Nyt tai ei koskaan!!

Kirjauduin sitten tänne. On tullut tissuteltua säännöllisen epäsäännöllisesti kolme vuotta ja kaksi kuukautta - silloin tuli lopullinen ero on-off-mieheen. Vaikka hoidan työni, laskut ja elämäni päällisin puolin moitteetta, paha tissuttelutapa on riistäytymässä käsistä. Eilen tuli vedettyä 9 pulloa siideriä, tänään on oltu ottamatta mitään. Olen sitä vastoin juossut ja saunonut :smiley: (rakastan pitkiä matkoja), urheilen muutenkin runsaasti, pelaan joukkueessa salibandya ym. Tämä varmasti näyttää ulkopuolisten silmiin ok-elämältä enkä usko, että kovin moni uskoo, miten taajaan silti juon.
Juon koska olen ylimääräisen vapaa-ajan yksin ja luulen sen olevan jotenki hauskaa ja viihdyttävää, vaikkei niin ole. Tietenkään!
Viikoittain tulee juotua kolmena, neljänä päivänä ja annoskoot ovat nyt jo vähintään se 4-5 pulloa (0,5 ltr) siideriä per ilta. Tai päivä, mikäli olen vapaalla. Vähintään siis!! Joskus olen taputtanut itseäni olalle kun olen ollut juomatta useamman päivän putkeen. Työ on tässä kohtaa pelastus, niin voisi sanoa! Vuorotyötä teen.

Tästä se lähtee. Vähentämään ja reilusti! Päivä meni nyt muuten näitä keskusteluja lukiessa. Uppouduin lähes täysin muiden kokemuksiin.

Yö nukuttu hyvin, 10 tuntia putkeen. Hikoilutti, toivottavasti kroppa poisti myrkkyjä lakanoihin.
Toinen pvä ilman yhtään alkoholia. Mietin tuossa, että HALUAISIN olla lopettaja, mutta pystyykö niin suureen muutokseen? Tällä hetkellä minussa elää vahva usko itseeni, mutta kauanko? Menoja aamupäivällä, iltapvällä juoksulenkki, yö on töitä.

Onneksi olkoon! Siitä se lähtee! Paljon tsemppiä! :smiley:

t. Juhani

Kiitos Juhani ja tsemppiä sinullekin :smiley:

Jääkaapissa on muuten yksi pullo siideriä, joka jäi tiistain päiväkännäilyltä. Mielihaluja sen avaamiseen ei ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Miksi en ole paiskannut sitä roskiin?? Hmm ehkä aattelen sen olevan hätävara - vähän niinkuin kun minulle iskee karkinhimo, käyn ostamassa karkkia, mutta sitten en haluakaan syödä sitä vaan pelkkä tieto siitä että nyt sitä salmiakkia on, riittää tyydyttämään sen himon. Toivottavasti tuo pullo pysyy tyhjentämättömänä siis pitkään…!

Nyt vasta tajuan, kuinka paljon sitä alkoholia tulee pelkästään ajateltua päivän mittaan! Pelottavan paljon!! :frowning:

Minäkin olen tissuttelija. Tänään löysin tänne ja tarkoitus nyt alkuun vähentää roimasti, mutta lopettaminen on unelmani. Mieheni harrastaa vielä isommalla kädella juomista, mutta päätin, että se on hänen ongelmansa ja keskityn vain omaani.

En pääse siiderihyllyn ohi. Ja jos mieheni käy kaupassa, hän on niin ystävällinen, että vaikka sanon, että älä tuo minulle, kassista ihan varuiksi löytyy pari kolme myös minulle, ettei tarvi yksin juoda.

Töissä käymme molemmat, lapset aikuisia. Haaveena vielä paljon vuosia yhdessä, mutta ainakin minun osaltani raittiina.

Tällä hetkellä juon perjantain saunaillassa 3 puolenlitran keskioluttölkkiä, en koko viikolla muuta. Ostan tölkit jääkaappiin jo alkuviikosta, jotta voin ihailla niitä pitkin viikkoa. No huvinsa kullakin.

t. Juhani

Juhanikari :smiley:
Eilen salibandyturnaus ja sen jälkeen kostea ilta. :frowning: tänään (nyt jo eilen sunnuntaina) ei onneksi tehnyt edes mieli, tuli kaikkea muuta ja huom. paljon järkevämpää tekemistä.
Aamuksi töihin.

Hei! Kuulosti turhankin tutulta tuo ettei pääse siiderihyllyn ohi :frowning: liian usein itelläkin kauppareissulta juomaa mukaan tarttuu ellen tietoisesti käske itteäni olemaan lujana. :frowning: “mitä se haittaa jos kaksi, kolme ostaisi?” Kunnon itsepetostelua. Joinain kertoina se “2 tai 3” ei riitä ja on juuri paha määrä antaakseen pontimen hakea kaupasta lisää. Ja äkkiä ettei kello ehdi tulla 21! :frowning:
Tsemppiä sinullekin! Koitetaan pysyä vähennyslinjalla ja tuetaan toisiamme täällä!

Kiitti kannustuksesta!

Yrityksiä on monta takana, mutta jotenkin nyt on erilainen fiilis. Minä onnistun! Helpoksi en tälläkään kerralla kuvittele, mielitekoja, takapakkeja varmastikin tulee. Eilisestä olen iloinen, 0-päivä, tänään on uusi päivä, pyöreä 0 ehkä sekin ja toivottavasti näkymättömään naruun voi yhden kerrallaan onnistuneita päiviä pujottaa. Ja juu, vähentäminen on edelleenkin ykkösjuttu, mutta näin alkuun kerään ympyriäisiä.

Mieheni ei eilisen keskustelumme perusteella ole valmis muutoksiin omalta kohdaltaan, ei tinkimään määristä, hurjista sellaisista. Siihen en väkisin pysty vaikuttamaan ja niin ollen keskityn itseeni, itsekkäästi.

Käyn täällä lukemassa vinkkejä mitkä muut ovat hyviksi havainneet, yritän oppia virheistä ja jakaa jos itse jotain oivallan. Tukea tarvitsen, koska yksin täällä päässä kahlaan. Toivottavasti onnistun ja saan sitä kautta puolisonikin miettimään asioita! Mutta nyt minä olen pääasia, itselleni.

Hienoa jberg! :slight_smile:
Tänään juoksemaan pidempi lenkki. Sen päälle sauna. Tullee toinen pvä kokonaan ilman ja huomenna jatketaan samalla linjalla. Päivä kerrallaan… ei sen enemmin askelin talla pohjassa.

Tuo on kyllä ikävä juttu jos kumppani käyttää vielä enemmän alkoholia. Mulla on kokemusta aikaisemmista suhteista. Onneksi vaimoni käyttää äärimmäisen vähän. Se helpottaa huomattavasti omaa vähentämistäni. Tsemppiä kuitenkin!

t. Juhani

Hei kaikki! :slight_smile:
Viime vkon lauantaina join 7 siideriä. Sen jälkeen yhden itsenäisyyspäivän saunassa. Tarkoitus olla juomatta täysin nyt ensi viikon perjantaihin. Samalla sauhuttelu on jäänyt kokonaan. :slight_smile: viime lauantaina viimeksi sitäkin lajia.
Tämä viikko mennyt töissä ja urheillen.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :slight_smile:

onnea! loistavaa edistystä, toivon itselleni samaa. terveisiä! :smiley:

Kiitos SylviaPlaa ja tsemppiä sinullekin! :slight_smile:
Mitä kauemmin olen ottamatta sen “vahvemmalta” oma olo tuntuu. Ymmärrätte varmaan mitä tarkotan. Oon saanu kiini siitä vanhasta päätösvahvuudestani eli jos ja kun päätän jotain, siinä myös pysyn. :slight_smile: Se tunne on nyt vahvasti läsnä.
Eilen mässytettiin karkkia ja katottiin Sillan kolmostuotantokautta putkeen. Fiilis vaan paranee! Yksi siideri tuli viikolla otettua ja tämä päivä menee töissä. Ei ole tehnyt edes mieli ostaa juomista, niin oudolta kuin se kuulostaakin. :open_mouth: Jopa omaan ajatteluuni, kun tuo alkoholi kuitenkin on ollut LIIAN voimakkaasti läsnä viimeiset kolme vuotta.
Etteenpäin! :slight_smile:

Viime vkon tiistaina tuli otettua pikku päiväkännit ja polteltua tupakkia. Se ei ahdista, koska kun maanantai-iltana pääsin töistä, tein tietoisen päätöksen juoda siideriä seuraavana päivänä. No, 9 pulloa ja taju pois eli nukkumaan ilta-7 aikaan.
Nyt taas siitä asti saldo 0. Ei alkoholia, ei tupakkia. Fiiliskin semmoinen, ettei haluta. Ehkä uutena vuonna, mutta ei ainakaan nyt. Eikä tänään. :slight_smile:

Kuulostaa aikas mukavalle, ei halua…

Oikein hyvää ja rauhallista joukua ja uutta vuotta!

Hei taas kaikki! Joulukuun saldo: 4 iltana tuli otettua, kahtena niistä illoista (tai päivistä) tuli oltua humalassa. Vähentäminen on siis edistynyt paremmin kuin osasin uskaltaa ajatella! :slight_smile: Eilen tuli tissuteltua 6 siideriä, mutta nyt on taas korkki kiinni siihen asti kunnes ja jos tulee hinku juoda. Eilinen tuli ihan ex tempore ja syynä yleinen ketutus (olen sairauslomalla kun pelissä murtui isovarvas ennen joulua). No, tässä edetään taas hiljoksiin itteäni kunnioittaen ja kroppaani myös. Paremmin touhu on kuitenkin edennyt, kuten todettua, kun uskalsin täällä avautua liiallisesta juomisestani!
Eiku etteppäi! :slight_smile:

Kevät meni enemmän tai vähemmän tissutellen. Nyt on korkki ollut kiinni 5.5. alkaen ja aion sen myös kiinni pitää. Onneksi on tuo juoksutouhu tullut nyt niin aktiivisesti taas elämään että työn lisäksi juuri muuhun ei huvita aikaansa kuluttaa. :slight_smile: Kieltäytynyt saunaillasta ja ekasta terassi-sellaisesta tässä. Nyt tuntuu, että voisi olla alkoholitta vaikka lipun elämää. Niin paljon rahassakin on säästänyt… eikä ole tullut turhia morkkiksia dagen efter.
Kivaa kesää kaikille! :slight_smile:

Onnittelut! :smiley:

Kuulostaa todella hyvältä! Toivottavasti hyvät fiilikset säilyvät. Mukavaa kesää Sinullekin!

t. Juhani