Olen alkoholisti

Löysin tämän keskusteluryhmän, kun etsin apua lopettamiseen. Koska näin nimettömänä se on mahdollista, kirjoitan jotain, mitä kukaan ei tiedä minusta.
Erosin pitkästä avioliitosta noin kuusi vuotta sitten ja siitä lähtien olen juonut käytännössä joka päivä. Pari viikon selvää jaksoa on kuuteen vuoteen mahtunut. Olen koko ajan käynyt töissä ja kulissi on kutakuinkin pysynyt pystyssä, vaikka huomaan että työpaikalla baarissakäyntini on melkein yleinen vitsi. Työni olen kuitenkin saanut hoidettua ja ihan kiitoksen kanssa.
Normaali arkiannokseni on kuusi annosta illassa, joskus enemmän. Viikonloppua varten Alkosta mukaan tarttuu aina hanapakkaus viiniä ja iso viskipullo. Täydennystä haen baareista. Olen vaihdellut Alkoa, jotta en näyttäisi alkoholistilta.
Tilistä menee käytännössä kaikki viinaan eikä ihan riitäkään, myös luottokortit ovat tapissa. Nyt on sitten mahdotonta selvitä kaikista laskuista. Eron jälkeen minulla oli melkein 100000€ tilillä, nyt vain velkaa.
Isäni on alkoholisti myös, joten sukurasite on. Oma terveys alkaa reistailla.

Nyt olen ollut neljä päivää juomatta. Latasin appin, joka laskee juomatonta aikaa. Viikko on ollut pisin, mitä muistan. Tällä hetkellä on kuitenkin hyvin päättäväinen olo, että aion ottaa elämäni takaisin. Luottokortit saan kyllä maksettua pois, jos en käytä kaikkia rahojani viinaan. En aio käyttää enää yhtään rahaa viinaan. Minun on hyväksyttävä, että olen alkoholisti ja minä en voi juoda enää ollenkaan.
Jos jaksoit lukea tähän asti, niin kiitos että sain jakaa.

Hyvä alku. Olet tiedostanut olet alkoholisti.

Ootko tutustunu tähän

paihdelinkki.fi/sites/default/f … ikirja.pdf

Hei!

Hienoa että olet pystynyt olemaan juomatta! Valitettavan tutulta kuulostaa tuo, että vaihtelee alkoa/kauppaa, jotta ei jää kiinni siitä, kuinka usein ja paljon juo.

Kovasti tsemppiä sinulle, pysytään vahvana!

Mahtavaa, että haluat raitistua. Olen ollut nyt 2,5v kokonaan ilman alkoholia ja uskallan suositella. Minullakin app jolla seuraan tilannetta ja ihan muutaman oluen hinnalla päivässä olen säästänyt nyt 7000e. Eli varmasti saat taloutesi kuntoon, kun rahat eivät mene alkoon.

Miten ennen eroa, joitko paljon? Ja eron jälkeen, Joitko yksinäisyyteen tai ahdistukseen, osaatko eritellä?

En minä ennen eroakaan aina aivan kohtuukäyttäjä ollut, mutta homma pysyi ainakin omasta mielestä hallinnassa. Paljon tuli liikuttaa ja harrastettua, joten ei ollut edes aikaa juoda kovin usein.

Moikka ja tervetuloa plinkkiin!

Tuttu tilanne tuo kaupan vaihtelu. Ja kun en kehdannut palauttaa pulloja kauppaan, vein niitä jopa kauemmas eri lasinkeräyslaatikkoon. Voi apua. Onneksi se on nyt taakse jäänyttä elämää. Itse olen säästänyt reilussa sadassa päivässä appin mukaan tonnin. Ei se tosin tilillä näy. Olen tainnut palkita itseäni muulla, mikä ei tosin tässä vaiheessa haittaa. Pääasia ettei tule juotua. Tuoreessa muistissa on sekin, kun muutama tipaton päivä putkeen oli ihan todellinen saavutus. Oikeastaan se tuntui fyysisesti jopa suurimmalta saavutukselta tähän mennessä, se ensimmäinen muutama päivä aikoihin oli todella merkityksellinen. Loi toivoa ja pohjaa tulevalle.

Hirveästi tsemppiä uuteen alkuun!

1 tykkäys

Tuota kaupan vaihtelua tuli harrastettua myös, ettei naama tulisi yhdessä Alkossa liian tutuksi. Harmi kyllä ne myyjätkin vaihtelevat myymälöitä. Kerran jäin kiinni harhautuksestani kun maanantaina asioin liikkeessä A, tiistaina ajattelin mennä liikkeeseen B, jotta en vaikuttaisi alkoholistilta.
Sattumalta sama myyjä vastassa täällä toisessa liikkeessä, missä olin asioinut edellisenä päivänä. Nauruksihan se meni, kun arvasi miksi olin sinne toiseen kauppaan menin. Näkyi kai yllättyneestä naamastani. Kyllä ne vakioasiakkaansa tuntevat. Nolotti kyllä, koska alkuviikkokin vielä.

Suht. huolestuttavaa, kun pienellä paikkakunnalla Alkon myyjät alkavat moikkailla kadulla tai muualla työpaikkansa ulkopuolella. Tässä kaupungissa on muuten viisi Alkoa, liitetyt kunnat mukaan laskettuna ja naapurikunnassa kymmenen kilometrin päässä kuudes. Eli tuossa mielessä ei niin pieni kaupunki ole, tai sitten ne ovat Alkon pääkonttorilla tehneet markkinatutkimusta, että tuolla alueella on niin juoppoa kansaa, että kannattaa pitää näin monta myymälää.

Nyt on ollut kiva kävellä ostarilla Alkon ohi ilman kiusauksia sisään poikkeamisesta. Jatkuisipa tämä tunne loppuelämän.
Mutta selvä päivä kerrallaan hyvä tulee.