Off topic: Mikä on teidän elämänne syvällisin taide kokemus?

Itse meinaan rakastan taidetta enmmãn kuin itseäni :sunglasses: Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia taiteesta. Itselläni taitaa olla kuvan kauniisa kallion kielekeellä, josta muuten taivaalinen näköala järvelle, entisen tyttöystäni kanssa, syötyämme sieniä noin 4g, ja aivan törkeen hyvää kukintoo (jackhererii) ja taustaala soi vitun hyvää klassista musiikkia. Kyseisellä kerralla pääsin ensimmäistä kertaa musiikin ja itseni väliin.( Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan) :laughing:

Mä pidin Damin Rijksvikin museon 1700 luvun taiteilijoiden töistä… Van Gohg ei ollut niin hieno… Luonto on taide… Metsä sienissä on ollut aivan mahtava kokemus… ainakin muutama vuosi sitten…

Itse tenttasin yhdeltä narsistinistiltä joka kh:dossa että mitä helvettiä lähtee damiin vetämään sieniä?? Hetken mietti asiaa ja sanoi että sienissä voi kyllä matkustaa mihin haluaa. Sanoin että pääsee halvemmalla kun kerää sienetkin itse. Sama tyyppi selitti kuinka unikoista vain valuu oopiumia ämpäriin ja ämpäriä saa vaihtaa kokoajan… Mietti syödäänkö peyotesta myös piikit… Lupasin tuoda seuraavalta matkalta peyoten jos syö sen piikkeineen; ei helvetti… :laughing: Olen kyllä ihmetellyt tuota mutun määrää aiemminkin, mutta jotain tasoa… Tulee aina kiire lähteä… “otin tuossa eilen pari napsua ja nyt pari bisseä korjaamaan oloa=2 kassillista”… Ei mikään ihme että olisin päässyt laitokseen pudottamaan bubret nolliin, harmi että koulu alkaa niin aikaisin…

Näitä fiksuja “taiteilijoita”. Sain tällä vkolla kuulla ihmiseltä joka kehui vielä muutama kk aiemmin, että elää kunnolla; että kiva kun hiukan biletän joskus… :open_mouth: Oli vesilasi kädessä :laughing: . Kerroin lasin sisällön ja repesin että näin mä biletän… Lähdinpä vetämään hiukan vahvempaa myrkkyä, vaihdoin kofeiiniin…

Makasin puulattialla kuuntelemassa Boleroa. Se todella oli kehutun kaltainen kokemus puun johtaessa kehoon kaiuttimien aallot.

Aloittaja puhui taiteesta sienissä… Olen itsekin nähnyt elävää taidetta wc:n laatoissa… Jne… Offia heitän, kuinka muuten?!?

Aikasemmin vastasin että realismi 1700 luvulta… Toki pidän myös Suomen kultakauden taiteesta… Jopa Kalevalasta, vaikka maailmalla se ei myy… Mietin että miten kukaan voi nähdä vesilasissa vodkaa tms?? Oliko omassa pullossa jotakin muuta?? Keskellä päivää… No jokainen tyylillään…

Kossuvissy?

no bubbles… Tokaisin sen olevan lakkaa, kunnes tajusin että sitä olisi jäljellä vielä lähes desi… Ei kaikki voi dokata päivällä…

Itse olin helvetin ylpeä yhdestä vaatteesta kun ammattilainen luuli että olin sen ostanut…

Saa ollakin. Itellä sama fiilis kun korujani on kehuttu/pyydetty uniikki malli.

Munhan se kukkahattu piti olla, ja jos saisit potkut tääl ois tylsää. Ja hinnoistakaan en tiä mitään, mut Painonvartijat opetti 90-luvulla tilaamaan vähäkalorimman, eli kossuvissyn. Jota ei kyllä kukaan täyspäinen suosiolla juo :laughing:

Muki oli kaupan tai apteekin… :smiley:

Mun syvällisimmät taidekokemukset ovat vielä näkemättä… On nähtävä arkadianmäen hevosenjouhesta tehdyt sohvat… Tärkeintä on saada laatua ja uniikkia… Itsekin olen Kukka tehnyt koruja. Annan kaiken pois missä pienikin virhe… Mä näen ne… :neutral_face:

Vintage on aivan ihanaa… Uskoin olevani edellä aikaa kun värjäsin farkkua punertavaksi. Meni pari vkoa niin jollakin oli OSTETTU sama väri… Missä ne neonvärit ovat??? Itse en siedä niitä…

^Mä käytän myös vanhoja vaatteita, mutta tuunaan niitä… Liimaan kenkiä jne… Kierrätetään tuttujen kanssa yms.

Oli pakko saada hiukan erivärisiä asioita niin kattilassa erilaisia värjäyksiä tein… Yleensäkin tuunaan farkut yms. itse…

Itse boikotoin H&M, Kapp Ahlia, MAUDia ja Seppälää pelkästään siksi, että koko 34=xs on koko 36-38 vielä pari vuotta sitten. Prkl saa hakea lasten osastolta normaalipainoiset ihmiset vaatteet, koska ihmiset lihovat ja koot suurennetaan. Kaikista absurdeinta on että samassa myymälässä suurikokoisten osasto!!! Tuolloin koko 52 on 60. Mistä löytää entisiä xs-s kokoisia vaatteita, kirpputorilta… :laughing: Oli aiemmin 70-luvun mekko kokoa 38 ja se oli tiukka… Aiemmin nykyinen (x)xs=32 oli koko 36-38. Suurin osa kaupoista myy alkaen koosta 34 jolloin on mahdotonta edes ostaa mitään! Puuttuu 6cm naisten keskipituudesta ja ihannepainossa ihan BMI:n mukaankin… Voisin pudottaa vielä 3kg ennenkuin BMI olisi alle 20… Kaikilla lyhyillä & normaalipainoisilla sama ongelma… Lasten vaatteissa ei ole lantiota… STNA! Mä olen aina kannattanut kierrätystä joten olen erittäin taitava tekemään hyviä hankintoja halvalla… :slight_smile: :wink: On parempilaatuisia myös…

En seuraa muotia itse, tai seuraan mutta en käytä kuin omantyylisiä vaatteita… poimin idean sieltä toisen tuolta… Nyt on neonvärit=80 luku muodissa… En pidä KIRKKAISTA väreistä… Samaa kaavaa nuo kiertävät eli seuraavaksi saa taas vakosamettihousut (hemmetti kun ne oli aivan risat ja isot mitkä ostin y-asteella ni ei ole enää) leveillä lahkeilla ja värilliset farkut jalkaan… Lisäksi tuosta olen poistanut parit oleelliset tiedot, koska mä olen aika helposti tunnistettavissa vaikka piiloudun… Se on vaan pakko testata ja muutella samoja vaatteita, KK kunniaan! Kyllä näkee jo nyt kuinka teinit eivät osaa käyttää rahaa lainkaan, kun pitää saada kaikkea heti ja nyt! Mikäli joku kertoisi heille mitä vauhtia korko kasvaa (harva tietää edes mikä on korko ja monet onnessaan nollakoroista, ajattelematta että inflaatio 3,5% vie tililtä massia kokoajan), ehkä eivät pilaisi luottotietojaan! Usea frendi on hankkimassa uutta asuntoa ja olen sanonut että muistakaa 90-luku… Pankki kun saa tarpeeksi uusia asiakkaita ja EKP alkaa taalan kanssa putoamaan Aasian ja Venäjän noustessa; kuplat puhkeavat viimeistään… Tällöin pankki ottaa omansa ja ihmiset tappavat itseään! Venäjä ja Kiina käyvät oman kaupan ilman dollarin arvoa… Kuolevien puolella… :frowning: Olen tehnyt asialle kongreettisia asioita sekä edesautan valuutan heikkenemistä… Suomellakin on 200% velkaa, Ruotsi ja Norja… 3% maailman valuutasta on rahaa, loput velkapaperia… Tavoite olisi elää lähes omavaraisena… landelle yhteydet ja on parikin suunnitelmaa mikäli jotain suurempaa tapahtuu… yhteisönä. 1980 luvulta palkat kaksinkertaistuneet, asunnot kolminkertaistuneet… Olen saanut mukaan sh:jia, lääkärin jne. Kaikille työtä ja ruokaa sekä asunto; kukaan ei saa palkkaa… Ei palkkaa=ei veroja, troikka voi hakea valtiolta eioota… Olen nähnyt 2 lamaa (toinen taantuma), mutta meillä ne näkee erittäin nopeasti… Muistan molemmista kuinka ahdistuneita pariskunta oli kun MOLEMPIEN työt loppuvat! Moni elää jatkuvasti siinä pelossa ja naiset kääntävät uutiset pois sekä uskovat että vain yhden tulee olla töissä; sillä saa omakotitalon… Sai ENNEN…

Olen tämän vuoden elänyt todella pienellä budjetilla, en ruoki euroa… Tiedän mitä siitä seuraa mutta laskelmat olivat 5v kurjuutta; tätä menoa pari konkurssia ennenkuin massia voi edes käyttää… Toivon että Jykä laitettaisiin pakkohoitoon niin voisi Urpakka irtisanoutua itse. Hiukan kansalle lisäaikaa… Itse teen todella paljon kaikkea, röökit ulkomailta (ganjasta vois ottaa 600% veroa kuten röökistä joskus ja silti g olisi 12€), kasvatan omat kukat itse sekä joka stnan extra-verotettu tuote jää ruoasta pois… Jos jogurtti laitetaan makeisveroon, alan syömään viiliä!! Mikäli haluamme vahvan valuutan, olemme väärällä puolella maapalloa… Pakkoliitos NATOon vielä niin jenkit tulevat postaamaan Venäjän rajalle ja hyvä syy kolmanteen maailmansotaan… Onneksi taala laskee samaan tahtiin niin kukaan ei huomaa eroa… :stuck_out_tongue: Taidan pyytää tuomaan pamitkin Venäjältä, rahat sinne missä ei laskuteta säästämisestä…

Mä olen menettänyt KAIKEN kiinnostuksen ostamisen egen myötä… Pakko-ostot teen -70% mikäli vielä on jäljellä, siellä on tod. näk. aina pari pienintä kokoa jäljellä… Tuo farkku-asu maksoi 7,5€ ja 2krt tuunannut jo… :stuck_out_tongue:

Muoti on jo kiertänyt sen 60-70-80 luvun… Kohta näemme 90-lukua… Järjetöntä… Sen jälkeen se millenium loisto jossa glitteriä!! Ei ole enää glitteriin varaa siinä vaiheessa… Aikaa edellä muodissa on monesti viikkoja… Joskus lähes vuosi… Muistan neonvärit enkä jaksa niitä… :unamused:

Ite aloin joskus itkee kun eksä soitti kitaraa ja se kuulosti sitte niin kauniilta, mut sillon olin pilvessä ja ties missä hallusinaatio-tilassa, joko ihan jonkin aineen vaikutuksesta, tai sit ihan muuten vaan, ja todellisuudessa se saattoi rämpyttää jotain kahta perussointua vuorotellen. (No kyllä se sen soittimen vähän paremmin hallitsi, mut kuitenki…) Eli mä en laske noita pilvi-/hallusinogeeni-matkakokemuksia mitenkään taiteen sisäistämiseen. Sillon nyt on vaan pää helvetin sekaisin ja jos joku puoliks sulaneen jäätelön sekoittamiseen jämähtää tunniksi koska se näyttää niin helvetin siistiltä, niin sillä ei kyllä ole sitte niin mitään tekemistä taiteen kanssa… :unamused:

Varmaan vaikuttavin taide-kokemus mulla tähän saakka on ollu Zholdakin Anna Karenina Turun kaupunginteatterissa kesällä 2010(? muistaakseni). Näytös kesti yli 4h, mutta se oli niin intensiivistä, ja sitä katsoi niin lumoutuneena, ettei ajan kulua tai perseen puutumista todellakaan huomannut. Se on ollut parasta teatteria mitä oon ikinä nähnyt, vaikka cirque du soleil oli kyllä myös aika vaikuttava, mutta ei se vanginnut kuten Zholdakin ohjaus ja Kososen esiintyminen. Täytyy päästä katsoo kaikki muutkin, mitä mies on täällä tehnyt!

Jos on liikaa pyydetty, niin pysykää aiheessa…

^ Kyllä se valitettavasti taitaa olla liikaa pyydetty. Eikä musta mikään paha rikkomus, jos hiljaiselle palstalle saadaan keskustelua, niin se on pääasia. Ei se, onko se juuri oikeessa ketjussa vai ei. Mut ymmärrän kyllä sun pointtisi, ketjun perustajana haluaisit tietenki aiheeseen liittyviä jutuja. Mut uus sivu, uus yritys!

Kun olin psykoosissa, mul oli kaksi kuvaa, joita istuskellessani tuijotin; ja ne vaikuttivat ainakin voimakkaasti ja helpottivat oloa. Myös ilmaisivat jotain, mitä en kyennyt itse enää ymmärtämään, enkä siis sanoiksi laittamaan. Kuvat olivat: vain pieni postikortti, joka oli kopio Hugo Simbergin Haavoittunut enkeli- taulusta, toinen oli kuva Gallen-Kallelan (?) Kullervon kirous- taulusta. Surua ja vihaa… Onhan noita. Mitä on taide? (Jos puhutaan kuvataiteesta, noi on varmaan vaikuttaneet voimakkaimmin ja tulevat ekana mieleen. Musas, elokuvis, kirjallisuudes, tanssis on niin valtavasti, että niitä ei voi luetellakaan.)

THE WALL (Roger Waters Hartwall Areena 2011)

Ne jotka tän tietää ni varmasti tietää et koko The Wall on paljon muutakin kuin rockalbumi tai -kirtue.
Se on tosi laaja kononaisuus. Visuaalisesti rockooppera. …mis on erittäin paljon sanomaa. ja nyt toi kiertue oli osuvasti päivitetty versio. Nero äijä. O2:lla lontoos oisin halunnut olla, ku sinne tuli Gilmourkin Comfortablyn sooloa soittelemaan. ja se rumpalikin kait(en muista).

Neljän LSD lapun lälkeen Vessassa värikirjon seassa kusella. Pisarojen osuessa veteen yksi pisara muuntui sadaksi roiskuvaksi pisaraksi jotka kimposivat pönttöjen reunista ylös päin kohti kasvojani. Pisaroiden osuessa kasvoihini ne olivat lämpöisiä jotka pikkuhiljaa muuttuivat valuessaan viileäksi. Erittäin kaunista taidetta…

:blush: Saanko udella fetisseistäsi ?? :mrgreen: :mrgreen:

MUSIC IS MAGIG PURE AND CLEAN / YOU CAN FEEL IT / AND HEAR IT / BUT IT CANT BEEING SEEEN . Sori huono enkku