Tervehdys Kain!
Luin sinun kirjoituksesi ja pystyin erittäin hyvin samaistumaan kokemukseesi. Itse olen
käynyt saman tien elämässä läpi mitä sinä olet tällä hetkellä käymässä. Tahdon vain sanoa
että, vaikka se kuinka pahalta tuntuukin niin kannattaa siitä yrittää puhua lähimmäisille, se
jo tiputtaa taakkaa huomattavasti ja auttaa tästä ongelmasta selviytymään. Tilanteesi ei
todellakaan ole toivoton, kannattaa ottaa yhteys velkaneuvontaan ja sitä kautta he kyllä
käyvät asiasi läpi ja etsitte yhdessä sinulle keinon tästä selviytyä (takuu säätiön laina,
sosiaaliluotto tms…)
Itse ajauiduin velkakierteeseen kolmesti, ensimmäisen velan maksoivat vanhempani, sitten
sorruin taas jonka jälkeen vanhempani taas pelastivat minut, silloin ajattelin ettei ikinä
enää minkäänlaisia uhkapelejä. Auta armias kun koitti se päivä kun taas velkaannuin pelien takia,
tällä kertaa tein ennätyksen ja sain kasaan 18000e edestä pikavippejä, pelaamisen takia.
Arvaappas oliko vaikeaa taas myöntää lähimmäisille epäonnistumiseni. Sitten ei auttanut
muutakuin hakeutua velkaneuvontaan, sitä kautta saatiin homma järjestettyä, sain takuu-
säätiön lainan veloilleni, jonka olen nyt maksanut kokonaan pois. Jälkeenpäin tajusin että
jos joku olisi tämän velkani vielä maksanut pois, niin en ikinä olisi oppinut. Tämä tie oli
kuljettava ja vaikka se usein kovin harmaalta ja epätoivoiselta näytti niin kyllä se aurinko
sieltä vielä pilkistää! Ei muutakuin voimia sinne ja muista että kyseessä on vain rahaa,
mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut!