oksikonihydrokloridi=oxynorm, oxy-contine

vieläks jengi kiskoo näitä?? mun mielestä nää oli parhaat lääke doupit, [Poistettu haitallisemman käyttötavan ohjeistusta. -Päihdelinkin toimitus]
mutta kun en enää käytä opiaatteja niin kiinnostaa tietää mitä jengi tykkää noista??
tää kirjottelu tuntuu niin mielekkäältä et välillä tulee vanhat jutut mieleen, no siitähän moni huumorii repis jos retkahtaisin :smiley: :smiley:

Kyllähän ne on mukavia ihan viihteeseen, tottakai olis nytkin olo et tekis mieli vetää, mutta tarvii koittaa vaan siirtää ajatukset oksikodonista ja muista opioideista, buprenorfiinia nyt tulee ajateltua kun pitkässä vierotuksessa olen, tässä just tunnin päästä olevaa päivittäistä sulatusta taas odottelen… mitkään muut opioidithan ei nyt toimiskaan eikä tarvikkaan, viimeset 3kk mennyt erittäin hyvin ja elämänlaatu on ihan eri tasoo mitä viimeset 2vuotta (opioidien kanssa…).

Mutta joo, kyllähän noita opiditykkääjät kiskovat viihteeseen edelleen ja moni joutuu kipuun syömään/ottamaan piikkiä ja helposti jäävät myös koukkuun :angry:

Oksikoni onkin ihan uusi tuttavuus. Oksikodoni on kyllä tuttua.

Nus nus :mrgreen:

^Idiootti oksikodoni=oksikoni.

Olisi tietty pitänyt kirjoittaa otsikossa mainittu oksikonihydrokloridi kokonaisuudessaan, sellaista kun ei ole olemassa (toisin kuin oksikodonihydrokloridi). Eipä ole Oxy-contineakaan väliviivalla, aina niin passelia pilkunnussimislinjaa jatkaakseni.

Aika helpolla haukut idiootiksi. Se on fiksua.

^No pitääkö jokainen kirjain syynätä suurennuslasilla?

Eiks oo tärkeintä se, että asia tulee ymmärretyksi?

Ei tarvitse erikseen syynätä, kun nuo jutut osuvat silmään muutenkin.

Sattuhan kirjoitus- ja huolimattomuusvirheitä itse kullekin, mutta jos heti otsikossa on jo kaksi nimeä väärin, on oikaisu paikallaan. Monet lukevat tätä foorumia oppiakseen uutta, ja kyllä minä ainakin tykkään oppia aineiden (kuten muidenkin asioiden) oikeat nimet.

Kyllähän sitä tulee käytettyä, ihan lääkärin määräämänä ja tablettimuodossa.Liuottelin niin pitkään Temgesicciä,että siitä loppu tehot ja lääkäritkään ei saanu kirjottaa isompaa annosta,nii oli pakko siirtyy tuhdimpiin aineisiin. Ja nytkin mennään konttien kanssa aika lailla maximi annoksilla,perhana kun eivät lääkärit ajoissa uskoneet, että nuorella miehellä on oikeasti selkä paskana :imp: Kaiken maailman lääkkeet on käyty läpi,laskeskelin tossa yhtenä päivänä,että vähän alle 30 erilaista kipulääkettä oon testannu, ja vasta OC on tuonu jonkinasteista helpotusta kipuihin.Jos depot-nappia käyttää niinku kuuluiski käyttää nii ei siitä kyllä euforiaa tule kuin opparitolettomille,mutta kipuihin se on hyvä,kun vapauttaa lääkeainetta tasaisesti vereen.
Sitten jos erehtyy vahingossa pureskelemaan muutaman napin ja saa melkein saman vaikutuksen kuin Oxynormissa,nii saattaa se vähän kolahtaa nupissa ja aiheuttaa pientä euforianpoikasta,mutta en suosittele(toim. huom.) sillä ikinä ei tiedä varsinkaan alottelijat omaa opparitoleranssiaan.Mutta kipulääkkeenä varsin hyvä ja toimiva,varsinki kun saa annoksen tarpeeksi ylös,ja oksikodonin hyötysuhde ihan oraalisestikin on muistaakseni 90% luokkaa,eli toimii kyllä oikein käytettynäkin erittäin hyvin.
Haittapuolena tietysti fyysisen ja psyykkisen riippuvuuden kehittyminen sekä hengityslama kombotellessa alkoholin ja/tai bentsojen kanssa mikä on mielestäni tyhmintä mitä voi tehdä,ellei käytä mahd.pientä annosta tutuilla aineilla.
Mutta muuten mielestäni yksi parhaista kipulääkkeista, jota olen joutunut syömään :sunglasses:

[Poistettu haittojen vähättelyä. -Päihdelinkin toimitus]

Tarkotin,niin ku koko viestistä huomaat,että nuoret ja ensikertalaiset olis vähän varuillaan kyseisten aineiden kanssa.Kyllähähän sitä itekin voi vetää moninkertaisen annoksen esim. Rivatrileja OC:n kanssa ja pysyä hyvinkin tolpillaan ja mukavassa kuosissa,mutta jos muutaman kerran samaa erikseen kokeillut yhdistää nää aineet,tulos voi olla aika järkyttävä.Toleranssi kun vaihtelee muutamasta millistä muutamiin kymmeniin milleihin vahvoissa bentsoissa,siksi tää saattaa kuulostaa haittojen liioittelulta,mutta näissä tapauksissa mieluummin vajarit kuin överit.Jokainen käyttäköön järkeään ja jos sitä ei ole tarpeeksi suotu(esim.yksi sekopää joka pyörii foorumilla kysyen viikon välein mikä bentso koukuttaa enemmän kuin tuo toinen ja millä tavalla :unamused: ) ottaa hän varmasti mallia kirjoituksista joita täältä löytyy.

Ok, tuo selvensi asiaa, ja ihan samaa mieltä olen :slight_smile:

Kyseessä onkin aika mielenkiintoinen tapaus, tämä sekopää siis. En muista milloin täällä olisi viimeksi (vai onko koskaan) pyörinyt joku, joka kysyy samoja asioita uudelleen ja uudelleen, ja vieläpä ilmeisen vakavissaan eikä millään trollimeiningillä. Jännityksellä odotan millaisen topicin hän seuraavaksi luo.

Mäkikuisma heikentää oksikodonin vaikutusta

Rifampisiini ja mäkikuisma heikentävät ja vorikonatsoli, ritonaviiri, ritonaviirin ja lopinaviirin yhdistelmä ja greippimehu vahvistavat oksikodonin vaikutusta, osoittaa LL Tuija Niemisen väitöskirjatutkimus.

– Yli puolet käytetyistä lääkeaineista poistuu elimistöstä maksassa tapahtuvan sytokromi P450 3A -entsyymivälitteisen aineenvaihdunnan kautta. Sytokromi P450 3A -entsyymin toiminnassa on suuria yksilöllisiä eroja. Samanaikaisesti käytettävät lääkeaineet, ravintoaineet sekä rohdosvalmisteet voivat kiihdyttää tai estää entsyymin toimintaa, mikä voi heikentää lääkevastetta tai lisätä sivuvaikutuksia, Nieminen toteaa.

Niemisen mukaan CYP3A-entsyymin toimintaa kiihdyttävien aineiden antoa yhdessä suun kautta annostellun oksikodonin kanssa tulisikin välttää.

Oksikodoni on Suomen suosituin

Oksikodoni on Suomen käytetyin vahva kipulääke vaikean kivun, kuten leikkauskivun, syöpäkivun ja vaikean kroonisen kivun hoidossa. Vaikka lääke on ollut kliinisessä käytössä lähes sadan vuoden ajan, sen CYP3A-välitteisiä yhteisvaikutuksia ei ole aiemmin tutkittu.

Niemisen väitöskirjatyön osatöissä tutkittiin CYP3A-entsyymin toimintaa kiihdyttävien rifampisiinin ja mäkikuisman sekä sen toimintaa estävien vorikonatsolin, greippimehun, ritonaviirin ja ritonaviiri/lopinaviirin vaikutusta oksikodonin pitoisuuksiin ja lääkevasteeseen terveillä vapaaehtoisilla koehenkilöillä.

Oksikodonin lääkeainepitoisuuksia verrattiin kontrollitilanteeseen, jossa kerta-annos annettiin ilman edeltävää entsyymitoimintaan vaikuttavaa annostelua.

Pitoisuudet muutuvat merkittävästi

Suun kautta annostellun oksikodonin pitoisuudet ja lääkevaikutus heikkenivät merkittävästi erityisesti rifampisiinin, mutta myös mäkikuisman vaikutuksesta.

Sienilääke vorikonatsoli, viruslääkkeet ritonaviiri ja ritonaviiri/lopinaviiri, mutta myös greippimehu lisäsivät oksikodonin lääkeainepitoisuuksia ja sivuvaikutuksia. Tulokset antavat merkittävää lisätietoa oksikodonin yhteisvaikutuksista ja ovat suoraan sovellettavissa käytännön kivunhoitoon parantaen hoidon tehoa ja turvallisuutta.

Nieminen väittelee 4.12. 2010 Turun yliopistossa.

mediuutiset.fi/uutisarkisto/ … /-30112010

Sain oxycontinia leikkauksen jälkeen voimakkaan kivun lievittämiseen ja hajamielisenä menin ottamaan kaksinkertaisen annoksen niin kyllä se aikamoisee pilvilinnaan veti. :smiley:

noh joo,itse jouduin lääkettä syömään leikkauksen jälkeen n. 5vrk,mut ei siitä mitään oloja saatikka mieltymyksiä tullut. Tosin tulehduskipulääkkeitä syön päivittäin,mutta ei sen kummempaa.

[Poistettu vinkkien tiedustelua haitallisesta käyttötavasta –Päihdelinkin toimitus]

Mielestäni erikoisen mukava opiaatti, jota on tullukki vedettyä joskus aika paljon.
I.v pitää osata väsätä “oikein”, en kerro miten se tehdään.
Mielestäni erittäin koukuttava, varsinkin i.v-käytöllä, mut kyllä syömälläki toimii, ei vaan saa nousuja, ja aika paljon joutuu syömään. Vaikuttaa sitten kyllä mukavan pitkään(contit), normit on parempia, mut en mä niihin kovin usein törmää. :sunglasses:
Niin ja lienee sanomattakin selvää, että syömälläkin addiktiopotentiaali on melkoinen. :wink:

Äh, rupes tekemään mieli… :smiling_imp:

Minulla on kontit kipulääkkeenä menossa jo viidettä vuotta kohtalaisen korkealla annoksella vuorokaudessa enkä minä niistä mitään oloja saa,kipu vain hellittää niin että voin jonkinlaista elämääni elää! :confused: