Olin pari päivää sitten sairastunut vakavaan ruokamyrkytykseen. Eli vesi ei edes imeytynyt, kaikki tuli siis läpi. Kuntoni heikentyi ja lähdin keskus-sairaalaan. Siellä tutkittiin ja hutkittiin, kunnes tuli puhe kipulääkkeistä, sillä mahani oli sairaankipee.
Ensin kokeiltiin Litalginia (Metamitsolinatrium ja pitofenonihydrokloridi)
MITÄ LITALGIN ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN?
Litalgin-valmisteissa oleva metamitsoli on kipulääke, ja pitofenonilla on lihaksia rentouttava vaikutus. Tällainen lääkeaineyhdistelmä soveltuu erityisesti ruoansulatuskanavan sekä sappi- ja virtsateiden tilapäisten kiputilojen hoitoon.
Litalgin-valmisteita käytetään tavallisesti ruoansulatuskanavan sekä sappi- ja virtsateiden äkillisten kiputilojen tilapäiseen hoitoon. Joskus lääkäri voi määrätä Litalgin-valmisteita myös muunlaisiin vaivoihin.
Tällä ei ollut mitään vaikutusta. Joten lekuri sitten päätti ottaa kovat keinot käyttään ja laitto IV:nä oksikodonia kuuden tunnin välein. Annostuksesta en tiedä mutta kovat oli euforiat ja kivut katos 100%:sti, kaksi annosta anto ja tippaletkusta tuli nesteytystä noin 6-7litraa. Olin siis yön yli siellä. Nyt terve.
Mutta nyt tullaan varsinaiseen kysymykseen,eli kuinka vahva “jarru” oksikodoni oikeestaan on? Kyllä oksikodoni aina kodeiinin ja tramadolin voittaa euforian suhteen Muita oppareita en ole testannut, eikä minulla ole lainkaan opiaattitoleranssia.
Ps. siis onko oksikodoni suoneen kovenpi “jarru” kuin bubre suoneen?
Ja mitä vaikutuksen miellyttävyyteen tulee, parempaa kuin morfiini, enemmän muistuttaisi heroiinia, sen vähäisen kokemuksini perusteella, jota minulla on oksidonista ja massivisen kokemuksen perusteella mitä tulee morfiiniin ja heroiiniin. Korkeillakaan annoksilla se ei anna kihelmöintiä ihoon ja päänsärkyä niinkuin morfiini, vaan vaikutus on puhtaampi kuin morfiinilla, jonka heroiinilla saa. (Ei tosin yhtä puhdas, mutta parempi kuin morfiinisulfaatilla.) Luin joskus, että 1-5mg on maksimi, minkä saa oksikodonia tuupata suoneen.
Ai sullakin oli tossa ruokamyrkytys. Itse en mennyt sairaalaan, vaikka onsentelin kolmisen päivää ja neste tuli läpi. Kiinteä ruoka sitten jumi mahalaukkuun, josta sen oksensi sitten nopeasti pois. Tästä syystä lopetin alkoholituotteet ja tupakan täydellisesti, viimeiset paheeni. Onneksi neste alkoi pikkuhiljaa imeytyä sisuskaluistani, mutta minulla onkin kodeiinia krooniseen kipuun, 240 mg(pitäisi vastatareilut 20 mg morfiinia lihakseen), joka on maksimi annos, minkä saa määrätä (otti hiukan pannuun, kun sekään ei ehtinyt imeytyä kunnolla, vaikka pieneen määrään nestettä liuotettuna olikin, joten ehkä siitä syystä ei tullut sairaalakeikkaa, vaikka olo oli todella järkyttävä. Nyt sitten kärvistelen nikotiinin ja alkoholin vieroitusoireissa, mutta pientä verrattuna siihen ja tuntuu, että nekin menossa ohi.
Huomenna minä saan 20 mg OxyNorn nappeja. Kuinkakohan monta 20 mg nappia pitää 10 ml vettä liottaa, jotta saan heti kunnon nousut/olot? Olen paatunut opiaatti nisti, eli se on huomioitava annosta mietittäessä .
Ajattelin ottaa tuollaisen 5 x 20 mg = 100 mg vedot. Onhan se varmasti riittävä En halua vajaita vetoja missään nimessä, sillä nappeja ei ole kovin montaa . Subutexiä olen viimeksi vetänyt tänään 8 mg I.V.
Minulle jäi kyllä tämä Oksikodonin vaikutus täysin mysteeriksi. Sain sitä sairaalassa todella suuria annoksia (kaikilla mahd. tavoilla), en kokenut mitään euforiaa tai että se olisi annoksiinsa nähden auttanut kipuihini. Olin siis kovissa tuskissani lähes kaksi viikkoa (koko sairaalareissu yli kuukauden), ja ainoa apu tuona aikana oli morfiinista jota sain kaksi kertaa. Muuten valvoin 24/7 tuskissani.
Ajattelin nostaa ehkä oikeusjutun, koska kivunlievitys meni sairaalassa mielestäni ihan persiilleen, mutta olen toistaiseksi enempi hiljaa asiasta (on sen verran masentunut olo kaikesta, ja tavallaan asian ollessa kesken, pelkään huonoa kohtelua jatkohoidossa, enkä edes tiedä voiko tuollaisesta mitään juttua tehdä).
Muistan sairaalassa katsoneeni jotain Dr Philiä jossa joku narkki kertoi olevansa Oxycontiniin ihan koukussa, ja ajattelin että WTF, miksi ihmeessä? Minä olisin voinut napsia niitä kuin lontoon rakeita, enkä juurikaan huomannut apua kipuihin, puhumattakaan että olisi mitään oloja ollut. Myöskin lääkärien peloista huolimatta annosten tiputtaminen ja lopettaminen onnistui pikavauhtia, joka kertonee myös ettei kovin kummoisia vaikutuksia lääkkeellä ollut?
Onko sitten niin, ettei nuo vain toimi kaikille ihmisille? Onpa ikävää tietää, ettei välttämättä saa apua kipuihin, jos nämä Oxycontinit ovat kerran sieltä voimakkaimmasta päästä
Outoa ettei sinulla toimi. Jos minulle laitettaisiin maxi annostus, eli annostus jonka vielä voi suhteellisen turvallisesti ottaa, niin kun tämä annos latastaan suoniin, niin mulle voi lyödä vaikka puukon kylkeen. En varmana pahemmin voihki.
Ja se euforian määrä on jotain niin tajutonta ainakin mulla, että tossa on aine johon jäisin koukkuun 100%:lla varmuudella, jos saisin sitä itse itselleni määrätä.
Arpa hyvä, näin juuri viime yönä aiheesta untakin. Ei kannata, jos on bubrea rätkinyt 8 mg, niin lähteä tuhlaamaan kallista ainetta vain esmes 48 tuntia subuilun jälkeen. Kidu pillerit hikisissä kourissasi 4 vrk, antavat jylhemmän potkun.
Onhan se real nasty shittiä. Tosi salakavala. Ekoja kertoja tai piiitkän tauon jälkee alkaa vaikuttaa melko nopeesti. Mielihyvä on voimakas, koko kehoa lämmittää on mukava olla. Mutta se vaikutus on niin hyvä että kun vaikutus lievittyy haluaa samanlaisen olon. Sitte huomaakin että jo parintunnin sisää joutuu “lisäämään” kun on käyttäny hetken. Sitten kun lopettaa ja on kärsiny pahat vieroitusoireet tulee mielihalut vielä kuukausien jälkeenkin. Jos osaa kontrolloida itseänsä ja pitää mielihyvätabuista oxy on juuri omiaan.
Vaikutus on ehkä hieman kodeiinin kaltainen. Ei niin tunkkainen mutta samantyyppinen. Mutta paljon voimakkaampi. Tiedän kyl ihmisiä jotka pitävät pubrea parempana.
Ja se hengityslaman uhka on todellinen muista olla varovainen.