä vähän isomman!

Jatka hyvin alkanutta keksijänuraasi…sinä pääset vielä pitkälle!

Epäasialliseen aloitukseen annettu asiallinen vastaus tekee vastaajasta pellen. Et ehkä ymmärtänyt mihin ihmisiin avaajan ironia tod oli suunnattu?

Ex-Alkoholisti kirjoitti

Mielenkiintoista. Ovatko lääkkeesi määräaikaisia vai käytätkö niitä koko loppuelämäsi?

Ensimmäiset asiat ensiksi

No joo…Avaus haiskahtaa trollaukselta, voi se sitäkin olla.
" …vaikka kukaan ei usko…" onhan se absurdi väite, etteivät ihmiset omia silmiään uskoisi. ellei sitten ole kysymys edestakaisesta liikkeestä alkoholismin ja raittiuden välillä, silloinhan saattaa lähimmäisten usko olla koetuksella.
Mutta, jos asiallisesti vastaamalla saa pellen leiman, niin mitäpä siitäkään sitten. En tosin usko että niin käy. Aihe on, avauksen sisältämästä ironiasta huolimatta, yhtä arvokas kuin mikä tahansa muukin tänne heitetty keskustelunavaus. Kyllä siinä voi asiassakin pysyä.

Samaa mieltä. Tosin mahtaako olla ironiasta kyse. Ehkä avaaja vain omassa päässään ajattelee noin. Onhan ne aiemmatkin jutut aika persoonallisia olleet.

Kiitos muuten MM vihjeestä Hannu Lauerman kirjasta. Sain sen tänään ja vaikuttaa tosi hyvältä ja kiinnostavalta.

Samat sanat! :slight_smile: Tai minä sain sen eilen.

Juu, kyllä se lukemisen arvoinen kirja on. Ja hiukan miettimisenkin.

Tähän aiheeseen -ja otsikon sisältämään epäilyyn vielä pari sanaa.

Jokin täytyy olla pielessä jos “kukaan” ei usko että on alkoholismista eroon päässyt. Jotenkin tuntuu oudolta, kun itselläni ei ole tuollaista ongelmaa ilmentynyt oikeastaan lainkaan.
Saattaa tietysti ola niin, että on olemassa ihmisiä jotka pitävät minua edelleen alkoholistina, eivät kuitenkaan ole tulleet minulle itselleni sellaista väittämään. Ei myöskään ole tietooni tullut että sellaista väitettä takanapäin levitettäisiin.

Kun nyt on aikaa kulunut siitä alkoholismista, niin yleisesti ottaen ihmiset suhtautuvat minuun ihan kuin minulla ei olisi koskaan mitään touhotusta alkoholin kanssa ollutkaan. Ei tässä tavallisessa elämässä kukaan taida edes viitsiä niin tarkkaan penkoa minun menneisyyttäni ja kauan sitten otettuja ryyppyjä laskea.

Ja ihan samoin minäkin suhtaudun muihin ihmisiin. En nyt ensimmäisenä ala miettimään kenenkään alkoholinkäyttöä tai käyttämättä olemista. Kyllä ne ihan normaalit asiat päällimmäisinä ovat. Ellei sitten ihminen käyttäytymisellään anna ymmärtää ettei hän ole muusta kiinnostunut kuin alkoholismin ylläpidosta… siihenkään en viitsi sekaantua, omapa on asiansa, mutta ehkä meillä ei sitten paljon yhteisiä intressejä ole.

Kannattaa lisätä tuohon vielä vahvat B-vitamiinipillerit bouldermedicalcenter.com/nu … e-alcohol/

Voi mennä se LIMBINEN JÄRJESTELMÄKIN paskaksi ilman tabuja :frowning: :frowning: fi.wikipedia.org/wiki/Korsakoff … htym%C3%A4

Itse lisäisin vielä kärpässienen

Hiukan laittaa epäilemään tuo “ettei kukaan usko”.
Joko aloitus on trolli tai sitten elämäntavat ovat muuten sellaiset että lähimmäisten usko alkoholiongelmattomuuteen on koetuksella.

Usein luonnonmenetelmällä hankitut elämäntapaongelmat poistuvatkin luonnonmenetelmällä, viinan vaihto esimerkiksi ehdotettuun kärpässieneen on mielestäni ongelman siirtelyä .
Haittansa on sienissäkin.

Vaikea uskoa, sillä alkoholi vaikuttaa vielä syvemmin alitajuisesti kuin limbinen järjestelmä.

Kaikki päihteet käyttävät hyväkseen aivojen mielihyväjärjestelmää, jota ne hämäävät luulemaan, että kyseessä on elimistöllemme “tarpeellinen” asia. Ihmisen mielihyväjärjestelmä on 200 miljoonaa vuotta vanha aivojen rakennelma. Sisiliskolla on samanlainen mielihyväjärjestelmä kuin ihmisellä. Mielihyväjärjestelmä on “järjen tuolla puolen” eli niin syvällä aivoissa, ettemme voi saada suoraa tietoa sen toiminnasta, vaan epäsuorasti.

Tossa mies metsänreunasta selittää sen 1:15-1:40 youtube.com/watch?v=UzANQkQjTp0